[Startups] Barbara van Erp over Snippet Media
30-03-2017 12:41:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6170 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Barbara van Erp, oprichter en managing partner van Snippet Media.

Wat is Snippet Media?

Wij zijn een splinternieuwe online uitgeverij. Snippet Media bestaat net een jaar en we zijn de absolute nieuwkomer in de wereld van de crossmedia. In een jaar tijd hebben we drie sites groot gemaakt: Me-to-We ‘voor ouders met een leven’, Mynd ‘voor je dagelijkse dosis psyche’ en Saarmagazine ‘50+ maar nog lang niet dood’. We hebben in december de Mercur Award voor Lancering van het jaar gewonnen, voor Saarmagazine. We bereiken maandelijks 650.000 vrouwen tussen 25 en 65 jaar. Zelf ben ik nu gevraagd toe te treden tot het Genootschap der Hoofdredacteuren (met onder meer de Volkskrant, NRC Handelsblad, NOS en LINDA.). Een heel grote eer.

Waarom zijn jullie Snippet Media begonnen?

Femke Sterken en ik werkten in de traditionele media, toen we besloten voor onszelf te beginnen. We zagen hoe de printwereld worstelde met dalende oplages en verdwijnende adverteerders. We wilden niet langer werken in een wereld die gebaseerd is op krimp. We wilden naar een wereld waar groei centraal staat.

Hoe en waar is Snippet Media gevestigd?

We zitten in een bomvolle ruimte op de Bloemgracht in Amsterdam, waar we bijna uitknallen, zo druk is het. We zijn een BV.

Van wie is Snippet Media?

Voor het overgrote deel van Femke Sterken en Barbara van Erp. Een klein deel is van Derk Haank, van Springer Media, Paulien Loerts van Singel Uitgevers en van Sigrid Sijfthoff van Kick Your Habits.

Hoe is Snippet Media gefinancierd?

Voor een klein deel door investeringen van onze aandeelhouders. Verder door onze omzet.

Wat kan Snippet Media dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

“Wij maken heel authentieke content. Verhalen en video’s die heel relevant zijn voor onze lezers, soms met als afzender een adverteerder. Het percentage branded content is niet meer dan 2-5%. De time spend op onze producties is ongekend hoog: vaak wel meer dan 5 minuten. Ook zijn we in korte tijd heel goed geworden in het vinden van precies de juiste audience voor de adverteerder, door middel van retargeting en Facebookadvertising.”

Heeft Snippet Cross Mediaal klanten? Als ja: wie zijn het?

Veel van onze branded campagnes zijn crossmediaal. Onze Auping case is vorig jaar zelfs genomineerd voor Cross Media Campagne van het jaar. We waren dit jaar zichtbaar in: Libelle, Margriet, KEKmama, Ouders van nu, VT Wonen, SBS. Op Youtube, Facebook en in bannering campagnes.

Wat willen jullie klanten van jullie?

Echtheid. Authenticiteit.

Wat heeft Snippet Media nodig om te kunnen groeien?

De juiste adverteerders die snappen wat brandend content is – en voroal wat het niet is. Gelukkig weten die ons goed te vinden.

Wat gaat Snippet Media in 2017 neerzetten?

Een volop draaiend branded content team, nog veel meer videoproducties en een splinternieuwe mannensite.

Wat zijn de ambities van Snippet Media?

De beste online uitgever van Nederland zijn, en mensen blijven raken met echtheid en authenticiteit. Zolang we dat kunnen blijven waarmaken, kunnen we groeien.

www.SnippetMedia.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Lees ook:

[Startups] John Titaheluw over Tiny Tale's Bookshop

[Startups] Paul Bruseker over JobByBid

[Startups] Koen Godschalk over tricktrack

[Startups] Esmée Pater over iCasting

[Startups] Nino Floris over Crowded

[Startups] Joost van Vollenhoven over Kaartjes.nl

[Startups] Ronald Kouvelt over StuComm

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie