IDFA kiest Novel voor millennialstrategie
06-06-2017 17:04:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4664 | Tags:

Het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) gaat samenwerken met millennialbureau Novel. IDFA is sinds 1988 uitgegroeid tot het grootste documentairefilmfestival ter wereld en ontvangt jaarlijks 280.000 bezoekers. Novel ondersteunt IDFA met de ontwikkeling van een nieuwe jongerenstrategie voor het festival.

Het festival presenteert jaarlijks een programma met meer dan 300 documentaires en documentaireprojecten, aangevuld met optredens, nagesprekken en debatten met filmmakers, hoofdpersonen en speciale gasten. IDFA wil meer jongeren laten zien wat het festival te bieden heeft.

Cees van 't Hullenaar, zakelijk directeur van IDFA: "We hebben Novel ingeschakeld om met ons een nieuwe strategie te ontwikkelen om meer jongvolwassenen te bereiken met ons festival. Qua programmering zijn er namelijk veel films die bij een jongere doelgroep goed in de smaak zouden vallen, maar die willen we nog beter over het voetlicht brengen." 

Maurice Seleky, partner bij Novel: "IDFA is voor ons een gedroomde opdrachtgever vanwege de wereldwijde maatschappelijke impact die het festival met zijn films en additionele programmering maakt. Daarnaast is juist de millennialgeneratie, met zijn constante verlangen naar nieuwe inzichten en antwoorden, een sleuteldoelgroep voor IDFA."

www.novelworks.nl
www.idfa.nl

 

Lees alles over bioscoop hier

Nederlands MediaNieuws

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie