[Startups] Mariska van Bohemen over Dime
08-02-2017 09:54:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6814 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Mariska van Bohemen,oprichter van Dime.

Wat is Dime?

Jouw data worden door bedrijven gebruikt voor onderzoek- of marketingdoeleinden, maar waarom verdien jij hier geen geld mee? Wie ben jij online en bij wie komen jouw data terecht? Hier doet Dime iets aan. Dime is een platform waar je meer inzicht en controle krijgt in je persoonlijke data, én er geld mee kunt verdienen.

Waarom zijn jullie Dime begonnen?

Wij vinden dat de manier waarop er nu gehandeld wordt in data, eerlijker kan. Jij moet namelijk zelf kunnen bepalen welke data je wilt delen en met wie! Vanuit dit standpunt is het platform van Dime ontstaan. Wij vinden het belangrijk dat jij als particulier centraal wordt gesteld bij het delen van jouw data met anderen.

Hoe en waar is Dime gevestigd?

Dime heeft geen vast kantoor, maar werkt vanuit diverse locaties.

Van wie is Dime?

Oprichtster Mariska van Bohemen werkt samen met een team om Dime verder te laten groeien.

Hoe is Dime gefinancierd?

Twee jaar geleden is er door middel van crowdfunding een financiering opgehaald waarmee de basis van het systeem gebouwd is en sinds maart 2016 is het platform live gegaan.

Wat kan Dime dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Dime wilt de eigenaar van de data weer de controle teruggeven over zijn gegevens én er geld mee laten verdienen. De huidige datahandelaren zijn hier niet mee bezig en verzamelen gegevens zonder dat particulieren hier vaak weet van hebben. Bedrijven bieden wij specifieke data aan die vanuit verschillende bronnen verzameld zijn. Daarnaast hebben de bedrijven interesse in deze ‘eerlijke data’ omdat deze met toestemming van de particulier verkregen zijn.

Wat heeft Dime nodig om te kunnen groeien?

Een nog grotere database met data uit verschillende bronnen en grotere data-afnemers. Momenteel wordt er gewerkt aan een uitbreiding van het platform en hiervoor is uitbreiding van het team en dus ook nog financiering voor nodig.

Wat gaat Dime in 2017 neerzetten?

Dime gaat in 2017 een grootser platform neerzetten waardoor het voor iedereen interessant wordt om bij Dime te registreren of data af te nemen!

Wat zijn de ambities van Dime?

Wij willen dat iedereen inzicht krijgt in zijn persoonlijke data én er geld mee kan verdienen.

www.dataisme.com

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!


Lees ook:

[Startups] Frederique Schut over Bookarang

[Startups] Legal Sprint, Uber voor juristen

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     

[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE

[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets

[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules    

[Startups] Karim Akhlal over Recrout    

[Startups] Pieter Havermans over Booqees      

[Startups] Marja Silvertant over Feli     

[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders  

[Startups] Frederique Schut over Bookarang    

[Startups] Michel Pilet over clevergig 

[Startups] Jorrit Baerends over Adpiler

[Startups] Pieter Stouten en Perry Sprado over Store-E

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie