[Column] Michiel Rotteveel: Tishiergeenhotel.nl wint MediaTest MediaTaart
26-09-2017 17:15:00 | Hits: 1839 | columnist: Michiel Rotteveel | Tags:

Elk kwartaal reikt MediaTest de MediaTaart uit aan een organisatie, persoon of afdeling die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd in de Nederlandse media. De onafhankelijk jury bestaande uit vooraanstaande personen uit de mediawereld, nomineert elk kwartaal 5 gegadigden waaruit 1 winnaar gekozen wordt.

Onlangs hebben wij de MediaTest MediaTaart uitgereikt aan Martine de Vente die, samen met Saskia Smith verantwoordelijk is voor Tishiergeenhotel.nl. Bij MediaTest waren we al erg onder de indruk van de aandacht die deze nieuwe online titel krijgt in de diverse vakmedia, nog meer onder de indruk zijn we nu we weten dat de ontwikkeling van Tishiergeenhotel in mei gestart is en de titel al in juni is gelanceerd. Dat zegt veel over het enthousiasme van de makers en de dynamiek die online uitgeven met zich meebrengt.

Over Tishiergeenhotel.nl

De titel richt zich op ouders met pubers en brengt een mix van herkenbare grappige, ontroerende en leerzame ervaringen. Met alleen Facebookcampagnes en free publicity kent Tishiergeenhotel nu zo’n 80.000 unieke bezoekers per maand en dit aantal groeit. De ambitie is om leidend te zijn in communicatie naar en tussen ouders met pubers. Het plan is om het online platform op korte termijn uit te breiden met onder andere een nieuwsbrief, Instagramaccount en dergelijke, de hele waaier aan online middelen.

Met het tempo waarmee Snippet Media nieuwe titels lanceert, kon het niet uitblijven dat de MediaTest MediaTaart bij hen terecht kwam. Met Me-to-We, Tishiergeenhotel, Saar en Mynd is er inmiddels voor iedere moderne vrouw iets te halen. Het businessmodel richt zich op de adverteerder en dan met name op brandedcontenttoepassingen. Wanneer je het kantoor aan de Bloemgracht in Amsterdam binnenstapt, valt meteen de enthousiaste en creatieve sfeer op die hier hangt.

En hoe snel het gaat, blijkt op de ochtend dat wij er waren:

  • Op die dag is besloten dat in november het eerste Saar Magazine in een oplage van 40.000 zal verschijnen.
  • Najaar 2017 wordt de eerste titel voor mannen gelanceerd: Meneren.nl, gemaakt door Jan Heemskerk en Marcel Langedijk.
  • Snippet Media maakt ook titels voor derden.

 
Wij hebben Saar Magazine inmiddels besteld en blijven ze op de voet volgen.

---

Michiel Rotteveel is directeur onderzoek bij MediaTest.

www.mediatest.nl
@MichielRott

Lees ook:

11-10-2016 | [Column] Michiel Rotteveel: Acceptatie zakelijk WhatsApp nog in een beginstadium
08-04-2015 | [Column] Michiel Rotteveel: Meer file door herstel economie, wat kan NS hiervan leren?
13-03-2015 | Michiel Rotteveel - Sporten zonder app niet meer van deze tijd
10-07-2014 | Michiel Rotteveel - Apps voor een fijne vakantie
12-05-2014 | Michiel Rotteveel - E-zines, wat heb je eraan? Drie voorwaarden voor succes
14-03-2014 | Michiel Rotteveel - Als software ons helpt om sneller te lezen...
07-01-2014 | Michiel Rotteveel - 2014: stijgende marketingbudgetten, dalende advertentiemarkt
15-10-2013 | Michiel Rotteveel - Het effect van je social media begint met doelstellingen
08-05-2013 | Michiel Rotteveel - Social intranet: Wees trots en schreeuw het van de daken

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie