[Interview] Ernst Vos over blowUP media
21-07-2017 10:46:00 Door: Marianna Beets | Hits: 7930 | Tags:

blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. We spreken met Ernst Vos, CCO van blowUP media, over The Collective en het écht raken van mensen.

Dag Ernst, kun je blowUP media introduceren?

blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. Deze heeft wereldwijd 70 vestigingen, 4600 medewerkers en een jaaromzet van 1,12 miljard euro (2016). blowUP media is de premium groot formaat Out-of-Home specialist van de Groep, met 24 jaar ervaring. Met meer dan 300 reclame locaties die variëren in grootte van 100 tot 17000 vierkante meter, heeft blowUP media het grootste netwerk van BlowUPs in Europa, samen met de digitale screens op top binnenstedelijke locaties. Naast het leveren van doeltreffende reclame voor bekende merken, biedt blowUP media pandeigenaren de mogelijkheid om tijdens gebouwrenovaties gebouwen creatief te omhullen.

Bij ons draait alles om ‘heart versus eye-balls’. Het écht raken van mensen, in plaats van enkel het bereiken van mensen. Grootformaat is pure emotie, A-merk perceptie en merk-dominantie in het gebied van onze media.

blowUP media staat als relatief kleine speler op nummer 1 in het Adformatie Kerstrapport. Hoe doen jullie dat?

Daar zijn we natuurlijk enorm trots op, want hier hebben we keihard voor gewerkt. Allereerst door ons enthousiasme voor het vak en daarnaast te investeren in hetgeen onze branche-partners belangrijk vinden: snelheid, nauwkeurigheid en informatiemanagement.

Jullie werken samen met kunstenaars, zoals onlangs met Joseph Klibansky op de Amsterdamse Zuidas. Waarom zoeken jullie dit soort samenwerking?

Positive impact is belangrijk in alles wat we doen. We gaan wederzijdse partnerships aan met de steden waarin we actief zijn, werken samen met de kunstinstanties en willen betekenis toevoegen aan publieke ruimtes. In de samenwerking met Joseph Klibansky kwamen al deze onderdelen samen.

We zijn natuurlijk behoorlijk zichtbaar in het straatbeeld en dit zetten we graag in als podium voor maatschappelijke kwesties en kunst, een andere vorm van impact. Het gigantische artwork van Joseph Klibansky springt hierbij in het oog, maar ook onze samenwerking met non-profit organisatie Justdiggit is een voorbeeld van betekenisvol ondernemen. Daarnaast was het project met Joseph Klibansky een mooie manier om ons 100 procent recyclebare steigerdoekmateriaal ECHO te tonen aan een groot publiek, waar we na 2,5 jaar research al onze uitingen op printen.

blowUP media is grote stappen aan het zetten in Digital OOH. Vertel!

We bouwen met The Collective aan een splinternieuw digitaal netwerk van premium grootformaat schermen, op iconische plekken in Nederland. De inspiratie achter The Collective zit vooral in de kans om met steden samen te werken, in plaats van puur advertentieruimte te exploiteren. We streven ernaar om met ons netwerk een wezenlijk onderdeel te zijn van het stadsgezicht, ruimte te bieden aan de samenleving en een premium platform te zijn voor elitemerken. Momenteel is ons netwerk uitgerold in het centrum van Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven – met een bereik van 1,5 miljoen per week. Maar we hebben de ambitie om The Collective de komende jaren uit te breiden richting andere steden.

Hoe zie jij outdoor advertising de komende jaren ontwikkelen?

Outdoor advertising gaat de komende jaren een nieuwe dimensie krijgen, dat lijkt me duidelijk. Het OOH-landschap digitaliseert en daar komen steeds meer nieuwe ontwikkelingen bij kijken. Aangezien het voor merken steeds lastiger wordt om de aandacht van consumenten te krijgen, zie ik hierin kansen voor onze branche. De consument ontkomt tenslotte minder makkelijk aan outdoor advertising.

Ik zie vooral ontwikkelingen op het gebied van technologie en data. Met de inzet van technologie (onder meer beacons, wifi, 3D, augmented reality, virtual reality) kunnen we interactie aangaan met passanten en dat vergroot de mogelijkheden voor merken aanzienlijk. Daarnaast gaat data een belangrijkere rol spelen, doordat we steeds beter in staat zijn om OOH meetbaar te maken. Hiermee kunnen we campagnes flexibel inzetten op basis van tijdstip, aanwezige doelgroep, drukte en het weer. Het is aan ons om hierin verantwoordelijkheid te nemen met meetbare resultaten, relevante content, maatwerk en creativiteit.

www.blowup-media.nl

Lees ook: blowUP media lanceert The Collective in Nederland   
Lees ook: blowUP media en kunstenaar Joseph Klibansky exposeren kunstwerk van 700 m²

Dit artikel verscheen eerder in de nieuwsbrief en op de website van Initiative

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie