[Interview] Kees Verbeek (Abovo Media): "Wij besteden het geld van onze klanten alsof het ons eigen geld is"
12-12-2016 10:37:00 Door: Marianna Beets | Hits: 4897 | Tags:

Abovo Media zien de groei op alle offline media tot stilstand komen. Het mediabureau uit Hoorn zet daarom volop in op digitaal. En op creatie natuurlijk. We spreken Kees Verbeek, eigenaar en directeur van Abovo Media.

Dag Kees, kun je Abovo Media introduceren?

Abovo Media is een snelgroeiend en onafhankelijk mediabureau en is als enige gevestigd boven Amsterdam, te weten in Hoorn. Met meer dan 100 medewerkers werken we elke dag voor onze mooie klanten, waaronder HG, Primera, Basic-Fit, Corendon en Action. We hebben vanaf de start in 1999 media en creatie onder 1 dak en we zien dat onze klanten daar steeds meer gebruik van maken, zowel voor de traditionele media als  ook voor de digitale uitingen. Dit betekent voor onze klanten dat er maximaal gebruik gemaakt wordt van de synergie tussen media en creatie (Effect = Media x Creatie2).

Wat kan Abovo Media wat andere mediabureaus niet kunnen?

Naast de meest effectieve mediavoorstellen en superscherpe inkoop is het belangrijkste de aandacht die een klant verdient. Dankzij onze gunstige ligging kunnen wij uitstekend aan goed personeel komen en door het verloop laag te houden, hebben onze klanten een vertrouwd gevoel met ons bedrijf en met onze mensen. Bijkomend voordeel van Abovo Media is dat we de opdrachten van A tot Z kunnen uitvoeren, door de bundeling van disciplines kunnen we onze klanten altijd een compleet pakket communicatieve diensten aanbieden. Op gebied van digitale media bieden we alle disciplines zelf aan en hebben we hier alles in huis.

Wie zijn jullie klanten en wat willen ze van jullie?

Onze klanten zijn zowel lokaal als nationaal als in sommige gevallen ook internationaal actief. Juist ook deze lokaliteit beheersen we als geen ander, uiteindelijk gaat het erom dat wij net even verder of slimmer kijken en daardoor een hogere ROI kunnen realiseren voor onze klanten. Onze dienstverlening omvat het gehele mediaspectrum, waarbij we continu denken vanuit de ondernemende gedachte ‘wat als het ons eigen geld zou zijn’.

Een van jullie klanten is Corendon. Wat doen jullie met en voor Corendon?

Voor Corendon verzorgen we de strategie, planning en evaluatie van media, tevens rapporteren we ze op zeer regelmatige basis over de concurrentie en de markt, waarbij we continu kritisch kijken naar de inzet van Corendon en de inzet van de concurrenten.

Hoe zie jij de advertentiemarkt in 2017 ontwikkelen in termen van volume mediabestedingen en verdeling over de mediumtypen?

Zo langzamerhand zien we dat de groei op alle offline media tot stilstand lijkt te komen. Bij print was dit al een tijdje het geval, maar tegenwoordig laten ook tv, radio en outdoor geen groei meer zien. Met name op de jongere doelgroepen zijn de traditionele massamedia steeds minder in staat om de hoge bereikspercentages van weleer te realiseren. Online zien we natuurlijk veel ontwikkelingen, vandaar ook dat onze investeringen momenteel vooral in de digitale wereld plaatsvinden. Naast de groeiende mediabestedingen online zien we ook dat traditionele media steeds digitaler worden. Van digitale megamasten tot het digitaal (trading) inkopen van radio of TV zendtijd. Ook op dat laatste stuk zetten wij vol in, we hebben de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in onze digitale afdeling.

Wat is het laatste nieuws?

Op 1 januari starten er 8 nieuwe mensen waarvan het grootste deel actief zal zijn op het gebied van digitale media. We zijn erg happy nu we de afgelopen periode weer veel nieuwe klanten mochten verwelkomen en de achterdeur dicht hebben kunnen houden. Abovo is klaar voor 2017!

www.abovo.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie