[Startups] Gideon Nagtegaal over Seeviews
27-02-2017 20:46:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 6066 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Gideon Nagtegaal, CEO van Seeviews.

Wat is Seeviews?

Seeviews biedt hotels en B&B’s de mogelijkheid om visuele feedback van gasten direct om te zetten in een slim marketingmiddel. Het is een totaaloplossing, waarbij de hotelmanager aan het stuur staat. Via de overzichtspagina ziet hij de waardering van zijn producten en diensten terug en nodigt hij eenvoudig nieuwe gasten uit om een foto- of videoreview te maken. Deze reviews worden vervolgens getoond op de website van het hotel en zijn via een tool snel doorzoekbaar voor potentiële gasten. Foto en video reviews noemen wij seeviews, het zijn immers reviews die je ziet!

Waarom zijn jullie Seeviews begonnen?

De huidige internetgebruiker wil niet meer lezen maar zien en horen. Een visuele review is vele malen aantrekkelijker dan een geschreven review.  En…  onderzoek heeft uitgewezen dat het conversiepercentage met visuele content zeven keer hoger ligt.
 
Hoe en waar is Seeviews gevestigd?

We werken vanaf verschillende locaties; Amsterdam, Emmeloord en Kampen. Er is nu geen noodzaak tot het hebben van een vast kantoor. En… dat stellen we bij voorkeur ook heel lang uit.
 
Van wie is Seeviews?

De BV is grotendeels eigendom van Brndsinvest BV (met als eigenaren Dennis Hendriksen, Paul Nijhof en Gideon Nagtegaal). Veronique van der Roer (lecturer hotelschool Den Haag en Lausanne)  en Man Yong Toh (Moore Amsterdam) zijn eigenaren van de overige aandelen.


Wat kan Seeviews dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

De kracht zit ‘m bij ons in dat we een complex probleem hebben weten te kraken en met een meervoudige oplossing komen. Naast de reviewmogelijkheid en de in een website eenvoudig te integreren play-out, bieden we sentimentanalyse, direct feedbackopties; een manager ziet gelijk als er iets niet goed is en kan sturen op een optimale klantbeleving. En daarnaast; we gaan meerdere branches bedienen; waaronder gezien onze wehkamp-achtergrond, natuurlijk online retail. Een andere kracht van ons is dat we specialisten zijn op het gebied van e-commerce, retail marketing en hospitality. Daarnaast is het overgrote deel van het team internationaal actief.
 
Wat heeft Seeviews nodig om te kunnen groeien?

Bekendheid en ambassadeurs. Er zijn honderdduizenden B&B’s en hotels in het middensegment in zowel binnen- als buitenland, dus aan het potentieel ligt het niet.

Wat gaat Seeviews in 2017 neerzetten?

We gaan vanaf het voorjaar grote stappen voorwaarts zetten richting de hotelbranche, echter we lanceren ook een restaurant-variant en gaan, natuurlijk vanwege ons verleden bij wehkamp, ook de online retail in.

www.seeviews.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!


Lees ook:

[Startups] Michel Pilet over clevergig 

[Startups] Jorrit Baerends over Adpiler

[Startups] Pieter Stouten en Perry Sprado over Store-E

[Startups] Mariska van Bohemen over Dime

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl

[Startups] Jochem Snels over Another Cookie

[Startups] Guy Kessels over Hugo

[Startups] Jack Stroeken over Ekomenu

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie