[Startups] Joost van Vollenhoven over Kaartjes.nl
26-03-2017 13:21:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 5893 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Joost van Vollenhoven, CEO van Kaartjes.nl.

Wat is Kaartjes.nl?

Kaartjes.nl is een inspiratieplatform waar je kaartjes kunt vinden voor alle uitjes op het gebied van film, theater, concerten, dierentuinen, attracties, musea, actieve uitjes, evenementen en pretparken. 

Kaartjes.nl bevat meer dan 16.000 uitjes en is ondanks het enorme aanbod lekker overzichtelijk. Via social media, nieuwsbrieven en andere kanalen inspireren we mensen om er vaker op uit te gaan en nieuwe uitjes in Nederland te ontdekken.

Waarom zijn jullie Kaartjes.nl begonnen?

We lopen al wat langer rond in de ‘ticketing’ sector en het viel ons op dat er in deze markt geen plek was waar je makkelijk alle uitjes bij elkaar kan vinden. Na jaren met het idee te hebben rondgelopen konden we op een gegeven moment het domein kaartjes.nl kopen, hierdoor is het één en ander in een stroomversnelling gekomen.

Hoe en waar is Kaartjes.nl gevestigd?

Kaartjes.nl is gevestigd in het bruisende Pand Noord in Amsterdam. In Pand Noord is er veel kruisbestuiving tussen de bedrijven, onder andere voor de front-end en SEO werken we samen met andere bedrijven in het pand.

Van wie is Kaartjes.nl ?

Kaartjes.nl is van zes ondernemers die hun sporen verdiend hebben in de kaartverkoop, recreatie en ICT. De aandeelhouders zijn o.a. Lancelot Schaper en Joost van Vollenhoven (founders van Jewel Labs, ontwikkelaar van kaartverkoopsoftware) en Gennie Freen, die met zijn bedrijf de uitgever is van de Postcode Loterij Voordeelagenda en mede-eigenaar is van Scoupy en GeniusTravel.

Hoe is Kaartjes.nl gefinancierd?

kaartjes.nl  is in zijn geheel middels eigen vermogen van de aandeelhouders gefinancierd.

Wat kan Kaartjes.nl dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Kaartjes.nl biedt het meest complete en overzichtelijke aanbod van uitjes in Nederland. Ons platform is mobile first ontwikkeld, zodat je meteen makkelijk mobiel kunt bestellen. Onze concurrenten hebben hier anno 2017 nog wel eens moeite mee. In 2016 hebben we dan ook de internationale Ticketing Technology Award gewonnen in de categorie ‘Move to Mobile’.

Daarnaast hebben we een actieve redactie die met veel energie dagelijks de consument van actuele tips voor een leuk dagje uit voorziet.

Wat heeft Kaartjes.nl nodig om te kunnen groeien?

Uiteraard is het opbouwen van naamsbekendheid als nieuw merk essentieel om te groeien.

Wat gaat Kaartjes.nl in 2017 neerzetten?

We gaan in 2017 door met het opbouwen van een steeds grotere community van ‘fans’ die zich graag door ons laten inspireren. 

Dit doen we via eigen kanalen, maar ook door middel van partnerships, zoals met de Postcode Loterij Agenda met FMCG fabrikanten.

Wat zijn de ambities van Kaartjes.nl?

Het is onze ambitie om de iconische marktleider op het gebied van kaartverkoop te worden, net zoals Booking.com en Thuisbezorgd.nl dat binnen hun markten zijn. Dit willen we op een duurzame manier doen die zowel voor onze partners (de uitjes) als de consument op lange termijn toegevoegde waarde biedt.

www.kaartjes.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

 

Lees ook:

[Startups] John Titaheluw over Tiny Tale's Bookshop

[Startups] Paul Bruseker over JobByBid

[Startups] Koen Godschalk over tricktrack

[Startups] Esmée Pater over iCasting

[Startups] Nino Floris over Crowded

[Startups] Pieter Stouten en Perry Sprado over Store-E

[Startups] Mariska van Bohemen over Dime

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie