Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1591626

[Onderzoek] Data-integratie en automatisering hoog op agenda marketeers
21-09-2017 | 11:58:00
De integratie van data vormt de grootste uitdaging op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Dit blijkt uit onderzoek van data-driven marketingbureau 2bMore
Nederlandse retail niet klaar voor mobiel
20-09-2017 | 11:56:00
Websites van Nederlandse retailers zijn in veel gevallen niet goed ingericht voor mobiel shoppen, blijkt uit onderzoek van adviesbureau OneRetail
[Onderzoek] Consumenten staan open voor commerciële AI
19-09-2017 | 13:24:40
Uit onderzoek van Adobe en Goldsmiths blijkt dat ruim driekwart van de consumenten in de Benelux loyaal is aan merken die hun beleving aanpassen aan de voorkeuren en wensen van de klant
Miljonairs luisteren het liefst naar nieuwszenders
12-09-2017 | 09:38:00
Wie vaak naar Radio 1 of BNR Nieuwsradio luistert, is in gefortuneerd gezelschap: deze zenders zijn veruit het populairst bij de Nederlandse miljonair, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Vermogend Nederland van Van Lanschot
MARE presenteert de nieuwe vijftiger: de Quintastics
01-09-2017 | 10:42:00
50-plusmarketing gooit vijftigers vaak op één hoop met zestig-, zeventig- en tachtigjarigen. Terwijl vijftigers nog lang niet klaar zijn voor een rollator
Sparen voor emoji’s bij Plus
24-08-2017 | 11:09:52
Plus liet voor de actie onderzoeken welke rol emoji's voor kinderen heeft. Het onderzoek werd uitgevoerd door DirectResearch
[Interview] Dennis Hoogervorst over augmented reality in BSR-onderzoek
22-08-2017 | 17:41:00
Sanoma lanceerde in maart 2017 de BSR Quality Planner. Zoals gebruikelijk met twee assen, in 2D. Dat kon beter, dacht Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma, toen hij hoorde van een derde dimensie. Met behulp van augmented reality kunnen merken nu hun plek bepalen in een 3D BSR-model. We spreken met Hoogervorst over het hologram en de samenwerking met de NHTV
[Onderzoek] Ruim één op de tien Nederlanders belt prepaid
21-08-2017 | 10:50:00
De gemiddelde leeftijd van een prepaid beller is 45 jaar en zo’n 46 procent van deze groep veertigers is alleenstaand
Fotospeciaalzaak verdwijnt in recordtempo uit het straatbeeld
17-08-2017 | 10:25:28
Daalde het aantal in 2015 nog met 52 winkels, in 2016 waren dat er maar liefst 105 procent meer. Toen sloten 107 fotozaken hun deuren
[Onderzoek] Hoofdkraan.nl: gemiddeld ZZP-tarief blijft gelijk
15-08-2017 | 13:48:10
Het gemiddelde zzp-tarief blijft ook in 2017 steken op 43 euro, wat gelijk is aan het gemiddelde van vorig jaar. Opvallend is dat de socialmediaspecialist steeds minder verdient
Kult&Ace lanceert Millennial Monitor
20-07-2017 | 08:44:00
Het bureau wil met dit onderzoek inzichten verzamelen en meehelpen aan een duurzame relatie tussen merken en millennials
Festivalbezoek in de lift
12-07-2017 | 08:22:41
Het aantal bezoeken is in 2016 toegenomen met 14,6 procent: in totaal bezochten 26,7 miljoen mensen in 2016 een festival. Dat en meer blijkt uit de Festival Monitor 2017 van Respons
[Onderzoek] Grootste uitdaging marketeers: bijhouden van veranderende wensen connected customers
06-07-2017 | 15:49:16
In samenwerking met het CMO Council heeft SAP Hybris wereldwijd onderzoek gedaan onder senior marketeers. Zij gaven antwoord op de vraag: wat is voor jou de grootste uitdaging om de customer experience te optimaliseren?
Sanoma lanceert ’s werelds eerste segmentatiemodel in Augmented Reality
03-07-2017 | 09:20:00
In maart dit jaar lanceerden Sanoma en onderzoekbureau SAMR een interactieve tool die kwalitatieve mediaplanning met de waarden van meer dan 150 merken mogelijk maakt.
Adfact en Ebiquity samen in registratie van online display en video campagnes
30-06-2017 | 10:55:00
Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt.
[MediaWeek] VICE & Philips | Martin Leeflang | Guy Grimmelt | OMS Studio | TMG & RTL
28-06-2017 | 17:21:00
Je zult maar werken voor de marktleider in het segment van de media dat het het beste doet. Dan ben je een bofkont. Of je bent gewoon schandalig goed in wat je doet.
PwC: slechts 12 procent organisaties volledig voorbereid op Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming
22-06-2017 | 15:17:51
Dit blijkt uit het periodieke Privacy Governance-onderzoek van PwC onder 351 organisaties
Fair Data: een nieuw keurmerk voor dataprivacy
22-06-2017 | 09:15:00
MOA lanceert het keurmerk Fair Data. Een keurmerk dat consumenten inzicht biedt in welke (onderzoek)organisaties op verantwoorde wijze met data en persoonsgegevens omgaan
Beslist.nl: richt je op niche
15-06-2017 | 16:09:00
Beslist.nl bracht in kaart wat ervoor zorgt dat de groten groter worden, maar ook welke kansen dit creëert voor andere retailers
PIM en Blinker lanceren B2B Marketing Trendrapport 2017
15-06-2017 | 11:33:29
Aan het trendrapport ligt een tweeledig onderzoek ten grondslag. Belangrijk thema is relevant zijn en blijven voor de klant
Nederlandse e-sportsindustrie groeit hard
14-06-2017 | 13:28:00
De populariteit van e-sports in heel Europa wordt gestimuleerd door de gemakkelijke toegang tot internet en vooral tot social media
Marcommit: betere samenwerking sales en marketing bovenaan wensenlijst
13-06-2017 | 13:14:00
Dit blijkt uit onderzoek onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of pr. Een sterkere positionering staat op twee
[Vacatures] MediaTest zoekt (Junior) Research Consultant Media (32-40 uur)
03-06-2017 | 17:53:00
Jij wordt binnen MediaTest vanaf de start betrokken bij gehele onderzoekstrajecten, en zowel bij kwalitatief als bij kwantitatief onderzoek.
[Vacatures] MediaTest zoekt Senior Research Consultant (32-40 uur)
03-06-2017 | 17:36:00
Je wordt als Senior Research Consultant medeverantwoordelijk voor de verdere groei van MediaTest. Je beschikt over een eigen netwerk, onderhoudt deze contacten en bouwt dit netwerk verder uit.
Meerderheid consumenten geeft voorkeur aan fysieke winkels
01-06-2017 | 11:32:00
De door peers gemotiveerde klant, is de loyaalste klant en woont meestal in de VS of Turkije. Dit blijkt uit onderzoek van Webloyalty onder 5000 shoppers uit 13 landen
Shell-onderzoek: Slaap, lege maag en persoonlijkheid beïnvloeden rijprestatie
23-05-2017 | 06:38:26
Shell heeft samen met Goldsmiths, University of London en Improof Research onderzoek gedaan naar rijgedrag met behulp van wearable technology
[Onderzoek] UM: Merken moeten inspelen op het moment van Nu
12-05-2017 | 13:16:00
In het tijdperk waarin consumenten een on-demand mindset hebben, moeten merken zich hieraan aanpassen om relevantie te bieden in het hier en nu
Aandacht voor Moederdag lijkt wat te verslappen
12-05-2017 | 08:56:00
Sinds Q&A onderzoek naar Moederdag doet is het percentage dat iets aan Moederdag doet voor het eerst onder de 60 procent gedoken
[Jongeren Merkenonderzoek 2017] Kinderen voor Kinderen nog steeds favoriet
03-05-2017 | 11:17:00
Chantal Janzen, Ali B en Marco Borsato zijn de favoriete artiesten van jongeren
50-plussers bezorgd over veiligheid persoonsgegevens online
12-04-2017 | 09:56:00
Meer dan de helft van de ouderen boven de 50 jaar vindt dat de eigen persoonsgegevens online niet veilig zijn. Vooral commerciële bedrijven zoals Facebook en Google worden met argusogen bekeken
[Onderzoek] Ontevreden klant neemt uitgebreid tijd voor online review
07-04-2017 | 12:11:23
Klagende klant maakt drie keer zoveel woorden vuil aan beoordeling dan tevreden klant
Marcommit: 55 procent bedrijven hanteert inbound marketing
06-04-2017 | 15:39:22
55 procent van het bedrijfsleven hanteert een inbound marketingstrategie om de marketing- en communicatiedoelstellingen te realiseren
IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent
06-04-2017 | 12:40:45
De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich
Feijenoord verslaat Ajax op social media
31-03-2017 | 09:03:00
Op 2 april staat Ajax – Feyenoord op het programma. Meltwater analyseert hoe de titelstrijd tussen de grootmachten zich online afspeelt
Nederlandse smart-homemarkt door één-miljardbarrière


30-03-2017 | 13:11:00
Nederlandse consumenten hebben inmiddels één miljard euro besteed aan smart home apparaten
[Interview] Annemarije Tillema over duurzaamheid als marketingtool. De Sustainable Brand Index komt naar Nederland
29-03-2017 | 12:46:00
Na Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland mag ook Nederland zich opmaken voor de Sustainable Brand Index, een initiatief dat het duurzaamheidsimago onderzoekt van de 135 grootste Nederlandse merken. We spreken met Sustainable Marketeer en Country Manager Annemarije Tillema.
[Onderzoek] De jeugd vindt zichzelf een betere premier dan Mark Rutte
29-03-2017 | 12:28:00
Mediabureau Initiative heeft 300 millennials tussen 20 en 30 jaar oud hun opinie over politiek, technologie en media gevraagd en vergeleken met 300 generatie-x’ers tussen 40 en 50 jaar oud
[Interview] Anne Lobbes over Citroën en wat we allemaal in een auto doen
29-03-2017 | 11:55:06
Voor de laatste campagne van Citroën onderzocht de autofabrikant het gedrag in de auto van ruim 3500 automobilisten en passagiers. Met de gegevens werd Citroën, Inspired by You gecreëerd. We spreken met pr-manager Anne Lobbes
MWM2 wint aanbesteding Kamer van Koophandel
27-03-2017 | 11:56:26
MWM2 zal de komende jaren voor de KvK een Ondernemerspanel gaan opzetten en beheren. Het panel wordt gebruikt om onder andere behoefte- en productonderzoek uit te voeren onder ondernemers
Erasmus University (RSM) onderzoekt vloermarkeringen in winkels
23-03-2017 | 08:53:21
Onderzoek van Bram Van den Bergh toont aan dat winkelmanagers vloermarkeringen kunnen gebruiken om hun klanten op de ideale snelheid door de winkel te laten lopen
Ticketinkomsten Nederlandse dancefestivals in vijf jaar verdrievoudigd
21-03-2017 | 16:12:14
Het aantal festivals en het aantal bezoekers is in dezelfde periode verdubbeld. Dat blijkt uit een analyse van adviesbureau DDMCA
Motivaction: Wereldgeluksdag; ook geluk gaat door de maag
20-03-2017 | 06:56:00
Negen op de tien Nederlanders hebben vaste ontbijt- en lunchproducten waarvan ze gelukkig worden èn: de Nederlandse consument wordt het meest blij van de Italiaanse keuken
[Column] Tara Rikkers: Media-Trendpanel; gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017
19-03-2017 | 16:44:00
Het Media-Trendpanel heeft gesproken: gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017. Maar liefst 87 procent geeft aan dat deze trend belangrijk tot zeer belangrijk wordt dit jaar.
Deloitte: fysieke winkels zijn nog steeds concurrerend
09-03-2017 | 09:14:00
Hoewel webshops de markt lijken over te nemen, worstelen fysieke winkels met de aanpak om online en fysieke winkels goed te combineren. Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital
Email Benchmark 2017: mobiel wint van desktop
09-03-2017 | 08:01:00
e-Village publiceert de veertiende editie van de Email Benchmark. De cijfers uit de email Benchmark zijn samengesteld uit meer dan 3,5 miljard e-mails en 17.000 e-mailcampagnes
Kayak onderzoekt prijzen voor wifi aan boord vliegtuigen
07-03-2017 | 10:02:00
Reiszoekmachine KAYAK.nl heeft de beschikbaarheid en prijzen van wifi aan boord geanalyseerd en laat zien hoeveel geld luchtvaartmaatschappijen, die vertrekken vanuit Nederland, hiervoor vragen
[Column] Paola Cassone: Debunking the millennials myth
27-02-2017 | 10:20:52
De millennial is de meest onderzochte generatie aller tijden. Ze waren nog niet uit de luiers of de eerste marketinggoeroes schreven al dat ze anders waren dan alle andere generaties
Brand values by Brand Finance
23-02-2017 | 13:15:21
Snapchat’s brand has been found to be worth only US$1.7 billion. An unusually low percentage which suggests that the target may be over-ambitious
75 procent meertalige websites heeft verkeerde taalinstelling
23-02-2017 | 09:46:00
SEMrush, een alles-in-eenplatform voor digitale marketingprofessionals, heeft onlangs 20.000 internationale, meertalige websites geanalyseerd
PIM Trendrapport 2017: marketing draait meer dan ooit om vertrouwen
21-02-2017 | 13:39:55
Menigeen vraagt zich af hoe een wereld in de war zijn kloven tussen harde cijfers en alternatieve feiten dicht en mensen en merken bij elkaar brengt
Store Support ontvangt dubbele ISO certificering
15-02-2017 | 22:07:00
Store Support is officieel ISO 9001 en ISO 20252 gecertificeerd
Shopping Tomorrow helpt retailers veranderen naar omnichannel
15-02-2017 | 22:06:29
De expertgroep Omnichannel Organisatie van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft een model ontwikkeld dat retailers moet helpen bij de verandering naar een omnichannel organisatie
[Column] Yanniek Hendriks: 5 tips voor krachtige interne communicatie
14-02-2017 | 23:18:00
Veel organisaties steken zowel tijd, geld als energie in professionele personeelsuitgaven, zowel online als in print. Dit betekent nog niet dat de interne communicatie ook effectief is.
Waarom draait het bij porno kijken nu ècht?
17-01-2017 | 09:09:00
Op 17 januari 2017 lanceert Shespot.nl het Grote Porno-onderzoek op landelijk niveau. Doel? Achterhalen waarom het ècht draait bij porno kijken.
Recordomzet voor supermarkten in de week voor Kerst
06-01-2017 | 10:02:00
Omzetgroei van 2,5 procent voor supermarkten in 2016
SAMR neemt BrandneXt model over van Trendbox, Goos Eilander gaat mee
04-01-2017 | 23:53:00
Het BrandneXt een positioneringsmodel dat via het associatienetwerk kijkt naar de waarde van merken en media. Het meet zowel het onbewuste als het bewuste niveau van menselijk gedrag.
Motivaction neemt onderzoeksbureau Trendbox over
03-01-2017 | 13:56:00
Met deze overname garandeert Motivaction de opdrachtgevers van Trendbox de voortzetting en afronding van lopende projecten
[Column] Roland van Kralingen: 2017, het stervensjaar van de reclame?
30-12-2016 | 09:26:00
Velen zelfbenoemde goeroes roepen al zo’n 15 jaar dat reclame aan uitputtingsverschijnselen leidt en spoedig zal overlijden.
Minister Van der Steur bovenaan Sorrylijst 2016
22-12-2016 | 08:46:07
Om reputatieschade te beperken, maar ook om aansprakelijkheden en claims te voorkomen, wordt het excuus vaak als communicatie-instrument ingezet
Independer decemberwinnaar onderzoek SEO Effect
20-12-2016 | 11:03:00
Het bedrijf haalt volgens het onderzoek in december via organicsearchverkeer een geschatte mediawaarde binnen van 398.000 euro
Renew the Book komt met het Innovation Grid
15-12-2016 | 11:56:00
Het grid is een initiatief van Renew the Book en tot stand gekomen uit tientallen interviews, online enquêtes en de uitkomst van de Innovation Summit
MWM2 onderzoekt populairste onderwerpen op social media
14-12-2016 | 13:28:00
Met ruim 1 miljoen berichten was Donald Trump het populairste nieuwsonderwerp, gevolgd door Brexit (545.000 berichten) en De Wereld Draait Door (412.200)
Marco Derksen en Guda van Noort leden DDMA Privacy Autoriteit
12-12-2016 | 09:54:00
Guda van Noort, universitair hoofddocent aan de Universiteit van Amsterdam, en marketingexpert Marco Derksen zijn toegetreden tot de DDMA Privacy Autoriteit
PayPal en Ipsos presenteren cross-bordercommercerapport
05-12-2016 | 12:05:00
Het wereldwijde onderzoek geeft inzicht in het online binnenlands en cross-border koopgedrag van ruim 28.000 consumenten in 32 landen
[Onderzoek] Sterke groei voor top van consultancymarkt
05-12-2016 | 10:46:00
Acht op de tien bureaus zagen de omzet toenemen, waarbij de helft zelfs dubbelcijferige groei wist te boeken. Dat blijkt uit een onderzoek van Consultancy.nl en de ROA onder de bestuurders van 156 adviesbureaus
Nominaties voor ergerlijkste woord bekend
01-12-2016 | 09:00:00
Groentjes, bubbels en absoluut zijn woorden die wat betreft de verkiezing Weg met dat woord! mogen verdwijnen
Zelfregulering alcoholreclame effectief
28-11-2016 | 09:25:00
R2 Research heeft eerder dit jaar een onderzoek uitgevoerd naar het bereik van alcoholreclame op sociale media
B2b onderzoek 2017: groei gebruik CRM systemen
21-11-2016 | 17:25:00
Voor het onderzoek naar b2b-marketing ondervroeg de software start-up bijna tweehonderd b2b marketeers in Nederland
Criteo: aandeel mobiele reisboekingen blijft groeien
08-11-2016 | 12:09:00
Veel mensen bezoeken websites van reisaanbieders meerdere keren op verschillende devices voordat ze een boeking doen
Tara Rikkers werkt voor MediaTest
01-11-2016 | 16:12:00
Per 1 oktober heeft onderzoeksbureau MediaTest haar team verder uitgebreid met Tara Rikkers (28
Onderzoek Ipsos: Nederlanders raken bekend met virtual reality
31-10-2016 | 12:06:00
Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Ipsos blijkt dat steeds meer Nederlanders bekend raken met virtual reality
Validators, Kinetic, Exterion Media en Ngage Media onderzoeken bereik digitale buitenreclame
26-10-2016 | 12:28:00
Consumenten zien een digitaal scherm met een bewegende uiting vaker vanaf een grotere afstand én kijken hier langer naar
[Column] Michiel Rotteveel: Acceptatie zakelijk WhatsApp nog in een beginstadium
11-10-2016 | 21:17:00
De nieuwe gebruiksvoorwaarden openen de weg voor een meer zakelijk en commercieel gebruik van WhatsApp.
Hé wat Leuk! MediaTest brengt klanten naar het veldwerk per limousine
18-09-2016 | 17:20:00
Om de waardering voor onze klanten te laten blijken, verloot MediaTest een compleet verzorgde rit in een limousine op een veldwerkdag!
Yanniek Hendriks Junior Research Consultant bij MediaTest
10-08-2016 | 11:18:00
Mediaonderzoeksbureau MediaTest heeft haar team versterkt met Junior Research Consultant Yanniek Hendriks
[Vacatures] MediaTest zoekt een Research Consultant (32-40 uur per week)
10-04-2016 | 08:06:00
Bij MediaTest werk je als Research Consultant voor uitdagende, aansprekende accounts als Rabobank, NS, Marktplaats, UWV, Ahold, Tele2, Fox Sports, Noordhoff Uitgevers, Nierstichting...
Hé wat leuk! Een bericht van... Fleur Vis, MediaTest
23-02-2016 | 15:38:00
WhatsApp voor bedrijven: de nieuwste marketingtool of slechts een uitbreiding van de klantenservice?
Nederlands MediaNetwerk en MediaTest lanceren het Media TrendPanel - meld je aan!
08-02-2016 | 09:51:00
Begin 2016 hebben het Nederlands MediaNetwerk en MediaTest het Media TrendPanel gelanceerd, met het idee om vinger aan de pols te houden op het gebied van belangrijke mediatrends
Twee jonge talenten kiezen voor MediaTest
26-08-2015 | 10:54:00
Marktonderzoeksbureau MediaTest versterkt het team met twee nieuwe talenten. Eline Zwinkels (24) en Femke Errens (29) starten beiden als
[Vacature] (Junior) Research Consultant bij MediaTest
17-06-2015 | 09:49:00
MediaTest zoekt jou! Want jij bent die gedreven, commerciële en vakinhoudelijke Research Consultant met zo’n 2 jaar ervaring in marktonderzoek.
Onderzoek MediaTest naar online magazines: kansen, valkuilen en randvoorwaarden
10-11-2014 | 10:39:00
De online varianten van papieren relatiebladen schieten als paddenstoelen uit de grond. Voor mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen (Universiteit Utrecht) loop ik stage bij MediaTest, waar ik een onderzoek uitvoer
Stephan van Furth managing partner onderzoeksbureau MediaTest
03-04-2014 | 23:00:00
De directie van MediaTest heeft zich versterkt met oud-client director, Stephan van Furth (41). Per vandaag treedt Van Furth toe als managing partner.   Samen met managing partner, Michiel Rotteveel, leidt.....
MediaTest introduceert Captivation Commercialtest met registratie van emoties - facial expression
29-01-2014 | 23:00:00
MediaTest introduceert Captivation Commercialtest met registratie van emoties - facial expression   Commercials die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller. Tot nu toe was het vrij lastig om deze emoties met online onderzoek goed in kaart te brengen, aangezien.....