Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1167135

Hornbach eert Beste klusvader van Nederland met Gouden Hamer
23-05-2017 | 11:51:31
Klus-retailer Hornbach reikt dit jaar voor het eerst de Gouden Hamer uit voor de Beste klusvader van Nederland. Vanaf begin juni kunnen vaders van alle leeftijden hun kluskunsten vertonen bij de plaatselijke Hornbach
Online tuinbranche groeit en bloeit
18-05-2017 | 19:01:08
Home & Garden was het afgelopen jaar één van snelst groeiende branches online. Voor tuinartikelen is nu het drukste seizoen aangebroken
[Interview] Inge Ruijgrok over de ruimtevaartcampagne van Albert Heijn
18-05-2017 | 14:12:00
Albert Heijn start samen met André Kuipers een ruimtevaartspaaractie waarbij zowel virtual reality als augmented reality worden ingezet. We spreken met Inge Ruijgrok, Brand Activation Manager van Albert Heijn, over plaatjes sparen en nieuwe mediavormen
Sumis Company onderdeel van Altavia
16-05-2017 | 17:30:25
Met deze toetreding versterkt Sumis Company haar positie in marketingcommunicatie en printmanagement
Amsterdam krijgt eerste Shopping Street Innovation Lab
11-05-2017 | 16:48:14
Op dinsdag 16 mei is de officiële opening van het allereerste Shopping Street Innovation Lab van Nederland.
The Oddshop ontwikkelt campagne Batavia Stad Fashion Outlet
11-05-2017 | 11:59:26
Batavia Stad lanceert de nieuwe campagne ter ere van de opening van een grootse uitbreiding
Rob Kamphues bestuurt Renault R.S. 01 tijdens Jumbo racedagen
11-05-2017 | 09:10:00
Coureur en tv-presentator Rob Kamphues neemt met de Renault R.S. 01 deel aan de Jumbo racedagen, die 20 en 21 mei op Circuit Zandvoort worden gehouden
Goud Uberconnected start Goud Ubercommerce
24-04-2017 | 09:45:03
De unit richt zich op brand shopper marketing en staat onder leiding van partner Charles Borremans en creatief strateeg Willem-Paul Logman
Vliegende auto te koop tijdens MediaMarkt Festival
18-04-2017 | 15:18:38
MediaMarkt gaat als eerste retailer ter wereld vliegende auto’s verkopen. De PAL-V Liberty Sport, een Nederlandse uitvinding, is op 26 april voor één dag bij MediaMarkt Eindhoven te koop
Boomsma Dry Gin wint op The World Design Awards
05-04-2017 | 11:56:00
Oer-Friesch familiebedrijf Boomsma is internationaal bekroond tijdens The World Design Awards, onderdeel van The World Drinks Awards
Hunkemöller lanceert interne app
28-03-2017 | 17:41:45
MK² Software bouwde voor de lingerieketen een Business Intelligence (BI) app, waarmee op ieder moment en op elke plaats de gevraagde informatie wordt gepresenteerd
Erasmus University (RSM) onderzoekt vloermarkeringen in winkels
23-03-2017 | 08:53:21
Onderzoek van Bram Van den Bergh toont aan dat winkelmanagers vloermarkeringen kunnen gebruiken om hun klanten op de ideale snelheid door de winkel te laten lopen
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels
22-03-2017 | 08:54:00
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels. Klanten van het modemerk kunnen uit de Mango-playlist nummers kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen
Buro Benk aan de slag voor Stegeman
22-03-2017 | 08:15:00
Activatieburo Buro Benk gaat de introductiecampagne rondom Stegeman ambachtelijke droge worst creëren. Het Buro mag ook de Stegeman-website onder handen nemen en werken aan zichtbaarheid op de winkelvloer
Goed ontbijten centraal in voorjaarscampagne Jumbo
22-03-2017 | 06:18:27
Jumbo start haar voorjaarscampagne met de belangrijkste maaltijd van de dag: het ontbijt. Eén op de drie Nederlanders slaat minstens eens per week het ontbijt over wegens tijdgebrek
Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent
20-03-2017 | 09:09:00
Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels
Reclamebureau Han Snel lanceert Retailspotter.nl
14-03-2017 | 09:49:00
De website Retailspotter.nl brengt vernieuwende retailers in beeld
HAK bonen in stazak gekozen tot Product van het Jaar
10-03-2017 | 09:47:00
Nederlandse consumenten hebben de bonen in stazak van HAK gekozen tot Product van het Jaar
PLUS supermarkten: Investeringen in winkels belangrijk voor omzetgroei
08-03-2017 | 09:22:00
De consumentenomzet steeg van 2,23 miljard naar 2,26 miljard euro, een stijging van 1,5 procent
Dawn zet Morgan Freeman in voor premium pils Swinckels
08-03-2017 | 07:58:00
De campagne ondersteunt de introductie van het premium pilsner in de supermarkt
Elite Mode opent met guerilla-actie
07-03-2017 | 12:10:00
Een rode loper en drie meter hoge eventbanner sierden de stoep voor het winkelpand op de Frederik Hendriklaan in Den Haag
The Gardeners werkt voor nieuw zuivelmerk Holland Jersey
07-03-2017 | 09:27:00
Er is een nieuw zuivelmerk in Nederland: Holland Jersey. De zuivelfabrikant heeft The Gardeners gekozen als hun bureau voor overall campagne, activaties, pr en social
Hudson’s Bay opent nog dit jaar tien warenhuizen in Nederland
07-03-2017 | 07:05:00
Hudson’s Bay opent naar verwachting in het derde kwartaal van 2017 de deuren van haar eerste tien warenhuizen in Nederland.
Jumbo opent tijdelijke winkel aan Witte de Withstraat
06-03-2017 | 10:44:00
Een hoekpand aan de Witte de Withstraat is door Jumbo tijdelijk omgebouwd tot een supermarkt
Online bestedingen passeren de grens van 20 miljard euro in 2016
03-03-2017 | 08:56:00
Uitgaven in de fysieke winkels stabiel gebleven
H&M kiest wederom voor MediaCom
15-02-2017 | 22:02:39
H&M heeft in Nederland de samenwerking met Mediacom hernieuwt voor de mediastrategie en -inkoop
Augmented reality app leidt mensen rond in nieuwe vestiging doet-het-zelver Hornbach
15-02-2017 | 21:56:43
Hoewel Augmented Reality in de retail steeds vaker wordt toegepast, werd de techniek nog nooit ingezet om mensen door een winkel te leiden
[Interview] Global Product Manager Mathieu Spros over JOZO
15-02-2017 | 10:47:00
Als Global Product Manager Retail Salt Specialties bij AkzoNobel is Mathieu Spros verantwoordelijk voor de re-branding van JOZO keukenzout. Wij spreken hem over de noodzaak van die re-branding, de uitvoering en zijn werk bij de multinational
Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online
14-02-2017 | 17:04:30
Pas op het allerlaatste moment een cadeautje kopen voor Valentijnsdag is van alle tijden. Wat wel verandert, is de manier waarop lastminute-shoppers te werk gaan
[Interview] CMO Nicky Claeys over Domino’s
14-02-2017 | 13:57:00
Domino’s introduceert twee glutenvrije pizza’s: de margaritha en perfect pepperoni. Nu gezondheid steeds belangrijker wordt en fastfood uit menig dieet wordt verbannen, heeft CMO Nicky Claeys de taak om mensen toch aan de pizza te krijgen. We spreken haar over gluten, media-inzet en de toekomst
Ik Hou van Holland gaat lokaal met bordspel
10-02-2017 | 14:50:00
Nijkerk, Maastricht, Groningen en Zeeland krijgen een eigen versie van het bordspel Ik Hou van Holland
Jumbo Innovatie Lab op zoek naar nieuwe product ideeën
10-02-2017 | 14:48:00
Kans voor productontwikkelaars om innovatieve producten te introduceren bij Jumbo
Bol.com experimenteert met augmented reality
10-02-2017 | 13:39:00
Bol.com introduceert in samenwerking met INDG een app waarmee meubels virtueel zichtbaar worden
Startup TakeDaily introduceert abonnement voor voedingssupplementen
09-02-2017 | 10:29:55
Na een succesvolle lancering in Denemarken, start TakeDaily in Nederland met op maat samengestelde pakketten voedingssupplementen
Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media
09-02-2017 | 10:11:00
Smart Shopping Den Haag en Haagse Hogeschool lanceren project ‘Haal meer uit uw social media’
Black+Decker en klusvrouw Hieke helpen Huishoudbeurs-bezoeksters over klusdrempel heen
09-02-2017 | 09:28:16
Black+Decker heeft de handen ineen geslagen met klusvrouw Hieke Grootendorst om bezoeksters van de Huishoudbeurs te inspireren om thuis zelf met een boormachine aan de slag te gaan
MediaMonks: Ivyrevel x Google introducing the future of fashion with Coded Couture
08-02-2017 | 22:22:00
The digital fashion house Ivyrevel, supported by the H&M group, is proud to announce that they are partnering with Google to bring couture into the digital age with the Data Dress
[Onderzoek] Nederlandse consumenten pragmatische shoppers
08-02-2017 | 13:46:00
Het direct in handen hebben van het product is voor consumenten de belangrijkste reden om in de winkel een product aan te schaffen
De 5 grootste wettelijke valkuilen voor webshops
07-02-2017 | 15:18:38
Uit een pan-Europees onderzoek blijkt twee derde van de webwinkels zich niet aan de regels houdt. Trusted Shops zette de grootste valkuilen op een rijtje
[Column] Sietse Pots: Crisis op kookpunt voor Mandemakers
06-02-2017 | 09:57:00
Wat doe je als twee populaire vloggers letterlijk een hoop stront over je heen gooien? Als vervolgens een vlogger van Libelle er een persoonlijk punt van maakt en – al filmend – wordt aangevallen door een van je medewerkers?
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
05-02-2017 | 18:40:00
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
Turner dendert voetbalmarkt op met investering in COPA90
02-02-2017 | 11:18:00
Turner International's Digital Ventures & Innovation Group kondigt een investering aan in het moederbedrijf van het mediasportbedrijf Bigballs Media (BBM), COPA90
Joris Broekmans directeur Customer Experience Auping
02-02-2017 | 08:32:00
Broekmans wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de strategie op het gebied van digital, e-commerce, CRM en (store)format
[Interview] Marketingmanager Maarten Post over Hornbach
01-02-2017 | 12:06:00
Hornbach staat bekend om de opvallende campagnes vol met rondvliegend puin, zwetende klussers en originele pay-offs. Voor de introductie van de eerste Amsterdamse vestiging pakte marketingmanager Maarten Post ook weer groot uit. We spreken hem over enorme hamers en lichtprojecties
Snoepketen Jamin organiseert concertreeks Jamin Fissa
01-02-2017 | 09:07:00
Jamin maakt een ware metamorfose door. Met name de jeugd heeft de weg naar de Hofleverancier massaal gevonden.
Kleding.nl expandeert naar 15 landen
31-01-2017 | 00:44:00
De retail omzet steeg in 2016 naar bijna 5 miljoen euro per maand en komt voor het eerst voor meer dan 50 procent voort uit de buitenlandse activiteiten.
Jumbo lanceert wintercampagne over gezond eten
26-01-2017 | 09:42:43
In de landelijke wintercampagne van Jumbo is te zien hoe moeder Maike compleet doorslaat in haar goede voornemens
Gourming kiest voor Webhelp
23-01-2017 | 11:59:20
Webhelp is geselecteerd als businesspartner voor financiële transacties en customer experiences van Gourming, een B2B-verkoopplatform
HelloFresh personaliseert maaltijdboxen
23-01-2017 | 09:02:30
Klanten van HelloFresh kunnen hun maaltijdbox nog verder afstemmen op hun persoonlijke voorkeuren en behoeften
Divante presenteert e-commercetrends 2017
19-01-2017 | 11:46:00
Naar verwachting zullen het komende jaar e-commercetrends als meer mobile commerce, wearables en virtual reality en gebruik van slimme technologieën de kop opsteken
Peter van Keulen Managing Director ChannelUp
19-01-2017 | 11:13:50
Creative agency ChannelUp en Peter van Keulen werkten in het verleden regelmatig in elkaars verlengde voor dezelfde opdrachtgevers
Integratie Facebook Dynamic Ads door Commerce Cloud
19-01-2017 | 09:03:49
Salesforce heeft op de NRF Retail Big Show in New York de integratie aangekondigd van Commerce Cloud met Facebook Dynamic Ads
HAK speelt met eigentijdse verpakkingen in op bonentrend
10-01-2017 | 13:32:00
HAK komt met nieuwe verpakkingsconcepten die inspelen op de trend van stijgende consumptie van bonen.
Supermarkten PLUS ook succesvol in 2016
03-01-2017 | 09:20:13
PLUS bleef ook in 2016 harder groeien dan de markt. Tot en met week 52 werd een omzetgroei van 3,7% gerealiseerd, daarmee groeide PLUS ook in 2016 fors harder dan de markt.
[Merken Top 40] Albert Heijn op nummer 1, Aldi (16) en HEMA (22) nieuwe binnenkomers
02-01-2017 | 08:12:00
December is altijd een goede maand voor retail, zeker in de week voor de feestdagen wordt er meer geld uitgegeven dan in andere weken. Niet alleen aan cadeautjes maar ook aan eten en drinken.
Grote drukte verwacht bij bezorgrestaurants
01-01-2017 | 11:19:00
De eerste dag van het jaar begint niet voor iedereen rustig. In het hele land bereiden bezorgrestaurants zich voor op de drukste dag van het jaar.
[Column] Bas Vlugt: Death by upselling
31-12-2016 | 13:44:00
Op weg naar onze midweek in Waimes, een onnozel dorpje in Duitstalig België, stoppen we bij Shell tankstation Haarrijn aan de A2 bij Breukelen.
Hornbach grootste onlinebouwmarkt, start nieuwe reclamecampagne
28-12-2016 | 10:32:00
Online net zo makkelijk klusmaterialen aanschaffen als in de winkel. Dat kan vanaf nu op hornbach.nl. Deze week start de nieuwe reclamecampagne over de mogelijkheden bij Hornbach: online en in de vestiging
Virtual Reality, Artificial Intelligence en andere bepalende trends in retail 2017
22-12-2016 | 17:54:00
2016 was een enerverend jaar voor de retailsector. Innovatieve mogelijkheden en nieuwe spelers volgden elkaar in razendsnel tempo op.
Klanten Lidl doneren 500.000 euro aan voedselbanken
16-12-2016 | 12:42:29
Klanten van Lidl hebben het afgelopen jaar massaal op de donatieknop van de statiegeldautomaat gedrukt: 500.000 euro is er gedoneerd. In totaal hebben zij meer dan een miljoen euro bij elkaar gespaard voor Voedselbanken Nederland
600 Beslist.nl Winkelwagens live
14-12-2016 | 12:01:12
Voor het einde van het jaar zullen er zeker zeshonderd webshops hun producten aanbieden via het online winkelcentrum van beslist.nl
[Merken Top 40]: Albert Heijn, Jumbo en Lidl bezetten Top 3
13-12-2016 | 07:04:00
Albert Heijn weet al vijf weken met succes de nummer 1-positie te verdedigen, maar Jumbo en Lidl komen eraan, zij zijn deze week de nummers 2 en 3.
Mobile commerce blijft groeien - retailers halen niet de maximale omzet uit mobiel
06-12-2016 | 16:55:00
De omzet via smartphones is sinds 2015 met 89 procent gestegen, dit is aanzienlijk meer dan bij desktop en tablet
PayPal en Ipsos presenteren cross-bordercommercerapport
05-12-2016 | 12:05:00
Het wereldwijde onderzoek geeft inzicht in het online binnenlands en cross-border koopgedrag van ruim 28.000 consumenten in 32 landen