[Interview] Martin de Boer over de marketingstrategie van Corendon
09-12-2016 13:19:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6241 | Tags:

Corendon opereert in de zeer competitieve reismarkt. Je kunt dan maar beter een goed mediabureau hebben. Het bedrijf viel voor de no-nonsense aanpak en Noord-Hollandse nuchterheid van Abovo Media. Wij spreken Martin de Boer, Marketing Director bij Corendon.

Dag Martin, kun jij Corendon introduceren?

Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2015 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Airlines met een vloot van 14 vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Golf, Corendon Foundation, Corendon Groups & Incentives, GOfun jongerenreizen, Stipreizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties.   

Wat kan Corendon dat andere aanbieders niet kunnen?

Wij zijn een geïntegreerd reisbedrijf waarbij we eigen airlines en hotels bezitten. Hiermee hebben we niet alleen flexibiliteit maar zijn we ook in staat de klant de beste experience te bieden. Zo kunnen wij de klant gedurende de hele customer journey ondersteunen.

Wat zijn jullie marketingdoelstellingen?

Onze marketingdoelstellingen zijn het verder verhogen van de naamsbekendheid van Corendon, het onder de aandacht brengen van onze diversiteit in bestemmingen en natuurlijk een stijgend marktaandeel.

Jullie werken samen met Abovo Media. Wat gaf voor jullie de doorslag om met Abovo Media te werken?

De no-nonsense aanpak vanuit Abovo. Noord-Hollandse nuchterheid, goede markt kennis en pro-actief handelen. Dat zijn de zaken geweest die voor ons de doorslag hebben gegeven.

Wat kun je vertellen over de campagnes die jullie met Abovo Media doen?

Abovo verzorgt voor ons de optimalisatie/monitoring van de campagnes. Binnen de campagne periodes hebben we hier dagelijks contact over en optimaliseren we de campagne op basis van de verschillende analyses en inzichten.

Wat is het laatste nieuws?

Aankomende periode starten weer de vroegboek campagnes. Een belangrijke periode voor de reisbranche, ook dit jaar zetten we weer flink in op onder meer televisie en radio. Daarnaast zijn we voor ons jongerenmerk GOfun een samenwerking aangegaan met Broederliefde. Deze zomer kun je Broederliefde zien op onze GOfun party bestemmingen.

www.corendon.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie