[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
26-09-2017 08:37:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 8187 | Tags:

Mood for Magazines is de uitgever van LINDA. en staat in Nederland op griezelig eenzame hoogte als het gaat om creativiteit, innovatie en succes.

De uitgever won de afgelopen jaren tal van Cross Media Awards, waaronder die voor Cross Media Innovatie en Cross Media Merk van het jaar. Dit jaar won Mood for Magazines samen met HEMA en XXS Amsterdam een Cross Media Award voor TAART. in de categorie Cross Media Case van het Jaar.

Wij hebben een meer dan boeiend gesprek met Caren Wassink, directeur B2B bij Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.

Zo geeft Mood for Magazines er nadrukkelijk de voorkeur aan om te werken met leuke klanten. Caren: "Met een commercieel hart kun je vaak een heel eind komen maar er is een persoonlijke klik nodig om tot echt mooie dingen te komen."

Mood for Magazines heeft een reclamebureau dat campagnes en content ontwikkelt voor klanten. Dat bureau is compleet geïntegreerd in de uitgeverij. Als een klant komt praten, kan het gebeuren dat de gehele redactie aanschuift om te helpen tot het beste idee te komen. En begin bij Caren Wassink niet over branded content want dat vindt ze een onzinnig onderscheid. Mood for Magazines maakt content en bij voorkeur geweldige content - point taken.

Om tot mooie content te komen, is lef nodig. Zowel van Mood for Magazines als van klantzijde. Lef wordt soms zelfs in contractvorm vastgelegd in een carte-blanche clausule waarin de klant het vertrouwen uitspreekt in de makers van Mood for Magazines.

Caren: "Het zou geweldig zijn als onze eerste gesprekken met potentiële klanten wat minder gaan over data, over technologie en bereik. En nog meer bereik. Je schiet dan meteen de onderhandeling in en je gaat dan heel snel weg van datgene waar het om gaat: het hogere doel van het maken van iets moois. Die data, technologie en bereik moeten dan vervolgens wel worden ingezet om dat doel te kunnen bereiken maar wel graag in de juiste volgorde."

Kijken!


www.lindanieuws.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie