[Startups] Paul van Hattem en Pieter Bosschaart over Bylder
02-04-2017 21:40:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 3224 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Paul van Hattem en Pieter Bosschaart, oprichters van Bylder.

Wat is Bylder?

Bylder is een presentatietool en service  die organisaties in staat stelt om alle presentaties 100% on-brand te maken en te houden. Deze oplossing hebben wij gecombineerd met een aantal gave zakelijke features voor meer dynamische en interactieve slidedecks. Nadat de “masterpresentatie” gecreëerd is kunnen medewerkers zelf “spin-offs” van deze presentatie maken zonder dat het design hier onder lijdt.

Waarom zijn jullie Bylder begonnen?

Wij hebben al enkele jaren een creatief bureau waarmee we voor klanten over de hele wereld de presentatie herstructureren en visualiseren. Dit doen we met de meer bekende presentatietools als Powerpoint, Prezi en Keynote.Wij krijgen vaak het verzoek om onze presentatie “aanpasbaar” op te leveren. Dit loopt zelden goed af. Als we niet uitkijken is de presentatie binnen no-time weer een doorn in het oog van klanten en diegene die over de huisstijl gaat. Hier wilden wij iets op bedenken.

Hoe en waar is Bylder gevestigd?

Wij hebben Bylder samen met onze partner in London ontwikkeld. De marketing en salesactiviteiten vinden nu hoofdzakelijk in Amsterdam en London plaats.

Van wie is Bylder?

Wij hadden de plannen voor onze presentatietool enige tijd op papier staan. Een programma als deze maak je daarentegen niet zomaar even en dus ging het op een lager pitje. Via via werden wij toen voorgesteld aan een bureau in London die aan een zelfde plan had liggen. Zij zijn een design agency voor de sportindustrie waar wij ons voornamelijk bezighouden met de grotere corporates. Beide liepen we tegen hetzelfde (bovenstaande) probleem en dus besloten we hier samen in op te trekken.

Hoe is Bylder gefinancierd?

Onze vrienden in London hebben de tool in eerste instantie in opdracht van één van de grotere voetbalclubs in Engeland ontwikkeld. De vertegenwoordigers van deze club waren op zoek naar een tool waarmee ze 100% on brand en getarged op eventuele sponsors af konden stappen. Met deze launching customer is het eerste prototype succesvol ontwikkeld. Alle branding, positionering en marketing doen we zowel in London als in Amsterdam in-house en dus uit eigen zak.

Wat kan Bylder dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Garanderen dat jouw collega’s iedere keer weer een presentatie geven die 100% binnen de richtlijnen van de huisstijl valt. Het eindresultaat is uiteraard meer impact en succes wanneer je presenteert.

Los hiervan hebben we tal van (zakelijke) features ingebouwd die het leven een stuk makkelijk maken. Denk aan het offline- en online presenteren, op alle devices, het inladen en automatisch visualiseren van spreadsheet, maps icm cijfers en het inladen van klantlogo’s. De lijst is eindeloos.

Wat heeft Bylder nodig om te kunnen groeien?

We zijn al van ver gekomen en hebben een prachtige tool staan. Deze zijn we op dit moment aan het perfectioneren samen met de eerste klanten. Hoe meer feedback hoe beter en dus zijn we op zoek naar meer gebruikers. We komen graag in contact met organisaties die bovenstaande probleem herkennen. Ook spreken we graag bureaus die dit herkennen bij een klant.

Wat gaat Bylder in 2017 neerzetten?

We zitten nu samen met de eerste klanten in de softlaunch. Hopelijk geeft dit dermate veel vertrouwen dat we nog dit jaar echt op grote schaal de boer op kunnen. Dit zal met name te maken hebben met het scherpstellen van het aanbod en de positionering aan de hand van feedback uit de markt.

Wat zijn de ambities van Bylder?

We willen met Bylder voor het eerst na 30 jaar slidedecks de lat voor presentaties hoger leggen. Dit willen we doen door klanten aan ons te verbinden die toonaangevend zijn binnen hun industrie. We hebben met de eerste klanten al een geode en succesvolle start gemaakt. Klanten die begrijpen dat je een merk niet alleen bouwt met campagnes, maar ook binnen de vergaderruimtes. We hebben vanuit ons bureau al een ruim internationaal netwerk en hopen dus binnen no-time door te stoten naar onze klanten in de VS en Azië.

www.bylder.io
 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Lees ook:

[Startups] Barbara van Erp over Snippet Media

[Startups] John Titaheluw over Tiny Tale's Bookshop

[Startups] Paul Bruseker over JobByBid

[Startups] Koen Godschalk over tricktrack

[Startups] Esmée Pater over iCasting

[Startups] Nino Floris over Crowded

[Startups] Joost van Vollenhoven over Kaartjes.nl

[Startups] Ronald Kouvelt over StuComm

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie