[Startups] Pieter Stouten en Perry Sprado over Store-E
05-02-2017 16:51:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6825 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Pieter Stouten en Perry Sprado, oprichters van Store-E.

Wat is Store-E?

Store-E is de contentmarketing oplossing die bedrijven helpt om, werkbaar en betaalbaar, relaties te boeien en binden. Dit door enerzijds verhalen te vertellen of anderzijds door kennisoverdracht in ruil voor data.  Het uitgangspunt is dat gebruikers centraal, snel en gebruiksvriendelijk perfecte (SEO) & Social proof content  kunnen maken en verspreiden binnen een content netwerk passend bij de customer journey van de doelgroep. Of het nu media zijn die gegenereerd zijn door Store-E of oplossingen van derden.  

Waarom zijn wij Store-E begonnen?

Wij hebben gemerkt dat veel MKB bedrijven te weinig tijd of budget hebben om de juiste dingen te doen. Dit geldt voor zowel de marketingactiviteiten als voor de techniek die kan bijdragen aan het optimaliseren van de communicatie. Helaas wordt er vaak wel relatief veel geld uitgegeven aan een fantastisch mooie website met wow-factor om vervolgens niks met deze website te doen.

Wij maken mee dat er 5 jaar lang hetzelfde nieuwsbericht over de lancering van de nieuwe website staat. Simpelweg omdat bedrijven geen benul hebben hoe de website aangepast kan worden. Laat staan dat ze creatief genoeg zijn om unieke en relevante content te creëren of hoe ze content vervolgens seo optimaal maken of de inhoud doorvertalen naar de sociale media. 

Het komt er vaak op neer dat er veel geld wordt uitgeven aan de verkeerde dingen waardoor er geen budget meer is voor het naar buiten brengen van de corporate story’s ten behoeve van het vergroten van naamsbekendheid en betere conversies.  

Ook zien wij frustraties bij de communicatie professional. Deze heeft in de regel te veel taken op het bord en bezigt zich met het technisch goed krijgen van uitingen in diverse systemen in plaats van kwalitatieve verhalen. Wij zien dit met lede ogen aan en besloten een systeem te ontwikkelen die de marketingfunctie ondersteunt in plaats van het onnodig verspillen van tijd en geld.

Hoe en waar is Store-E gevestigd?

Store-E is een handelsnaam van Bureau Pieper te Vlaardingen.  Een strategisch en pragmatisch marketingbureau onder de rook van Rotterdam.

Van wie is Store-E?

Store-E is ontwikkeld door Pieter Stouten en Perry Sprado, samen zijn wij beter bekend als Bureau Pieper of de Piepers voor intimi.

Hoe is Store-E gefinancierd?

Wij hebben hoofdzakelijk zelf geïnvesteerd in onze oplossing. Hier en daar zijn wij in de gelegenheid gesteld om samen met klanten van Bureau Pieper te ontwikkelen. Dit via win-win constructies waarbij de klant voor een zeer klein bedrag geholpen was met zijn behoefte en wij een stukje code konden gebruiken voor het ontwikkelen van onze eigen software.

Wat kan Store-E dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Om hier antwoord op te geven is een vergelijk met verschillende systemen nodig, wat eigenlijk al een antwoord op zich is.  Want, moeten we ons vergelijken met een cloudopslag, Wetransfer,  online sitebuilders of met programma’s zoals surveymonkey dan wel e-learning software of sociale media managers.

Wij zien overal raakvlakken en mogelijkheden om het gebruikersgemak te optimaliseren of tijd en geld te besparen door met minimale inspanningen het maximale te bereiken.

Bestandsbeheer

Met minimale inspanning het maximale mogelijk maken ervaren gebruikers al op het moment dat ze bestanden uploaden binnen Store-E. Want de automatische conversie maakt bestandensets met meest gebruikte video of beeldformaten. Ieder scherm krijgt dus de versie die het best past. 

Media generator

Klanten ervaren de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden op het moment dat ze in slechts minuten tijd een website of e-zine genereren door slechts lettertypen en kleuren te kiezen. Store-E zorgt voor een perfect resultaat op ieder device.  

Perfecte content & distributie

Laatste wat wij hier benoemen, maar er is meer. Store-E helpt met het maken van perfecte content en om deze te publiceren. Gebruikers kunnen bij de stap om te publiceren gekoppelde producties en sociale media selecteren en Store-E zorgt dat ieder medium de juiste inhoud krijgt met link naar het voor zoekmachines 'originele' stuk inhoud. Zo fijn dat dit allemaal met één klik in één keer goed staat.

Tot slot, nu al merken wij dat het gebruikersgemak voor een persoon met ervaring top is. De User Experience verbeteren staat hoog op de planning zodat iedereen zonder probleem aan de slag kan.

Wat heeft Store-E nodig om te kunnen groeien?

Wij zijn enerzijds nog onbekend en daarmee onbemind dus alle vormen van exposure zijn meer dan welkom. Wij zijn in deze beginfase op zoek naar de avontuurlijke trendsetters met enige content management ervaring zodat ze het verschil kunnen ervaren. Daarnaast zijn we op zoek naar resellers (storytellers) door heel Nederland. Deze personen kunnen de beginnende klanten helpen met inspirerende content en deze verspreiden via onze tool. Ze verdienen dus geld met content creatie en wij belonen ze ook nog eens met een passief inkomen per abonnee die ze aansluiten.  

Dit moet zorgen voor een basis waarop we kunnen door ontwikkelen richting de perfecte dummyproof user experience en andere landen.

Wat gaat Store-E in 2017 neerzetten?

Ons doel is om enkele honderden gebruikers te behalen en willen graag één franchise formule of winkelgebied als klant zodat de communicatie van deze organisaties centraal kan worden georganiseerd met vrijheid voor de franchisenemers of retailer zelf. 

Wat zijn de ambities van Store-E?

Store-E moet de internationale oplossing worden die de marketing/communicatie vereenvoudigd en optimaliseert. Enerzijds willen we de eigen mogelijkheden blijven door ontwikkelen. Meer templates voor sites of e-zines maar ook APPs en location based oplossingen.

Buiten Store-E zijn veel mooie oplossingen die we graag verbinden via de API of met Add-ons. Denk aan applicaties zoals Wordpress, instore-tv oplossingen of CRM tools. Stel je voor dat wij kunnen zien wie wat heeft bekeken en dat koppelen aan location based media. Dat biedt hele gave mogelijkheden waar bedrijven veel plezier aan gaan beleven.

We zien bij voldoende gebruikers ook kansen ontstaan voor integraties met commerciële platforms. Hoe ideaal zou het immers zijn als gebruikers bij het publiceren er ook voor kunnen kiezen content te promoten op plaatsen met zekerheid van hoge bezoeker volumes.

Er zijn vele mogelijkheden nu wij content los zien van de marketing middelen.

www.store-e.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

 

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!


Lees ook:

[Startups] Frederique Schut over Bookarang

[Startups] Legal Sprint, Uber voor juristen

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     

[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE

[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets

[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules    

[Startups] Karim Akhlal over Recrout    

[Startups] Pieter Havermans over Booqees      

[Startups] Marja Silvertant over Feli     

[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders  

[Startups] Frederique Schut over Bookarang    

[Startups] Michel Pilet over clevergig 

[Startups] Jorrit Baerends over Adpiler


Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie