Interviews

[Interview] Peter Haug over de overstap van BMW naar 180 Kingsday
22-06-2017 | 11:35:00
Na meer dan 30 jaar neemt BMW Nederland afscheid van J. Walter Thompson Amsterdam en gaat verder met 180 Kingsday, een fusie van 180 Amsterdam en Kingsday. We spreken met marketingdirecteur van BMW Peter Haug over de afgelopen pitch en de toekomst van het automerk
[Interview] Annemieke van Baal over het maken van een culinair jubileumboek
22-06-2017 | 09:53:00
Tweesterrenrestaurant Aan de Poel bestaat 10 jaar. Om dit te vieren benaderden ze creatief bureau Vandenberg voor het maken van onder andere een luxe jubileumboek. We spreken met Annemieke van Baal, verantwoordelijk voor brand strategy en marketing bij Vandenberg
[Interview] Shula Rijxman over de maatschappelijke waarde van de NPO
20-06-2017 | 11:47:00
De Nederlandse Publieke Omroep maakte onlangs een rapportage openbaar waarin het dieper ingaat op hun maatschappelijke belang. We spreken met voorzitter Shula Rijxman over de aanleiding van het rapport, de huidige overheidsregels en de toekomst
[Interview] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista’s
19-06-2017 | 12:12:00
Nu VIVA400 tien jaar bestaat, werd het tijd voor een spin-off. Dit werd VIVA400 Visionista’s, een springplank om ambitieuze, jonge vrouwen verder te helpen in hun carrière. We spreken met marketingmanager bij Sanoma Marjolein Verdam over het initiatief, de samenwerking met Renault en de resultaten
[Interview] Anton van Lieshout over het succes van SLAM! op YouTube
19-06-2017 | 11:02:00
Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio
[Interview] Inge Ligthart over 2016, Dawn’s succesjaar
13-06-2017 | 11:39:11
Dawn viel meerdere malen in de prijzen tijdens de afgelopen SAN Accenten. Het is de bekroning op een succesvol jaar waarin het bureau een aantal opvallende campagnes afleverde en Buurman en Buurman sinds jaren weer aan het werk zette. We spreken met Managing Director en Partner van Dawn, Inge Ligthart
[Interview] Annemieke van Herk over de Chinese e-commercemarkt
13-06-2017 | 08:04:00
De Chinese e-commercemarkt is al de grootste ter wereld. En het land is op dit moment na de VS de grootste economie van de wereld. Trainer online marketing Annemieke van Herk wil haar markt in de nabije toekomst die kant op uitbreiden en stapt net het vliegtuig uit als we haar spreken
[Interview] Freek Staps over merkjournalistiek van Second Degree
12-06-2017 | 09:56:00
Second Degree, onderdeel van Dept, start met een newsroom waar (oud)journalisten van onder andere het NRC, De Volkskrant en De Wereld Draait Door content produceren voor merken en media. We spreken met hoofdredacteur Freek Staps over de nieuwe afdeling
[Interview] Robert Bridgeman over de documentaire More than a pipeline
07-06-2017 | 10:29:00
Op 3 juni beleefde de documentaire More than a pipeline haar wereldpremière in de VS. Filmmakers Robert Bridgeman en Lex Olthof maakten een indringend beeldverhaal over de onderdrukking van de Sioux-indianen. We spreken met regisseur Bridgeman over dit aangrijpende project
[Interview] Rosalie Moorman over de interactieve film Late Shift
06-06-2017 | 13:27:00
Vue Cinemas brengt op 21 juni eenmalig de interactieve film Late Shift naar een aantal geselecteerde Vue-bioscopen. De film laat de kijker met behulp van een app bepalen wat het lot zal zijn van de hoofdpersoon en is hiermee de eerste in zijn soort. We spreken met Rosalie Moorman, hoofd marketing van Vue.
[Interview] Gijs Poortman over Eurosport, home of cycling
01-06-2017 | 10:38:00
De zet van Eurosport om de exclusieve rechten op live-uitzendingen van de Giro d’Italia aan te kopen bleek een briljante te zijn. Wielrenner Tom Dumoulin zorgde ervoor dat de kijkcijfers onlangs door het dak van de sportzender schoten. We spreken met zendermanager Gijs Poortman
[Interview] Ben van der Burg over Triple, Alkmaar, John de Mol, virtual reality, apps en alle andere dingen die media interessant maken
30-05-2017 | 08:38:00
Ben van der Burg is Chief Commercial Officer bij Triple, het meest innovatieve bedrijf van Nederland
[Interview] Floor van Spaendonck over Cinekid in China
29-05-2017 | 11:50:00
Cinekid is een samenwerking aangegaan met Ruihe en zal dit voorjaar voor het eerst neerstrijken in China. Door het opzetten van een MediaLab in Shanghai kunnen Chinese kinderen kennismaken met diverse mediakunst en mediaeducatie. We spreken met Floor van Spaendonck, directeur van Cinekid
[Interview] Edwin Tromp over het vermarkten van voetballers
29-05-2017 | 10:59:00
Een aantal maanden geleden stapte Edwin Tromp in 90/24 Sports, een marketingbedrijf voor profvoetballers. Zijn eerste zet: het openen van een kantoor in Brussel, naast de bestaande kantoren in Amsterdam en Londen. Wij spreken hem over voetballers, internationale expansie en de grenzen van branded content
[Interview] Annemarie Veen over de comeback van print
25-05-2017 | 21:54:00
Head Office NL leverde onlangs GO TOYOTA af, het luxe relatiemagazine van Toyota. Het content marketing bureau van Sanoma | SBS merkt dat bedrijven en merken steeds vaker investeren in hoogwaardige magazines voor hun owned content. Is dit de comeback van print? We vragen het aan Head of Content Annemarie Veen.
[Interview] Marco Vroedsteijn over gerichte communicatie met Court1
23-05-2017 | 15:14:00
Bied geen schuttinghout aan bij klanten die in een flat wonen, staat er op de website van Court1. Het bedrijf helpt zijn klanten met gericht communiceren met behulp van data. Onlangs lanceerde ze een eigen app: CÄSAR. We spreken met één van de eigenaren van Court1, Marco Vroedsteijn.
[Interview] Rozemarijn Westerink over de strandbioscoop van Pathé
23-05-2017 | 13:24:00
Op 24, 25, 26 en 27 mei gaat Pathé het strand op met de vertoning van Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge en de première van Baywatch. We spreken met productmanager van Pathé Rozemarijn Westerink over het event, de bioscoopbranche en natuurlijk het Nederlandse weer.
[Interview] Arne de Greeff over ANWB en partnerships
23-05-2017 | 13:17:00
Dit jaar en in 2018 voert de ANWB een aantal veranderingen door. Zo verdwijnt ANWB Media en zet het bedrijf vol in op samenwerkingen in plaats van platte advertenties. We spreken met Manager Commercie, Partnerships en B2B Sales Arne de Greeff.
[Interview] Peter Vandermeersch over de NRC Code
23-05-2017 | 12:36:00
NRC lanceert met nrc.nl/nrc-code een platform waarop lezers van nrc.next en andere geïnteresseerden worden geïnformeerd over de werkwijze van de NRC-journalisten. We spreken met hoofdredacteur Peter Vandermeersch over de NRC Code, of zoals Vandermeersch het noemt: de bijbel van de redactie.
[Interview] Eric Kip over Exterion Media en outdoor advertising
23-05-2017 | 11:59:00
Eric Kip is sinds mei 2015 Managing Director van Exterion Media. Daarvoor was hij CEO van Blyk, eerder werkte hij als Strategy & Planning Director EMEA bij MediaCom. Hij staat op plaats 63 in DeMedia100.
[Interview] Inge Ruijgrok over de ruimtevaartcampagne van Albert Heijn
18-05-2017 | 14:12:00
Albert Heijn start samen met André Kuipers een ruimtevaartspaaractie waarbij zowel virtual reality als augmented reality worden ingezet. We spreken met Inge Ruijgrok, Brand Activation Manager van Albert Heijn, over plaatjes sparen en nieuwe mediavormen
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith en de toekomst van mediabureaus
18-05-2017 | 13:22:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk.
[Interview] Noortje van de Sande over on demand arthouse
17-05-2017 | 10:39:14
Noortje van de Sande is eigenaar van pr-, marketing- en distributiebureau Herrie en initiatiefnemer van Picl: een service waardoor mensen films en documentaires van filmhuizen thuis kunnen bekijken. We spreken haar over geld verdienen met arthouse, het filmgenre en bioscoop vs. thuis
[Interview] Karin Schut over VINEX en NOBO
17-05-2017 | 08:15:00
Na jarenlang bij mediabureaus te hebben gewerkt, is Karin Schut begin dit jaar gestart als directeur van VINEX. We spreken met Karin over het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO)
[Interview] Symen Jansma over de meest geinstagramde plekken ter wereld
16-05-2017 | 13:34:00
Online reisaanbieder TravelBird lanceerde onlangs een trendstudie naar de toeristische attracties die het meest terugkomen op Instagram. We spreken met oprichter Symen Jansma over de lijst, pretparken en reisapps
[Interview] Tonie Broekhuijsen over kijken en weten bij New Skool Media
16-05-2017 | 11:02:00
Tonie Broekhuijsen is geen onbekende in de media. Na 30 jaar VNU en Sanoma (vanaf 2003) besluit hij echter in 2015 voor zichzelf te beginnen als onder andere strateeg, columnist en hoofdredacteur. Bijvoorbeeld van KIJK en Know How. We spreken hem over deze twee wetenschappelijke titels
[Interview] Marcel Molenaar over het succes van LinkedIn
11-05-2017 | 14:24:04
LinkedIn heeft onlangs de grens van 500 miljoen leden wereldwijd doorbroken. We spreken met Country Manager LinkedIn Benelux Marcel Molenaar over de laatste ontwikkelingen, LinkedIn’s potentie en het in kaart brengen van de wereldeconomie
[Interview] Timothy Vos over adverteren op de fiets
11-05-2017 | 09:17:34
Daar waar iedereen het hardst van de daken schreeuwt dat ze online zo innovatief bezig zijn, besloot een aantal jonge ondernemers in te zetten op de tastbare en oer-Hollandse fiets als communicatiemiddel. Geen digitale schermen, wel bewegende beelden. We spreken met Timothy Vos over The Bikevertising Company.
[Interview] Joep Verbunt over marketing en matrassen
08-05-2017 | 11:46:00
Een Hangover Bar, Bed Dates, Mattflix, de Smoesjes Generator, een Matrassen Borrel. Joep Verbunt weet zijn jonge doelgroep uitstekend te bereiken en met een beetje geluk kopen ze nog een matras bij hem ook. We spreken hem over zijn marketingachtergrond en Matt Sleeps
[Interview] Jeroen Lampe over zijn nieuwe rol binnen Coca-Cola
02-05-2017 | 15:32:00
Een wisseling van de wacht bij Coca-Cola: Karlijn in ’t Veld wordt Director Customer & Commercial en Jeroen Lampe volgt haar op als marketingdirecteur. We spreken hem over de komende tijd, zijn plannen met Coca-Cola en de laatste ontwikkelingen in marketing en media
[Interview] Willem van Lynden over het recht vergeten te worden
26-04-2017 | 12:55:51
Het vergeetrecht. Mensen hebben sinds drie jaar het recht om vergeten te worden door onder andere zoekmachines. Ter gelegenheid hiervan lanceerde Willem van Lynden een telefonische helpdesk, want er is nog steeds veel onduidelijk. We spreken hem
[Interview] Jip Samhoud over virtual reality in de bioscoop
25-04-2017 | 15:44:35
De eerste virtualrealitybioscoopfilm is een feit. &samhoud media produceerde samen met Samsung High Five, een Nederlandse familiefilm met een sterrencast. We spreken met Jip Samhoud, die samen met Frank Lammers de film regisseerde
[Interview] Muriel Oonincx over haar eerste spin-off: Famme Baby
25-04-2017 | 12:38:00
Wayne Parker Kent lanceerde onlangs Famme Baby, een spin-off van het succesvolle online magazine Famme. We spreken met hoofdredacteur Muriel Oonincx over baby’s, de samenwerking met Zwitsal en haar toekomstplannen met de titel
[Interview] Bas van de Wiel over breken met hotelreclametradities
18-04-2017 | 13:42:00
Geen klinisch gestylede vergaderruimtes, lege hotelkamers en gestreken witte tafellakens op ontbijttafels. Reclamebureau De Code pakte de campagne van Postillion Hotels compleet anders aan en schoof de mens, het personeel, naar voren als gezicht van de hotelketen. We spreken met de directeur van De Code, Bas van de Wiel
[Interview] Edwin Visser over het ontwerpen van een awardwinnende ginfles
18-04-2017 | 12:31:00
De gin van Boomsma zit in een bijzondere verpakking. Een die recent verschillende awards in de wacht sleepte. De fles en het logo zijn ontworpen door SOGOOD uit Haarlem. We spreken met mede-oprichter en -directeur Edwin Visser