[Interview] Rein Vogel over de lancering van Digital Brixx
07-04-2017 13:34:00 Door: Marianna Beets | Hits: 10982 | Tags:

Abovo Media lanceert Digital Brixx, hét bureau voor digital advertising. Wij spreken Rein Vogel, directeur Digital & Trading bij Abovo Media en vanuit deze functie ook verantwoordelijk voor Digital Brixx.

Dag Rein, wat is Digital Brixx?

Digital Brixx is hét label van Abovo Media waar alle digitale diensten zijn ondergebracht. Van creatie tot strategie en alles wat hierbinnen bij kan dragen aan een maximaal rendement voor adverteerders. Denk hier aan conversie-optimalisatie (CRO), zoekmachinemarketing (SEO-SEA-PPC), programmatic TradeDesk (display, video, digitale out-of-home) maar ook social, waar we naast engagement ook performance marketing aanbieden (leadgeneratie, mailadressen), marketing automation, data- en tagmanagement, affiliate marketing, reporting, consultancy en mediaplanning. Digital Brixx past naadloos in ons streven de klant de beste digitale oplossingen te bieden, waarbij het uitgangspunt is dat het geheel méér is dan de som der delen.

Waarom zijn jullie Digital Brixx als apart bureau begonnen, in plaats van deze propositie op te nemen in die van Abovo Media?

Digital Brixx is niet per se een apart bureau, maar een onderdeel van Abovo Media waar alle mogelijke digitale activiteiten zijn ondergebracht. Het kan echter ook als zelfstandige entiteit de markt op. Het is een bundeling van de specialismes die we hebben ontwikkeld op het gebied van digitale media. Afgelopen periode hebben we onder de radar hard gewerkt aan het optuigen van aanvullende afdelingen en disciplines. Digital Brixx is hierin een logische volgende stap om de dienstverlening nog beter en uitgebreider te kunnen aanbieden en een eigen gezicht te geven onder de vlag van Abovo Media.

Wat kan Digital Brixx wat andere online mediabureaus niet kunnen?

Het medialandschap is afgelopen jaren flink veranderd en de enige constante is dat deze verandering blijft doorgaan. Digital advertising is meer dan ooit een essentieel onderdeel van de media-inzet van adverteerders. Hiervoor is Digital Brixx in het leven geroepen. Digital Brixx heeft de mogelijkheid om schouder aan schouder met Abovo Media de klanten te servicen en de synergie te zoeken tussen traditionele media en digital. Digital is hierin geen doel op zich maar een wezenlijk onderdeel van de media-inzet van adverteerders. Wij zijn in staat adverteerders op alle niveaus te bedienen, zeker ook omdat wij de combinatie met creatie kunnen aanbieden. Een unieke propositie.

Wat zijn de reacties in de markt. Al klanten, prospects?

De reacties zijn overweldigend! We zijn al jaren de challenger binnen de mediabureauwereld, dat wordt over het algemeen erg gewaardeerd. We hebben uiteraard al klanten vanuit Abovo Media en spreken met meerdere partijen, ook partijen die zich spontaan meldden na de release afgelopen maandag.

Hoe zie jij mediabureaus de komende jaren ontwikkelen?

Het is aanhaken of wegwezen. Media fragmenteert meer en meer, mogelijkheden zijn eindeloos en allerlei disciplines gaan naast elkaar bestaan terwijl ze elkaar juist moeten versterken. Je ziet dat adverteerders het spoor bijster raken. Als mediabureau moet je je onderscheiden door naast de klant te gaan zitten en echt partners in business te worden waarbij je allebei beter wordt van het resultaat maar ook vice versa, gezamenlijk ondernemen dus. Transparant, open een eerlijk, met open vizier en goed op de inhoud.

Abovo Media scoort zeer goed in de Emerce 100. Vertel!

We zijn (gedeeld) eerste geëindigd in de categorie Mediabureaus en binnen de categorie Tradingdeskbureaus zijn we verkozen tot onbetwiste nummer één. Daarnaast heeft ook MediaBookers, het selfservice media-inkoopplatform van Abovo, een gedeelde eerste plaats behaald in de categorie Tradingdesks. Gezien de korte tijd dat we bezig zijn is dit een kroon op het werk, een beloning voor onze eigenzinnige aanpak, een compliment naar ons fantastische team en bovenal een waardering vanuit de markt.

Wat is het laatste nieuws?

Vind je het nog niet genoeg voor deze week? Nou, vooruit: wij zijn sponsor geworden van het IAB om onze ambities nog meer kracht bij te zetten en ook een bijdrage te leveren aan het verder professionaliseren van digital media in Nederland.

www.abovomedia.nl    
www.digitalbrixx.nl

Lees ook:

Abovo Media lanceert Digital Brixx, bureau voor digital advertising
Abovo Media twee keer nummer één in Emerce 100

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie