Pathé en Livewall introduceren interactieve gamingconcepten bij speciale evenementen
07-06-2017 20:58:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 5909 | Tags:

Pathé introduceert in samenwerking met Livewall drie interactieve gamingconcepten, bij speciale evenementen in te zetten in alle vijfentwintig bioscopen. Maandagavond 12 juni is de voorpremière tijdens de Pathé Unlimited Night met de speciale vertoning van Tupac Shakur: All Eyez On Me. Bezoekers kunnen dan in een interactief voorprogramma deelnemen aan een op maat gemaakte quiz over de film.
 
Vanaf heden kunnen bezoekers van Pathé tijdens (voor)premières, Pathé Specials en Pathé Events met hun smartphone afwisselend deelnemen aan drie verschillende interactieve gaming concepten: Pathé Quiz, Pathé Fun Module en Pathé Social Wall. Een app downloaden is niet noodzakelijk. De bezoeker surft naar de gecommuniceerde webpagina op het filmdoek en selecteert zijn of haar Pathé vestiging. Pathé biedt de optie in te loggen via Facebook of per email. Facebook gebruikers hebben de mogelijkheid met hun Facebook avatar deel te nemen aan het spel, die vervolgens op het grote doek verschijnt.

Bij Pathé Quiz krijgen bezoekers tien beeldfragmenten te zien met daaraan gekoppeld een film gerelateerde vraag. Maandagavond 12 juni staat deze kennisquiz bij de Pathé Unlimited Night in het teken van de voorpremière All Eyez On Me, de film over Tupac Shakur. Met hun smartphone kunnen bezoekers de vragen beantwoorden. Na afloop van de quiz verschijnen de winnaars op het scherm.

Bij Pathé Fun Module krijgen bezoekers tien filmfragmenten te zien met meerkeuzevragen. Met de smartphone kiezen deelnemers een van de twee antwoorden. Het scherm is hierbij in tweeën gesplitst. Op basis van hun keuze worden de Facebook avatars op één van de twee helften getoond. Na de laatste keuzevraag krijgen de bezoekers een match te zien die ze kunnen delen via social media.
 
Bij Pathé Social Wall uploaden bezoekers een foto van zichzelf op Instagram, Facebook of Twitter met een gekoppelde hashtag en zien ze de foto terug op het grote doek. In de toekomst hoopt Pathé de Social Wall ook op de narrowcasting in de bioscopen te kunnen vertonen.

Pathé is met 25 bioscopen in achttien steden marktleider in Nederland. Drie daarvan voeren de merknaam CineMec en zijn sinds 2014 onderdeel van Pathé. Met IMAX biedt Pathé in zes bioscopen – Pathé Arena, Schouwburgplein, Spuimarkt, Arnhem, Eindhoven en Tilburg – de ultieme filmervaring met waanzinnig geluid en kristalheldere beelden. Pathé is méér dan film. Naast de vertoningen van de nieuwste films en documentaires organiseert Pathé evenementen zoals Ladies Night, PAC Festival, 50Plus Bios en vertoont het live registraties van onder meer The Metropolitan Opera vanuit New York, het Bolshoi Ballet vanuit Moskou, theatervoorstellingen vanuit Londens West-End, concerten en sportwedstrijden. In totaal werken er ruim 1.750 medewerkers bij Pathé die elke dag vanuit de missie ‘Pathé biedt de meest intense bioscoopervaring’ er samen alles aan doen om bezoekers een gastvrije ontvangst en optimale filmbeleving te bezorgen.

www.pathe.nl
www.livewallconcepts.com

 

Lees alles over bioscoop hier


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie