[Cross Media Exploitant 2017] Sifra Soer over Hearst Netherlands
14-03-2017 17:50:00 Door: Katja Brokke | Hits: 3383 | Tags:

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands is genomineerd voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Sifra Soer, Manager Online Commercial Content bij Hearst.

Kun Hearst Netherlands introduceren?

Hearst is your shortcut to high-end. De enige uitgeverij in Nederland waar mode, beauty en lifestyle samenkomen en die zowel mannen als vrouwen in het hoge segment bedient.

Hoe onderscheidt Hearst zich op gebied van crossmedia?

Hearst heeft zich de afgelopen jaren steeds verder ontwikkeld van een traditioneel printbedrijf tot een contentbedrijf voor verschillende platformen. We bieden dynamische contentoplossingen voor print, digitaal en social kanalen, of dat nou in de vorm van video, social, print, custom media of fotografie is. Om in deze behoeften te voorzien is Hearst Create opgericht, ons in-house reclamebureau. Daarnaast hebben we een eigen video-unit en sinds 2016 een conceptafdeling en een afdeling sponsored content om onze adverteerders te voorzien van op maat gemaakte content die past binnen het umfeld van onze kanalen.

Wat is jouw visie op crossmedia?

Crossmedia bestaat niet meer als een aparte tak van sport. Alle media zijn tegenwoordig crossmedia. Je boodschap op maar één manier brengen, is een gemiste kans nu de consument zo ontvankelijk is geworden voor boodschappen en als het ware 24/7 bereikt kan worden.

Op welke crossmediacase ben je trots?

De case voor Batavia Stad Fashion Outlet van 2016 is een goed voorbeeld van een crossmediacase. In een periode van 3 maanden werden onze merken en kanalen ingezet om Batavia Stad Fashion Outlet te positioneren als een high-end shoppingbestemming voor zowel fashionable dames als heren. De diversiteit en kwaliteit van het aanbod moest goed naar voren komen.

Hiervoor zijn 3 titels ingezet; Harper's Bazaar, ELLE en Esquire. Er is gebruikgemaakt van persoonlijke styling door mode-autoriteiten die bij de titels werken. Dit is vertaald naar online content, content in print, video, social (Instagram, Facebook, YouTube), fysieke plattegronden met shoproutes en interstitual banners met video.

We hebben afgelopen jaar ook heel mooie en succesvolle stop-motionvideo's gemaakt voor H&M x Kenzo en bijvoorbeeld een bijzondere Snapchat-case gemaakt voor Maybelline in samenwerking met Cosmopolitan.

Zetten adverteerders en mediabureaus optimaal in op crossmedia?

We adviseren onze adverteerders op een zo 360-graden mogelijke manier in te zetten. Omdat we zo samen echt unieke content kunnen maken en we onze gezamelijke doelgroep echt kunnen verrassen en enthousiasmeren.

Hoe zie jij de media waarin jullie actief zijn de komende tien jaar ontwikkelen?

Onze media veranderen continu, samen met en mede door ons toedoen. Video wordt groter, social groeit alle kanten op. Het is een interessante tijd voor onze branche en het is heerlijk om hier deel van uit te maken en te zien waar de ontwikkelingen naartoe gaan.

Hoe veranderen media en marketingcommunicatie door de invloed van social en mobiel?

De consument zit steeds meer op social en mobiel, dat zien we aan al onze cijfers. Het is aan ons hier op in te spelen en onze content op maat te maken voor de kanalen waar de consument zich bevindt.

Wat is de toekomst van de media-exploitant?

De media-exploitant van de toekomst moet zich, om te kunnen overleven in deze markt, continu blijven aanpassen en vooruit blijven lopen op de ontwikkelingen in de markt, bij adverteerders en bij de consument. Een voorheen traditioneel printbedrijf produceert anno 2017 ook video-reeksen en social online content en verzorgt podcasts en zendt live uit via Facebook en Snapchat.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws van Hearst is Mymagazines.nl, een flexibel abonnement waarbij je je favoriete magazine heel eenvoudig thuis laat bezorgen.

www.hearst.nl

 

Ook genomineerd voor Cross Media Exploitant van het Jaar 2017:

 

www.crossmediaawards.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `