Interviews

[Interview] San Fu Maltha over het slechte klimaat voor filmproducenten in Nederland
26-07-2017 | 10:37:00
De paradox is dat het in Nederland heel goed gaat met het mediumtype bioscoop en daarom ook met bioscoopexploitanten. Met de Nederlandse filmindustrie is het echter slecht gesteld.
[Interview] Patrick Molleman over de HEMA als nieuwe klant van OMD
25-07-2017 | 16:55:14
Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit
[Interview] Marcel den Hoed over breken met buitenreclametradities
24-07-2017 | 10:12:21
Recent ontwikkelde Exterion Media samen met Kinetic een nieuwe out-of-homestrategie voor Unilever, waarbij de reguliere abricampagnes van één week worden verspreid over meerdere weken. We spreken met Marcel den Hoed, Sales Director van Exterion Media, over de resultaten
[Interview] Ernst Vos over blowUP media
21-07-2017 | 10:46:00
blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. We spreken met Ernst Vos, CCO van blowUP media, over The Collective en het écht raken van mensen.
[Interview] Jan Riemens over Zoomin.TV, online video en drone racing
18-07-2017 | 21:05:00
Jan Riemens is oprichter, eigenaar en CEO van Zoomin.TV, het grootste videoplatform ter wereld. We hebben het dan over 125.000 gepubliceerde video's per jaar in 55.000 kanalen met 150 miljoen abonnees die jaarlijks 2,3 miljard views genereren.
[Interview] San Fu Maltha over wat er mis is in de Nederlandse filmindustrie
18-07-2017 | 10:41:00
Tijdens een bijzonder boeiend en soms ronduit verontrustend gesprek met het Nederlands MediaNetwerk legt San Fu Maltha waarom België een veel interessanter land is om films in te produceren dan Nederland.
[Interview] Marc Oosterhout over praatjes met vreemden en 8 miljoen gesprekken
17-07-2017 | 13:50:10
De creatieve industrie is in samenwerking met 4 en 5 mei Amsterdam een campagne gestart om mensen met elkaar te verbinden. Omdat mensen steeds meer over elkaar praten, in plaats van met elkaar. We spreken Marc Oosterhout, voorzitter van de VEA, over 8 mln. gesprekken
[Interview] Elwin Gastelaars over programmatic video advertising
14-07-2017 | 10:58:00
SpotX lanceerde onlangs Audience Lock, waarbij data-uitwisseling versleuteld wordt en zo voldoet aan de nieuwe, strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming. Het is een van de manieren hoe SpotX bijblijft in de constant veranderende wereld van programmatic. We spreken met Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux en Nordics
[Interview] Lex Szanto over Cannes, leeuwen en War Child
13-07-2017 | 12:49:00
RNDBT Content won in Cannes een gouden leeuw in de categorie film craft voor hun Batmanvideo voor War Child. We spreken met Executive Producer Lex Szanto over de campagne, Cannes en de creatieve industrie
[Interview] Danny van Beek over buitenreclame op tankstations
11-07-2017 | 07:05:00
MMD breidt de nieuwe MMDigital+propositie uit met meer dan 1000 digitale 24”-outdoorschermen bij tankstations van Avia. We spreken met Danny van Beek, directeur van MMD, over 1-op-1 communicatie bij en in tankstations
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith
06-07-2017 | 14:28:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk. We spreken met Marc Verschoor, COO van Zenith Nederland
[Interview] Astrid van der Hulst over Flow Lemonade
06-07-2017 | 13:27:00
Het Flow Vakantieboek valt zo goed in de smaak dat er regelmatig vraag was naar een boek voor jonge meiden. Daarom is er nu Flow Lemonade, een 150 pagina’s tellend vakantieboek vol met onder andere tekenlesjes, fotografie- en boekentips, plakpagina’s, verhalen en interviews. We spreken met Astrid van der Hulst, die samen met Irene Smit de rol van Creative Director inneemt
[Interview] Hugh Welchman over de handgeschilderde film Loving Vincent
05-07-2017 | 11:29:00
Hugh Welchman is een bekende in de animatiewereld. Hij heeft verschillende nominaties op zijn naam staan en met Peter en de Wolf won de producer in 2008 een Oscar. Onlangs sloot hij samen met zijn vrouw Dorota Kobiela (Breakthru Productions) een monsterproject af: Loving Vincent, een animatiefilm geschilderd door 125 verschillende kunstenaars. Wij spreken hem over de liefde, Nederland en sceptische financiers
[Interview] Reinier Rombouts over Raak!, zijn boek over leiderschap en storytelling
04-07-2017 | 08:10:00
Renier Rombouts is oprichter en eigenaar van Chief Storteller. Samen met collega Raf Stevens schreef hij een boek met als thema storytelling voor leiders
[Interview] Heidi Baltzer over de Amsterdamse creatieve industrie
29-06-2017 | 12:11:22
Ambassadors stelt Heidi Baltzer aan als Managing Director van de onlangs geopende tweede vestiging. De Canadese producer neemt jarenlange ervaring mee uit onder andere New York. We spreken haar over werken aan de grachten, Amsterdam vs. de wereld en haar plannen met de creatieve productiestudio
[Interview] Patrick van Hooy over Value Zipper
27-06-2017 | 00:39:00
Patrick van Hooy is oprichter, eigenaar en comercial director van Value Zipper. Eerder had hij verschillende posities in sales bij TMG, Sanoma en De Persgroep.
[Interview] Peter Haug over de overstap van BMW naar 180 Kingsday
22-06-2017 | 11:35:00
Na meer dan 30 jaar neemt BMW Nederland afscheid van J. Walter Thompson Amsterdam en gaat verder met 180 Kingsday, een fusie van 180 Amsterdam en Kingsday. We spreken met marketingdirecteur van BMW Peter Haug over de afgelopen pitch en de toekomst van het automerk
[Interview] Annemieke van Baal over het maken van een culinair jubileumboek
22-06-2017 | 09:53:00
Tweesterrenrestaurant Aan de Poel bestaat 10 jaar. Om dit te vieren benaderden ze creatief bureau Vandenberg voor het maken van onder andere een luxe jubileumboek. We spreken met Annemieke van Baal, verantwoordelijk voor brand strategy en marketing bij Vandenberg
[Interview] Shula Rijxman over de maatschappelijke waarde van de NPO
20-06-2017 | 11:47:00
De Nederlandse Publieke Omroep maakte onlangs een rapportage openbaar waarin het dieper ingaat op hun maatschappelijke belang. We spreken met voorzitter Shula Rijxman over de aanleiding van het rapport, de huidige overheidsregels en de toekomst
[Interview] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista’s
19-06-2017 | 12:12:00
Nu VIVA400 tien jaar bestaat, werd het tijd voor een spin-off. Dit werd VIVA400 Visionista’s, een springplank om ambitieuze, jonge vrouwen verder te helpen in hun carrière. We spreken met marketingmanager bij Sanoma Marjolein Verdam over het initiatief, de samenwerking met Renault en de resultaten
[Interview] Anton van Lieshout over het succes van SLAM! op YouTube
19-06-2017 | 11:02:00
Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio
[Interview] Inge Ligthart over 2016, Dawn’s succesjaar
13-06-2017 | 11:39:11
Dawn viel meerdere malen in de prijzen tijdens de afgelopen SAN Accenten. Het is de bekroning op een succesvol jaar waarin het bureau een aantal opvallende campagnes afleverde en Buurman en Buurman sinds jaren weer aan het werk zette. We spreken met Managing Director en Partner van Dawn, Inge Ligthart
[Interview] Annemieke van Herk over de Chinese e-commercemarkt
13-06-2017 | 08:04:00
De Chinese e-commercemarkt is al de grootste ter wereld. En het land is op dit moment na de VS de grootste economie van de wereld. Trainer online marketing Annemieke van Herk wil haar markt in de nabije toekomst die kant op uitbreiden en stapt net het vliegtuig uit als we haar spreken
[Interview] Freek Staps over merkjournalistiek van Second Degree
12-06-2017 | 09:56:00
Second Degree, onderdeel van Dept, start met een newsroom waar (oud)journalisten van onder andere het NRC, De Volkskrant en De Wereld Draait Door content produceren voor merken en media. We spreken met hoofdredacteur Freek Staps over de nieuwe afdeling
[Interview] Robert Bridgeman over de documentaire More than a pipeline
07-06-2017 | 10:29:00
Op 3 juni beleefde de documentaire More than a pipeline haar wereldpremière in de VS. Filmmakers Robert Bridgeman en Lex Olthof maakten een indringend beeldverhaal over de onderdrukking van de Sioux-indianen. We spreken met regisseur Bridgeman over dit aangrijpende project
[Interview] Rosalie Moorman over de interactieve film Late Shift
06-06-2017 | 13:27:00
Vue Cinemas brengt op 21 juni eenmalig de interactieve film Late Shift naar een aantal geselecteerde Vue-bioscopen. De film laat de kijker met behulp van een app bepalen wat het lot zal zijn van de hoofdpersoon en is hiermee de eerste in zijn soort. We spreken met Rosalie Moorman, hoofd marketing van Vue.
[Interview] Gijs Poortman over Eurosport, home of cycling
01-06-2017 | 10:38:00
De zet van Eurosport om de exclusieve rechten op live-uitzendingen van de Giro d’Italia aan te kopen bleek een briljante te zijn. Wielrenner Tom Dumoulin zorgde ervoor dat de kijkcijfers onlangs door het dak van de sportzender schoten. We spreken met zendermanager Gijs Poortman
[Interview] Ben van der Burg over Triple, Alkmaar, John de Mol, virtual reality, apps en alle andere dingen die media interessant maken
30-05-2017 | 08:38:00
Ben van der Burg is Chief Commercial Officer bij Triple, het meest innovatieve bedrijf van Nederland
[Interview] Floor van Spaendonck over Cinekid in China
29-05-2017 | 11:50:00
Cinekid is een samenwerking aangegaan met Ruihe en zal dit voorjaar voor het eerst neerstrijken in China. Door het opzetten van een MediaLab in Shanghai kunnen Chinese kinderen kennismaken met diverse mediakunst en mediaeducatie. We spreken met Floor van Spaendonck, directeur van Cinekid
[Interview] Edwin Tromp over het vermarkten van voetballers
29-05-2017 | 10:59:00
Een aantal maanden geleden stapte Edwin Tromp in 90/24 Sports, een marketingbedrijf voor profvoetballers. Zijn eerste zet: het openen van een kantoor in Brussel, naast de bestaande kantoren in Amsterdam en Londen. Wij spreken hem over voetballers, internationale expansie en de grenzen van branded content
[Interview] Annemarie Veen over de comeback van print
25-05-2017 | 21:54:00
Head Office NL leverde onlangs GO TOYOTA af, het luxe relatiemagazine van Toyota. Het content marketing bureau van Sanoma | SBS merkt dat bedrijven en merken steeds vaker investeren in hoogwaardige magazines voor hun owned content. Is dit de comeback van print? We vragen het aan Head of Content Annemarie Veen.
[Interview] Marco Vroedsteijn over gerichte communicatie met Court1
23-05-2017 | 15:14:00
Bied geen schuttinghout aan bij klanten die in een flat wonen, staat er op de website van Court1. Het bedrijf helpt zijn klanten met gericht communiceren met behulp van data. Onlangs lanceerde ze een eigen app: CÄSAR. We spreken met één van de eigenaren van Court1, Marco Vroedsteijn.
[Interview] Rozemarijn Westerink over de strandbioscoop van Pathé
23-05-2017 | 13:24:00
Op 24, 25, 26 en 27 mei gaat Pathé het strand op met de vertoning van Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge en de première van Baywatch. We spreken met productmanager van Pathé Rozemarijn Westerink over het event, de bioscoopbranche en natuurlijk het Nederlandse weer.
[Interview] Arne de Greeff over ANWB en partnerships
23-05-2017 | 13:17:00
Dit jaar en in 2018 voert de ANWB een aantal veranderingen door. Zo verdwijnt ANWB Media en zet het bedrijf vol in op samenwerkingen in plaats van platte advertenties. We spreken met Manager Commercie, Partnerships en B2B Sales Arne de Greeff.
[Interview] Peter Vandermeersch over de NRC Code
23-05-2017 | 12:36:00
NRC lanceert met nrc.nl/nrc-code een platform waarop lezers van nrc.next en andere geïnteresseerden worden geïnformeerd over de werkwijze van de NRC-journalisten. We spreken met hoofdredacteur Peter Vandermeersch over de NRC Code, of zoals Vandermeersch het noemt: de bijbel van de redactie.