Marvin Jacobs
12-04-2017 10:34:00 | hits: 793 Tags:

Marvin Jacobs is Editorial Director bij creatief online bureau Born05. Hij ontwikkelt concepten voor merken en is inhoudelijk verantwoordelijk voor onder meer online magazines en websites. 

Vanaf het begin van zijn loopbaan houdt hij zich bezig met de vraag hoe je een goed verhaal vertelt. Hij startte zijn carrière met het schrijven van scripts voor drama- en comedyseries. Daarna werkte hij als journalist voor tijdschriften en dagbladen, waaronder Nieuwe Revu, NRC Handelsblad en HP/De Tijd.

Sinds 2010 vertelt hij verhalen vanuit merken. Hij stond aan de wieg van één van ’s werelds eerste internationale magazines voor de iPad, in opdracht van Volkswagen. In 2013 streek hij neer bij het Utrechtse bureau Born05. Samen met een multidisciplinair team ontwikkelt hij online concepten, contentstrategieën en redactionele inhoud voor merken als KPN, KLM en ING.

In de uren dat Jacobs niet werkt, luistert hij zoveel mogelijk podcasts. Voor het Nederlands MediaNetwerk bericht hij elke maand over de nieuwste ontwikkelingen.

www.born05.com

 

Mijn Columns:
07-06-2017 | [Column] Marvin Jacobs: Branded podcasts veelvuldig bekroond
09-05-2017 | [Column] Marvin Jacobs: Leren van podcast S-Town
12-04-2017 | [Column] Marvin Jacobs: Waarom ik niet meer zonder podcasts kan