Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1580792

OMX versterkt positie in digital audio advertising
14-09-2017 | 06:47:24
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
Viduate breidt uit met vijftien Europese vestigingen
11-09-2017 | 09:33:00
Viduate wil uitgroeien tot één van de voornaamste partijen in videoproductie en -marketing wereldwijd. Tim Viergever, algemeen directeur Viduate: ’Mensen willen niet meer lezen, maar video’s kijken.’
Adform en Adcombi gaan samenwerken voor local advertising oplossing
08-09-2017 | 17:06:00
Met de samenwerking is een koppeling gerealiseerd tussen Adform’s DSP en Adcombi’s lokale advertising techniek.
Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners
17-08-2017 | 14:51:38
Expand Online (part of Dept) lanceert samen met Men in Green een nieuwe functionaliteit binnen het previewplatform Bravo
[Column] Peter Wiegman: ANA-cadabra
10-08-2017 | 11:19:00
Eigenlijk hebben adverteerders geen idee meer hoe de praktijk van banners en buttons er heden ten dage uitziet. Een aantal grote adverteerders nam rigoureuze maatregelen en stopten (deels) met online display advertising
[Column] Roupert Muller: 6 seconds ads
08-08-2017 | 12:34:24
Onlangs kondigde Facebook aan dat zij samen met een aantal selecte adverteerders een nieuw format voor videoadvertenties willen ontwikkelen. De videoadvertenties kunnen vrij kort worden: het voornemen is advertenties van maximaal 6 seconden te tonen. Is dat echt de ideale lengte of is het een meesterzet van Facebook om nog meer advertentie-inkomsten binnen te harken?
AdCoin, cryptovaluta voor online advertentiemarkt gelanceerd
24-07-2017 | 12:02:00
De munt moet zijn waarde bewijzen met het genereren van clicks, leads en klanten binnen advertentienetwerken als Google Adsense
VIVAT kiest voor The online company
21-07-2017 | 11:44:00
VIVAT, het moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en ACTIAM, heeft gekozen voor The online company als digitaal mediabureau
[Interview] Elwin Gastelaars over programmatic video advertising
14-07-2017 | 10:58:00
SpotX lanceerde onlangs Audience Lock, waarbij data-uitwisseling versleuteld wordt en zo voldoet aan de nieuwe, strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming. Het is een van de manieren hoe SpotX bijblijft in de constant veranderende wereld van programmatic. We spreken met Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux en Nordics
Centralpoint.nl en ClickDistrict versterken samenwerking
13-07-2017 | 07:39:00
Centralpoint.nl en ClickDistrict verlengen de samenwerking. De twee bedrijven willen op die manier hun positie op de zakelijke markt uitbreiden en versterken
Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX
12-07-2017 | 07:10:00
Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de sales oplossingen die Sanoma biedt
OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
11-07-2017 | 11:49:55
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen nu worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice
SpotX lanceert Audience Lock
06-07-2017 | 12:22:00
SpotX introduceert Audience Lock, een nieuw product waarin uitgevers en adverteerders veilig hun first- en third-party data kunnen uitwisselen
Uitzending Gemist wordt NPO Start
05-07-2017 | 11:17:00
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn on demand dienst, voorheen Uitzending Gemist, verbeterd. Ook is de dienst omgedoopt in NPO Start
RTL verkoopt video-reclame voor Telegraaf en Dumpert
29-06-2017 | 20:18:00
RTL gaat per heden online video-advertentieruimte van de digitale platforms van De Telegraaf en Dumpert van Telegraaf Media Groep (TMG) verkopen
[Startups] We adapt lanceert platform voor programmatic creative video ads
12-06-2017 | 09:18:00
De afgelopen twee jaar is er in samenspraak met verschillende adverteerders aan de nieuwe technologie gewerkt
Picnic gaat met Storm Digital in zee
16-05-2017 | 15:55:00
Storm helpt het bedrijf om de digital-advertisementinspanningen te versnellen. Daarnaast bouwt Storm Digital mee aan de opzet van Picnic’s marketing stack
[Column] Roupert Muller: Blocken
25-04-2017 | 17:16:43
De opkomst van ad blockers was een kwestie van tijd. De user (het publiek) is simpelweg de dupe van het onvermogen van publishers om een duurzaam businessmodel te realiseren. Het gaat nog altijd om advertentie-inkomsten, de ouderwetse manier van werken
[Interview] Marc Stubbé over wat uitgevers kunnen doen tegen dominantie Google en Facebook op online advertentiemarkt
10-04-2017 | 21:24:00
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde.
Improve Digital monetisation partner One Business
10-04-2017 | 12:10:00
Uitgeverij One Business heeft Improve Digital aangesteld als haar exclusieve partner om de programmatic strategie in Nederland te realiseren
Flashtalking presenteert dynamic video-toolkit
06-04-2017 | 13:15:00
Flashtalking, het platform voor innovatieve advertentietechnieken en -oplossingen, presenteert een uitgebreide cross-screen creative toolkit voor dynamic video-adverteerders
IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent
06-04-2017 | 12:40:45
De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich
Abovo Media lanceert Digital Brixx, bureau voor digital advertising
03-04-2017 | 07:02:00
Het digitale medialandschap heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Meer dan ooit is digital advertising een essentieel onderdeel van de crossmediale marketingmix
SoundCloud introduceert reclameopties
28-03-2017 | 16:03:48
De lancering valt tegelijk met de introductie van nieuwe abonnementen: SoundCloud Go en SoundCloud Go+
Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud
22-03-2017 | 07:20:00
Adobe wil plannen en inkopen van advertenties gemakkelijker maken met het eerste end-to-end platform voor het beheren van advertenties voor zowel traditionele televisie als digitale formats
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Ford Transit
20-03-2017 | 15:12:00
De campagne bestaat uit radio, direct, print en pre-rolls geregisseerd door Max Porcelijn (CZAR). Daarin wordt duidelijk dat de Ford Transit volledig naar eigen voorkeur is in te richten.
SOS Kinderdorpen wil samen met TamTam opbrengst voor 2020 vertwaalfvoudigen
14-03-2017 | 09:24:00
A friend of mine neemt de digitale campagnes voor haar rekening en Expand Online de online marketing
Yvonne de Jager directeur IAB Nederland
14-03-2017 | 08:08:00
Yvonne de Jager is per 1 april directeur van IAB Nederland
Nieuw in Amsterdam: Red Button Digital
13-03-2017 | 07:10:00
Het nieuwe digitaal productie-bureau Red Button Digital garandeert een online project binnen 24 uur op de rit te zetten
Sandra Hofstede Managing Director MediaScience
10-02-2017 | 16:26:00
Sandra is een ervaren digitale ondernemer met 18 jaar digitale- en 10 jaar ondernemerservaring
[Column] René Plug: De toekomst van video, werken naar programmatic tv
09-02-2017 | 13:26:00
Het zal niemand verrassen dat video het meeste potentieel heeft voor de groei van de programmatic reclameomzet dit jaar
Ster en SpotX starten pilot voor de verkoop van programmatic-videocampagnes van de NPO
08-02-2017 | 23:38:00
De samenwerking maakt het voor adverteerders en mediabureaus mogelijk om, via de technologie en programmatic infrastructuur van SpotX, video-impressies in te kopen bij NPO Gemist.
MediaMonks Certified Marketing Partner van DoubleClick by Google
06-02-2017 | 11:02:58
MediaMonks is officieel benoemd als eerste Certified Marketing Partner van DoubleClick by Google in Latijns-Amerika en de Azië-Pacificregio
Magneds internationaal met online loyalty- en salesoplossingen
03-02-2017 | 11:16:00
Eerste opdrachtgever is internationaal retailconcern uit Zwitserland
De bruto mediabestedingen online advertising stijgen naar 586 miljoen euro
02-02-2017 | 15:19:00
De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016
[Interview] Vivian Opsteegh over Girls in Film
01-02-2017 | 09:58:00
(Vrouwelijke) filmliefhebbers kunnen terecht bij het online filmmagazine Girls in Film. Het platform biedt lezers een blik achter de schermen van film- en tv-producties. We spreken medeoprichter Vivian Opsteegh.
SpotX: Groeiend aantal private-marketdeals creëert nieuw vak in de ad-techindustrie: de programmatic matchmaker
31-01-2017 | 23:18:00
Naast de aanhoudende groei van programmatic video-advertising neemt ook de vraag naar curated marketplaces binnen private-marketdeals toe
[Column] Marc Stubbé: Hoe Nederlandse uitgevers een slimme David-aanpak kunnen volgen ten opzichte van de Goliaths Google en Facebook
30-01-2017 | 22:19:00
Er ontstaat een duopolie van Google en Facebook en dat vraagt om een reactie. Wat die reactie zal moeten zijn, daar wordt verschillend over gedacht...
Marc O’Polo breidt samenwerking met metapeople uit
30-01-2017 | 10:02:00
Online performancebureau metapeople, onderdeel van NetBooster Group, gaat de online marketing activiteiten van premium fashion brand Marc O’Polo in zeven Europese landen verzorgen
Adcombi en Bannerwise: nieuwe programmatic advertising oplossing die banners relevanter maakt
26-01-2017 | 10:50:00
De oplossing moet het mogelijk maken om online banner reclame in real-time af te stemmen op de interesses van consumenten.
[Interview] Arthur Hoogendijk over online radio advertising
19-01-2017 | 13:21:00
Online radio advertising heeft een goed jaar achter de rug. Omzet en aantal adverteerders verdubbelde in 2016. Wij spreken Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange.
Targetoo koopt belang in Smadex, breidt diensten uit
16-01-2017 | 21:59:00
Targetoo breidt bereik en techniek uit met de participatie in Demand Side Platform Smadex.
[Interview] Kyra Steegs over Video Market Map van Improve Digital
16-01-2017 | 12:18:00
Improve Digital publiceert voor het achtste jaar op rij de Market Maps waarin een overzicht van de wereld van online advertising wordt weergegeven.
[Column] Remco Vroom: De 6 beste YouTube-commercials van 2016
15-12-2016 | 09:28:00
Hier zijn ze dan: de beste YouTube-commercials van 2016, bekendgemaakt door Google
[Interview] Janneke Niessen (Improve Digital): “Marketeers, laat je niet gek maken door iedere nieuwe holy grail in de markt.”
12-12-2016 | 11:38:00
Janneke Niessen is mede-oprichter en Chief Innovation Officer bij Improve Digital. Zij kwam vorig jaar in DeMedia100 vanuit het niets binnen op nummer 54, dit jaar dendert zij door naar plaats 22
Initiative over de ontwikkeling van retargeting
09-12-2016 | 11:43:00
We kennen het allemaal wel, je bent op die ene website geweest om dat ene product te bekijken en plotseling achtervolgt dat product je over het hele web. Het fenomeen 'retargeting'.
[Interview] Isabelle Dacz: MEC is geobsedeerd door het willen begrijpen van de consumer journey
01-12-2016 | 16:38:00
Isabelle Dacz, CEO MEC. In DeMedia100-2017 klom zij 16 plaatsen en staat nu op nummer 74. Wij spreken haar
[Interview] Léonie Koning: "We geven advies over hoe je je als merk in deze wereld dient te gedragen"
30-11-2016 | 09:55:00
Léonie Koning, managing director van Initiative, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken haar.
Zelfregulering alcoholreclame effectief
28-11-2016 | 09:25:00
R2 Research heeft eerder dit jaar een onderzoek uitgevoerd naar het bereik van alcoholreclame op sociale media
Jaarpresentatie SBS: Remco van Leen, Toppers, Stephanie Tency, Dennis van der Geest en Crossmedia
19-11-2016 | 11:03:00
De schaduw van de jaarpresentatie van SBS werpt zich al vooruit met het ontvangen van de uitnodiging. Waarom kiezen voor een oude fabriekshal in Amsterdam Noord of Halfweg als je adverteerders en mediabureaus ook kunt ontvangen in Koninklijk Theater Carré?
[Interview] Leon Dekker over het succes van Startpagina
18-11-2016 | 11:58:00
Uit onderzoek van NOBO blijkt dat Startpagina in de top 5 van de meest bezochte Nederlandse websites staat. We laten ons bijpraten door manager marketing en analyse Leon Dekker
D-reizen start nieuwe multimediale vroegboekcampagne
16-11-2016 | 12:29:07
D-reizen start met een nieuwe multimediale vroegboekcampagne. Met onder meer tv- en radiocommercials en online bannering onderstreept D-reizen haar rol als aanbieder van alle vakanties onder de zon
[Column] Jeroen Verkroost: Klachten over online advertenties
02-11-2016 | 12:41:00
Mensen klagen over online advertising, en dat is volkomen terecht. Het zijn mooie tijden voor de digitale mediacriticasters. Als geen ander genieten ze van het negatieve sentiment dat zowel bij consumenten als de industrie zelf is ontstaan
Persgroep presenteert onderzoek naar Live Adblocking
29-07-2016 | 11:03:00
Persgroep en TBWA\ komen met een grootschalige test, genaamd Live Adblocking
[Column] Dennis van de Ven: Pokémon GO Advertising
18-07-2016 | 00:05:00
Kaartverkoop van een festival boosten door een zeldzame Pokémon op jouw locatie te plaatsen? Pokémon lokken om de opening van je winkel te promoten?
[Interview] Slaven Mandic over Wayne Parker Kent
26-05-2016 | 18:39:00
Slaven Mandic is oprichter van online uitgever Wayne Parker Kent. “Rechtstreeks vanuit de hoofdstad slingeren onze redacties het web vol met awesomeness. Must-read artikelen, oogstrelende videoproducties en iedere andere denkbare vorm van hoogwaardige content”. Wij spreken hem.
Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland publiceren 'Adblocking onderzoek'
04-05-2016 | 10:43:00
Om een helder beeld te krijgen van de marktsituatie en cijfers over het gebruik van adblockers in Nederland, hebben Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland in 2015 de handen ineengeslagen
Digitaal advertentie account UNICEF naar MediaScience
29-02-2016 | 06:25:00
UNICEF Nederland heeft besloten om het volledige digitale advertising account onder te brengen bij digitaal marketingbureau MediaScience.
Boudewijn van Ewijk verlaat MediaScience
25-02-2016 | 11:33:00
Oprichter van digitaal marketingbureau MediaScience, Boudewijn van Ewijk, zal terugtreden als partner van het Amsterdamse bureau. Medeoprichters en partners René Zeedijk en Simon Aurik zetten samen het management voort.
IAB Nederland introduceert online advertising richtlijnen naar aanleiding adblocker-gebruik
04-12-2015 | 15:57:00
IAB Nederland trekt zich de feedback van de consument aan en neemt actie door richtlijnen op te stellen voor online adverteerders en uitgevers
MediaScience werkt voor Elke Plek
11-11-2015 | 10:06:00
Het bureau verzorgt in 2015 en 2016 de ontwikkeling en uitvoering van de volledige mediastrategie voor Elke Plek
[Column] Camiel Verhey: Adblocken is OK
18-09-2015 | 14:27:00
Als je adblockers als onderwerp voorbij ziet komen bij De Wereld Draait Door, dan weet je dat het gemeengoed is geworden.