Banner

Media Nieuws

[Onderzoek] Premie.nl: Verzekeringsbranche onderschat groei smartphone-gebruikers

  • PDF

Bij het oriënteren op een autoverzekering maakt 94% van de consumenten gebruik van het internet. Volgens Google is het gebruik van smartphones hierbij in een jaar tijd met 90% gestegen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Premie.nl blijkt dat de meeste autoverzekeraars niet zijn voorbereid op deze nieuwe stroom bezoekers.

 

Slechts 7 van de 31 websites scoort voldoende
Premie.nl onderzocht 31 websites van autoverzekeraars en toetste daarbij of de website voldoende ondersteuning biedt voor smartphone-gebruikers. Van de 31 onderzochte websites was bij 24 websites de ondersteuning voor mobiele telefoons onvoldoende.

 

Responsive webdesign nog niet in trek
Een klein aantal verzekeraars heeft een responsive website. Dit is een website met een lay-out die zich aanpast aan de schermgrootte van het apparaat dat je gebruikt. Hierdoor is de informatie op alle schermen goed leesbaar. Een responsive website maakt in vele gevallen een app overbodig. Bij een aantal verzekeraars is slechts een gedeelte van de website ‘responsive’ en is het niet mogelijk om op gebruiksvriendelijke wijze een premie te berekenen met een kleiner scherm.

 

Achmea op voorsprong
Opvallend is dat alle onderzochte Achmea labels een voldoende scoren. “Dankzij de acquisitie van vergelijkingssite Independer heeft Achmea een goed totaalbeeld van het consumentengedrag bij de aankoop van een autoverzekering. Dit geeft ze een voorsprong als het gaat om het spotten van dit soort trends” verklaart Marc Mathijssen van Premie.nl.

 

Van de 31 onderzochte verzekeraars is Achmea-dochter InShared het meest klaar voor de toestroom smartphone-gebruikers. InShared heeft veel aandacht besteed aan de gebruikerservaring van mobiele telefoon-gebruikers en dat resulteert in een hoge score voor presentatie, gebruiksvriendelijkheid en de premieberekening.

 

Aandeel smartphone-gebruikers Premie.nl in jaar tijd gestegen met 122%
Vergelijkingssite Premie.nl roept de branche op om meer aandacht te besteden aan de smartphone-gebruiker. In oktober 2012 kwam 9% van de bezoekers van Premie.nl met een smartphone. Een jaar later maakte 20% van de bezoekers van Premie.nl gebruik van een smartphone. “Als de bezoeker op Premie.nl een vergelijking heeft gemaakt en vervolgens vastloopt bij het aanvragen van de verzekering op de website van de verzekeraar is dat een gemiste kans” aldus Marc Mathijssen van Premie.nl.

 

www.premie.nl  

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie

 

 

Laatst aangepast op maandag 09 december 2013 01:16

Holland at Home: Online supermarkt voor expats snelst groeiende e-commercebedrijf van Noord-Holland

  • PDF

Holland at Home heeft de Zilveren FD Gazellen Award in de regio Noord-Holland gewonnen, in de categorie klein. Holland at Home, een online supermarkt voor Nederlanders in het buitenland, is daarmee het snelst groeiende e-commerce bedrijf van Noord-Holland. In de afgelopen acht jaar is Holland at Home van keukentafelonderneming uitgegroeid tot miljoenenbedrijf dat zijn omzet in drie jaar tijd zag vertienvoudigen.

 

Het Financieele Dagblad reikte dit jaar voor de tiende keer de zogenaamde FD Gazellen uit: een prijs voor de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. Holland at Home heeft daarbij met trots in de categorie klein de Zilveren Gazelle in ontvangst genomen.

 

Vanuit de woonkamer

Tot voor kort werd Holland at Home  vanuit de woonkamer gerund, maar tegenwoordig houdt de online supermarkt voor expats met een handvol medewerkers kantoor aan de Keizersgracht in Amsterdam. Chrystal van Goor den Oosterlingh, oprichtster van Holland at Home: "De tweede plek bij de FD Gazellen Awards bewijst dat de explosieve groei van Holland at Home niet onopgemerkt is gebleven. Wij zijn zeer vereerd en dit is een extra motivatie om Nederlandse producten wereldwijd te verkopen aan onze expats."

 

Over Holland at Home

Holland at Home is bedacht aan een Duitse keukentafel toen de eigenaresse zelf als expat in Duitsland woonde. Chrystal van Goor den Oosterlingh miste hagelslag en pindakaas, wat haar op het idee bracht dat meer Nederlanders in het buitenland op zoek zijn naar Nederlandse producten.

 

Na haar terugkeer naar Nederland werd in mei 2005 Holland-at-Home.com gelanceerd. Inmiddels is de onderneming uitgegroeid tot een meertalige online supermarkt waar Nederlanders en iedereen die van Nederlands eten houdt meer dan 5.000 producten kan bestellen, zoals bekende merken als Calvé, De Ruijter en Unox of tijdens Sinterklaas de zo geliefde pepernoten en chocoladeletters. De verwachting is dat dit jaar meer dan 30.000 families gebruik zullen maken van de diensten van Holland at Home.

 

Over FD Gazellen Awards

Op 28 november vond voor de tiende keer de uitreiking van de FD Gazellen Awards plaats, een zeer prestigieuze prijs voor Nederlandse bedrijven. Holland at Home is trots om op de tweede plaats geëindigd te zijn bij de FD Gazellen Awards voor de provincie Noord-Holland.

 

Om mee te kunnen dingen naar de FD Gazellen Awards moeten bedrijven over een periode van drie jaar aan verschillende criteria voldoen. Zo zijn er eisen verbonden aan de omzetcijfers, moet de Gazelle financieel gezond zijn, een omzetgroei van minstens 20% over drie jaar realiseren en geen verliezen hebben.

 

www.holland-at-home.com

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie


 
  
 
 

Laatst aangepast op maandag 09 december 2013 01:15

Frankrijk.nl: eerste travel webazine gelanceerd

  • PDF

De digitale wereld is een nieuw format rijker. frankrijk.nl is vandaag live gegaan en presenteert zich als webazine met eigentijdse reisinspiratie. “frankrijk.nl is een online magazine nieuwe stijl. We hebben dat wegdroom-gevoel bij het bladeren door je favoriete magazine opnieuw gedefinieerd en gecombineerd met de praktische voordelen van digitale media”, aldus Josee Schouten, oprichter van Travelwebazines en uitgever van www.frankrijk.nl.

 

Altijd en overal te bekijken en te delen

Het webazine haakt in op een trend die zich steeds duidelijker profileert; de digitale media transformeert van informatiedrager naar inspiratiebron. frankrijk.nl is dan ook een antwoord op hoe de hedendaagse consument bediend wil worden, op elk moment van de dag en op elk willekeurig apparaat. Het webazine is volledig aangepast op leesbaarheid via smartphones en tablets. Favoriete artikels bewaar je in een persoonlijke Frankrijk map en content kun je delen via social media (twitter, facebook en pinterest).

 

Inspireren, delen en verbinden

frankrijk.nl richt zich op reisliefhebbers die lifestyle, sfeer en authenticiteit als belangrijkste criteria zien in hun keuzepad. Dit doet zij met originele insider reistips en leuke adresjes, aangedragen door de eigen redactie, bloggers, reisreporters en Nederlanders in Frankrijk. Dat betekent met name ‘onder ons’-adresjes en mogelijkheden voor interactieve input en commentaar door bezoekers. Er zijn vijf rubrieken; Ontdekken, Zien&Doen, Slapen, Eten&Drinken en Ontmoeten.

 

Drie vrouwen met een passie voor Frankrijk

frankrijk.nl wordt geleid door Josee Schouten, tot voor kort mede-eigenaresse van reisspecialist Het Frankrijk Huis. De redactionele formule wordt gecoördineerd door Nicky Bouwmeester, ex-hoofdredacteur En France magazine. Het team wordt gecompleteerd met Carole Goelitz, voormalig adjunct-directrice van Atout France, het Frans Bureau voor toerisme. Zij is verantwoordelijk voor de marketing.

 

frankrijk.nl wil binnen een jaar hét platform zijn voor de leukste reisideeën en adresjes in Frankrijk. Travelwebazines heeft de intentie dit format verder uit te rollen over andere bestemmingen, thema’s en digitale toepassingen. 

 

www.frankrijk.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie

 

 

 

 

 

 

 

Laatst aangepast op maandag 09 december 2013 01:15

Crystal Clear: Kijker bepaalt einde van tv-serie Verliefd op Ibiza

  • PDF

 

Zelfs regisseur en producent Johan Nijenhuis weet niet hoe zijn populaire tv-serie Verliefd op Ibiza zal aflopen. Dankzij Crystal Clear krijgt niet hij, maar de kijker de touwtjes in handen. Vanaf vandaag mag het – voornamelijk vrouwelijke – publiek het einde bepalen waar het blij van wordt door te stemmen op de Facebookpagina  van Crystal Clear en SBS6. Dit is nog nooit eerder gedaan bij een Nederlandse productie. Op 14 december om 20 uur is te zien wat de kijker heeft bepaald.

 

Johan Nijenhuis: ‘Het is een nieuwe ervaring om als regisseur de controle los te laten. Dit is voor het eerst in Nederland dat de kijker het einde van een dramaserie bepaalt. De consument is in control van wat hij koopt en nu dus ook wat hij wil zien. Ik vind het spannend dat het einde nu net zo onverwacht voor mij zal zijn als voor de kijkers, want een dergelijke cocreatie heb ik nog nooit eerder gedaan. Voor het einde van de serie hebben we op Ibiza twee verschillende versies opgenomen. Er zijn twee totaal verschillende uitkomsten mogelijk. Ik ben heel benieuwd waar de kijker blij van wordt.’

 

Wees zelf in control, stem mee en bepaal het einde van dit persbericht en de serie.

 

www.smart.pr/crystalclear/scenarioA.html

www.smart.pr/crystalclear/scenarioB.html

www.sbs6.nl

 

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie

 

 

Laatst aangepast op donderdag 05 december 2013 02:59

[Nieuwe Media] Greenagers, 90 Minutes, Amayzine.com

  • PDF

Uit de nieuwsbrief van Retriever

 

Publieksbladen

In februari 2014 lanceert VVM Concepts het tijdschrift Greenagers. Het tijdschrift richt zich op jongeren tussen de 12 en 18 jaar en is onderdeel van een platform over natuur, milieu en gezondheid. De titel wordt 4x per jaar verspreid via alle scholen van het voortgezet onderwijs in een oplage van 150.000 exemplaren. Een 1/1 pagina f.c. kost €5.950,–.

Op 20 december verschijnt 90 Minutes, een nieuw tweemaandelijks voetbaltijdschrift in een oplage van 35.000 exemplaren. Deze titel wordt uitgegeven door Blue Flower Media, zij verzorgen ook de advertentie-exploitatie. In elke editie wordt één voetbalthema uitgediept variërend van het WK 2014 in Brazilië tot de Eredivisie. Een 1/1 pagina f.c. bedraagt €2.750,–.

 

Vakbladen

Op 25 oktober is Infectious Diseases News International dat uitgegeven wordt door Van Zuiden Communications voor het eerst verschenen. De titel is gericht op infectiologen, medisch microbiologen, MDL-artsen en andere specialisten die betrokken zijn binnen het gebied van infectieziekten. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 1.600 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina f.c. bedragen €5.730,–.

In december 2013 verschijnt de nieuwe titel SYSTEMS&INTEGRATION van BMG Business B.V. Een vakblad voor bedrijven, instellingen en professionals die betrokken zijn bij de systeemintegratie van AV en elektronische systemen. De titel verschijnt 6x per jaar in een oplage van 4.500 exemplaren. Een 1/1 pagina f.c. kost €1.680,–.

 

Out-of-Home

TableLabel heeft een licentieovereenkomst gesloten met het Britse Table Talk Media en biedt sinds kort ook in Nederland advertentiemogelijkheden op tafels aan. De reclame wordt met een hiervoor speciaal ontwikkelde en gepatenteerde tablewrap op de tafels aangebracht. Er worden diverse netwerken aangeboden binnen de horeca, sport en (hoge)scholen/ universiteiten. Daarnaast kan er ook selectief worden ingekocht op doelgroep en/ of geografische criteria. Het tarief per tafel varieert van €35,– tot €55,– voor inzet van een periode per twee weken. Inzet van 400 tafels gedurende twee weken in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag kost €15.600,–.

In november 2013 heeft JCDecaux op het Rembrandtplein in Amsterdam een digitale Mupi geplaatst. De Mupi Métropole biedt adverteerders de mogelijkheid hun uitingen live aan te passen en in te spelen op de actualiteit. Ook kunnen social media- en RSS-feeds in de uitingen worden geïntegreerd. Dit digitale object kan los worden ingezet. Het tarief voor 1 week bedraagt €750,–.

LED dak displays, een nieuw medium van Taxi Vision dat per februari 2014 van start gaat. Advertenties kunnen worden geplaatst op een LED-scherm van 1024 x 256 mm groot op het dak van taxi’s. De eerste 25 zullen in Amsterdam worden geplaatst. De prijs per stuk bij een inzet van 25 taxi’s met een looptijd van 1 maand bedraagt €700,– op basis van 72 vertoningen per uur à 10 seconden.

CBS Outdoor biedt per 1 december 2013 in Rotterdam twee LEDschermen aan van 35m2 & 72m2. De schermen zijn te vinden op de volgende locaties: Westblaak/Karel Doormanstraat en op het winkelcentrum Zuidplein. De schermen zijn voorzien van full motion technologie (bewegende beelden). De prijs voor een 15 sec. commercial (in loop van 90 sec.) op beide schermen voor een periode van 1 week is €4.750,–.

Per januari 2014 biedt mediabedrijf YPCA een  narrowcasting netwerk aanop het Media Park in Hilversum.  Het netwerk betreft nu nog 3 pilotlocaties, na een testperiode wordt het netwerk uitgebreid. De content bestaat uit informatie voor bezoekers en bewoners van het Media Park. Adverteren via dit netwerk kan middels een partnermodel. Bij minimale deelname voor 1 jaar zijn de kosten €50,– per maand. Meer informatie is te vinden in Retriever.

 

Internet

Op 18 februari 2014 zullen wegaanwatdoen.nl en de DOEN gids gelanceerd worden. Het platform biedt informatie over alle activiteiten (incl. agenda) in het Noord-Hollandse Kustgebied. De advertentie exploitatie wordt verzorgd door De Bladenmaaksters. Ze bieden diverse crossmediale advertentiepakketten aan, deze zijn in Retriever te vinden.

Op 31 oktober is het online fashion en beauty magazine Amayzine.com van voormalig Marie Claire hoofdredacteur May-Britt Mobach gelanceerd. Amayzine.com is een website met dagelijkse content die inspireert, vrolijk stemt en kooplustig maakt. De advertentie exploitatie wordt verzorgd door Adfactor. De advertentiemogelijkheden zijn in Retriever te vinden.

 

www.retriever.nl

retriever-xl.gif

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie

 

Laatst aangepast op vrijdag 06 december 2013 14:34