[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten zoeken echte relevantie in content
19-02-2017 22:40:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 5274 | Tags:

Dolly van den Akker is business  directeur bij MPG. Zij staat op nummer 50 in DeMedia100. Wij spreken haar.

Dag Dolly, kun jij MPG. introduceren?

De tekst op borrels en in de lift: We zijn goed in contentmarketing. We doen dagelijks ons stinkende best om onze opdrachtgevers met de juiste strategie, gebaseerd op persona’s en customer journeys, en ijzersterke content in gesprek te krijgen en houden met hun doelgroepen. Dat doen we voor onder andere Staatsbosbeheer, UWV, FNV, Intersport en Albert Heijn. En we maken en onderhouden het Allerhande platform. Daarnaast proberen we onszelf niet al te serieus te nemen.

De tekst die we in presentaties gebruiken: MPG. is een strategisch en creatief crossmedia communicatiebureau met een specialisme in contentmarketing. We zijn - al 40 jaar - marktleider in het ontwikkelen van communicatie - en contentstrategiën voor A-merken, bedrijven en instellingen. Voor hen creëren we effectieve contentoplossingen, bouwen en onderhouden we contentplatformen en verzorgen we de contentdistributie. We werken vanuit persona’s en op de relevante touchpoints in hun customer journey. Zo boeien, verleiden & binden wij mensen. Met elkaar en met merken.

Wat kan MPG. wat andere spelers in contentmarketing niet kunnen?

Onze roots liggen in het ontwikkelen van redactionele content. We zitten al meer dan 40 jaar op de stoel van de consument. Dat maakt ons tot een stevige en betrouwbare partner. We werken altijd vanuit een effectieve communicatie- en contentstrategie, nooit vanuit een middel.

Wie zijn jullie klanten?

We zijn gespecialiseerd in vier sectoren: food, retail, de financiële sector en non-profit en sociale zorg. In die sectoren werken we voor de A-merken. Van Mona, Libelle en Albert Heijn tot ABN AMRO, Rabobank, Cargill, SVB, UWV de gemeente Maastricht en Staatsbosbeheer

Wat willen jullie klanten?

Heel simpel. Zij willen voor hun consumenten, relaties, klanten de meest logische keuze zijn. Daarom vragen ze de juiste communicatie- en contentstrategie die dat bewerkstelligt.

MPG. heeft ook kantoor in New York? Wat gebeurt er daar?

In New York hebben we inderdaad een kantoor, MPG. Concepts, met 10 man. We zoeken de groei niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten. Zo zijn we een brug voor Nederlandse en Europese merken die in de USA voet aan de grond willen krijgen. En andersom werkt dat net zo. Het kantoor in New York werkt onder andere voor Ahold USA waar we het foodplatform SAVORY onderhouden. SAVORY is het Amerikaanse zusje van Allerhande. Dankzij de schaalbaarheid van de content, ongeveer 40 procent wordt hergebruikt, kunnen we het platform makkelijk en effectief bouwen en onderhouden.

Wat zie jij als de belangrijkste trends in content marketing?

Dat zijn er heel veel. Maar de belangrijkste trend die ik nu zie is dat consumenten echte relevantie in content zoeken. Dat willen ze 24/7 en het liefst ook interactief. Ze willen echt aandacht van merken.

Wat zijn de ambities van MPG. voor 2017?

Het hele vakgebied is de laatste jaren enorm aan verandering onderhevig. Dat vraagt van ons, en alle professionals in het vak, enorme flexibiliteit. Zowel qua interne organisatie als de continue optimalisatie van de vakkennis. Onze ambitie is niet alleen om makkelijk dit tempo bij te blijven houden maar ook om het steeds een stapje voor te zijn; het tempo ook te bepalen. Daarom zijn we de MPG. Academy gestart. Daarnaast hebben we de business ambitie om internationaal meer klanten te werven. Ik houd zelf mijn oog op MPG. Nederland. Richard de Booij heeft 100 procent focus op de internationale expansie. Die ambitie nemen we dus erg serieus.

www.mpg.today

 

DeMedia100 en MediaBelofte van het Jaar worden gesponsord door

 





 


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie