Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1404507

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Volvo, Interpolis, Ford
26-07-2017 | 13:14:11
Deze keer drie campagnes die een aanspraak doen op emotie. Allereerst Volvo. De autofabrikant laat met de campagne zien wat de kracht is van het kiezen, bouwen en volhouden van een propositie. In een video van iets meer dan drie minuten laat het merk zien dat auto’s in ons leven vooral een ondergeschikte rol spelen
HEMA kiest voor OMD
13-07-2017 | 17:16:21
Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe Internationale mediapartner. Hiermee vertrekt HEMA na acht jaar bij Initiative
[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt
13-07-2017 | 12:05:00
We vinden het tegenwoordig helemaal normaal, maar het concept van geluk als levensrecht is vrij recent. Vóór de 18e eeuw was de wereld een pijnlijke plaats en leven een kwestie van uithoudingsvermogen.
Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame
23-06-2017 | 15:02:00
Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging
Fotografe Robin de Puy speelt hoofdrol in Spa campagne
14-06-2017 | 11:17:00
De film, The Purest Picture. Life through a Spa lens, vormt de basis van de online campagne van Spa waarmee het merk zijn visie in de puurste vorm wil uitdragen
[Column] Paola Cassone: We vertrouwen alleen onze drugsdealer
30-05-2017 | 13:16:00
We hebben een nieuw geloof nodig. Iets dat ons troost geeft, hoop en vertrouwen in de toekomst. Het hoeft niet per se wetenschappelijk waterdicht te zijn, maar het moet wel geloofwaardig klinken en vooral geen slecht nieuws bevatten, alleen goede bedoelingen. Een visie, een missie
Initiative Tomorrow ontwikkelt campagne NS
18-05-2017 | 10:44:00
In de campagne van NS International, genaamd Retour, wordt de consument door Susan Smit meegenomen op reis
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: sluikreclame met Vriendenloterij, Madame Tussauds, Haven van Rotterdam
03-05-2017 | 11:53:07
Er was onlangs wat ophef over zogenaamde sluikreclame. Het Commissariaat voor de Media constateert dat in zo’n 90 procent van de Nederlandstalige Youtube-vlogs producten worden aangeprezen. Jongeren worden "onbewust overspoeld met reclame"
[Column] Paola Cassone: Mag ik mijn data terug?
02-05-2017 | 13:24:00
“Wat zegt u? Hoeveel bereik heeft Messenger in uw doelgroep? Helaas, daarover kan ik geen uitspraak doen. Vertrouwt u maar op mijn blauwe ogen dat Messenger het perfecte kanaal is om uw doelstellingen te realiseren”
Branded content: het antwoord op adblockers!
14-04-2017 | 10:33:55
Branded content wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal
06-04-2017 | 09:28:56
Laten we meteen met de deur in huis vallen: het klopt helemaal dat millennials internetverslaafd zijn, op Facebook zitten zodra ze wakker worden en geen dag zonder hun mobiel kunnen leven. Dat ze steeds meer YouTube en Netflix kijken dan televisie en dat ze kranten niet onmisbaar vinden
[Onderzoek] De jeugd vindt zichzelf een betere premier dan Mark Rutte
29-03-2017 | 12:28:00
Mediabureau Initiative heeft 300 millennials tussen 20 en 30 jaar oud hun opinie over politiek, technologie en media gevraagd en vergeleken met 300 generatie-x’ers tussen 40 en 50 jaar oud
[Column] Machiel Verkuyl: Elke dag rokjesdag
20-03-2017 | 09:51:02
Marketeers en reclamemakers in Nederland hebben rokjesdag nodig. Om merken relevant te maken, om op in te haken en om met z’n allen mee bezig te zijn. Want rokjesdag kun je niet wegzappen of adblocken
Reclame is dood, lang leve branded content!
13-03-2017 | 14:58:00
Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: CDA, Samsung, Skechers
09-03-2017 | 11:22:55
Ik val maar meteen met de deur in huis: deze commercial van het CDA is verschrikkelijk en meteen ook heel typerend voor de politiek in Nederland
[Interview] Pablo van den Berg over Yune en IPG Mediabrands
28-02-2017 | 16:25:00
Begin dit jaar werd Yune overgenomen door IPG Mediabrands. Wij spreken Pablo van den Berg, Managing Director van Yune.
[Column] Paola Cassone: Debunking the millennials myth
27-02-2017 | 10:20:52
De millennial is de meest onderzochte generatie aller tijden. Ze waren nog niet uit de luiers of de eerste marketinggoeroes schreven al dat ze anders waren dan alle andere generaties
[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?
20-02-2017 | 14:29:00
Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de eerste serie antwoorden.
[Column] Paola Cassone: Televisie is dood, lang leve televisie!
23-01-2017 | 11:20:00
Het valt me altijd op dat ons vak het geheugen heeft van een goudvis. We herinneren ons niets uit het verleden, per definitie leven we in de toekomst
[Column] Machiel Verkuyl: Cultuur maken is het nieuwe reclamemaken
08-01-2017 | 13:10:00
Tijd en aandacht zijn op weg om de meest schaarse goederen te worden van onze maatschappij. Dat is waarom de tijd van reclame voorbij is. Interruptie maakt plaats voor relevantie.
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017?
27-12-2016 | 12:08:00
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt.
[Column] Paola Cassone: Zijn we klaar voor Gen Z?
19-12-2016 | 09:46:00
Gen Z is cynisch en ontgoocheld en ze hebben ons door. Ze ontrafelen elke reclamespot, van elk bedrijf achter de merken kennen ze de meest onverkwikkelijke feiten: per definitie vertrouwen ze niemand die op tv en online verschijnt. Althans, niemand behalve hun favoriete YouTube-vloggers, van wie ze precies weten met welk bedrijf ze een reclamecontract hebben. En Lubach, omdat hij een soort luxevlogger is
[Forum] Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
18-12-2016 | 22:35:00
De wereld van media- en reclamebureaus verandert razendsnel. Ze begeven zich op elkaars terrein, schurken tegen elkaar aan en ondertussen dendert innovatie voort. Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
[Forum] Hoeveel creatie kunnen mediabureaus zinvol naar zich toetrekken?
11-12-2016 | 13:10:00
Mediabureaus gaan zich steeds meer op creatie richten. Ze ontwikkelen creatieve concepten, houden zich bezig met online- en steeds vaker ook offline creatie, nemen creatieven in dienst of richten zelfs complete creatieve afdelingen op.
Initiative: televisie-exploitanten jagen adverteerders weg
09-12-2016 | 12:01:00
De onlangs bekend gemaakte TV-tarieven voor 2017 werpen een forse drempel op voor adverteerders.
Initiative: Bereiksonderzoeken groeien langzaam naar elkaar toe
09-12-2016 | 11:48:00
Alle bereiksonderzoeken in kaart gebracht door mediabureau Initiative
Initiative over de ontwikkeling van retargeting
09-12-2016 | 11:43:00
We kennen het allemaal wel, je bent op die ene website geweest om dat ene product te bekijken en plotseling achtervolgt dat product je over het hele web. Het fenomeen 'retargeting'.
[Interview] Léonie Koning: "We geven advies over hoe je je als merk in deze wereld dient te gedragen"
30-11-2016 | 09:55:00
Léonie Koning, managing director van Initiative, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken haar.
[Interview] Diederik Breijer: "Creatie is een onlosmakelijk deel van de activiteiten van IPG Mediabrands geworden"
26-11-2016 | 11:44:00
Diederik Breijer, CEO IPG Mediabrands, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken hem.
PHD werkt voor Rabobank
23-11-2016 | 12:55:00
Rabobank heeft PHD gekozen als nieuw mediabureau. Zij worden verantwoordelijk voor mediastrategie, planning en inkoop. Op de shortlist stond ook MEC
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Huawei, Volkswagen, Visit Japan
17-11-2016 | 11:23:00
Wat ik wel opvallend vind is dat de marketinginzichten voor deze campagne verdacht veel lijken op die in de lancering van de Samsung S7-lijn. Wat mij betreft hadden ze beter kunnen inzetten op de gunstige prijs die dit toestel heeft ten opzichte van de concurrentie, in plaats van het platgetreden pad van fotografie
[De MediaBelofte 2017] Genomineerd: Chris Römer | Concepter Initiative Tomorrow
27-10-2016 | 11:25:00
Chris Römer is Concepter bij Initiative en mede-eigenaar van Flexkamer.nl. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017 en wij spreken hem over zijn werk en ambitie
10 genomineerden voor MediaBelofte 2017
26-10-2016 | 17:36:00
Dit jaar wordt voor de tweede keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk in samenwerking met Result Recruitment.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: UNESCO, ING, Haribo
20-10-2016 | 10:39:00
Wij Nederlanders hebben natuurlijk best wel een minderwaardigheidscomplex. “Zij zijn groot en ik is klein”, om met Calimero te spreken. Dat is niet terecht, want vorig jaar kwamen 15 miljoen (!) buitenlandse toeristen naar ons land.
Initiative Tomorrow ontwikkelt webserie Spice Trail voor Verstegen Spices & Sauces
05-10-2016 | 22:13:00
In deze 5-delige webserie gaat de bekende foodblogger Francesca van Francesca Kookt op zoek naar de oorsprong, mythes en geschiedenis van verschillende specerijen (melanges) zoals Ras el Hanout, Zwarte Peper en Nootmuskaat.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Heineken, Mentos, Galaxy Note7
22-09-2016 | 11:14:00
Heineken heeft een campagne gemaakt die het merk als werkgever op een spectaculaire manier op de kaart zet
Initiative wint mediapitch T-Mobile Nederland
09-09-2016 | 14:18:00
T-Mobile Nederland heeft besloten om vanaf 2017 de mediabelangen onder te brengen bij Initiative. De samenwerking omvat diensten op het gebied van strategie, insights, planning en inkoop
Jeroen Beeke nieuwe Digital Strategy Director Initiative
07-09-2016 | 12:18:00
Beeke heeft ervaring aan klant- en bureauzijde en zal klanten ondersteunen in hun digitale transformatieproces
[Interview] Léonie Koning over de lancering van Initiative Tomorrow
07-09-2016 | 10:41:00
Initiative lanceert Initiative Tomorrow, een vernieuwde creatieve hub in het hart van de organisatie. Wij spreken Managing Director Léonie Koning over de laatste ontwikkelingen
Libelle TV lanceert het programma De Boer op met Diane van Zuivelhoeve
07-09-2016 | 08:50:00
Initiative Tomorrow ontwikkelt in opdracht van zuivelproducent ‘Zuivelhoeve’ de eerste commerciële samenwerking voor Libelle TV
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Samsung, Nike, Procter & Gamble
25-08-2016 | 12:07:00
De Olympische Spelen. Er is geen enkel ander moment waarop de aandacht van de wereld samenkomt op één plek en waar de verhalen over winst en verlies voor het oprapen liggen
[MegaTrends in Media] Eerste helft 2016: Nieuwe Namen & Mediabureaus trekken Creatie naar zich toe
03-08-2016 | 13:38:00
Het Nederlands MediaNetwerk gaat megatrends in media bespreken. Vandaag kijken we terug op de eerste helft van 2016 en bespreken we twee megatrends.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bever, Johnsonville, Samsung
21-07-2016 | 13:21:00
Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Aegon, NIVEA SUN, Clearasil
05-07-2016 | 13:17:00
In mijn vorige review had ik het ook al over Aegon. Ik ben namelijk enthousiast over hun aanpak. Samen met ING is Aegon wat mij betreft hét voorbeeld van de vermenselijking van financiële dienstverlening.
J. Walter Thompson Amsterdam en Initiative ontwikkelen zomercampagne voor Spa Bruisend
05-07-2016 | 09:47:00
Met onder andere een tv-commercial, sampling, abri’s en online inzet wil het merk jongvolwassenen kennis laten maken met de veelzijdigheid van Spa Bruisend
Initiative lanceert Initiative Tomorrow
16-06-2016 | 11:55:00
Initiative Tomorrow moet ervoor zorgen dat de klanten zich in al hun marketing- en communicatie-inspanningen blijven aanpassen aan een veranderende wereld
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Royal Club, Tabac, Fietsenwinkel.nl
14-06-2016 | 13:44:00
Hoe krijg je Nederland aan Royal Club? Volgens bureau Alfred doe je dat door de strijd aan te gaan met ‘doe maar een frisje’, je bent tenslotte wat je drinkt.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Blokker, Nationale-Nederlanden, Specsavers
04-05-2016 | 12:18:00
Retail in Nederland staat zwaar onder druk. Dat is geen geheim. Blokker wil daar aan ontsnappen door een sprong voorwaarts te maken: wég uit het anonieme midden. Want stuck in the middle is de dood in de pot. Dus...winkels opfrissen en een nieuwe campagne.
Initiative werkt voor SeniorWeb
19-04-2016 | 13:30:00
De samenwerking gaat per direct in en omvat strategisch advies, planning en inkoop van audiovisuele media
Initiative werkt voor HARMAN
12-04-2016 | 14:08:00
De samenwerking omvat een breed palet aan mediadiensten zoals strategie, insights, branded content en de planning & inkoop van alle media
Hans Anders kiest voor Initiative
17-03-2016 | 16:28:00
De samenwerking gaat per direct in en omvat research & insights, strategisch advies, planning en inkoop van de audio-visuele media van Hans Anders
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Trouw, Libresse, Mercedes-Benz
10-03-2016 | 13:34:00
Als er één ding is dat je kunt leren van de race naar het Amerikaanse presidentschap, is hoe belangrijk beeldvorming is. De lens waardoor je naar de wereld kijkt, bepaalt voor een groot deel hoe je het interpreteert.
Initiative werkt voor GROHE
17-02-2016 | 21:11:00
Na een kort oriëntatietraject heeft GROHE ervoor gekozen om haar media- en reclamebelangen onder te brengen bij Initiative in Nederland
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Superbowl 50 – Budweiser USA, SoFi, GoDaddy
11-02-2016 | 14:10:00
De commercial is beter dan het eigenlijke product. Maar hey, smaken verschillen.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heineken, Zillertal Arena, KFC
14-01-2016 | 14:27:00
Maar wacht eens even… als Milli voeger niet real was en nu wel, geldt dat dan ook voor de kip van KFC? Ik bel de Keuringsdienst van Waarde even.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: GAMMA, 3FM Serious Request, Dance4life
24-12-2015 | 10:59:00
En voor mensen die discussie voeren over zin en onzin van branded content: dit is de beste case die bewijst dat inhoud en promotie soms prima samengaan.
Initiative werkt voor JAN Pannenkoek
17-12-2015 | 11:06:00
Initiative is geselecteerd als nieuwe mediapartner voor JAN Pannenkoek in Nederland
Dick Heerkens winnaar MediaBelofte 2016
03-12-2015 | 14:45:00
Dick Heerkens, Junior Digital Planner bij Initiative, is winnaar van de MediaBelofte 2016.