Overname Kingsday door Omnicom, fuseert met 180 Amsterdam tot 180 Kingsday, Sander Volten CEO
15-06-2017 09:04:58 | Door: Bas Vlugt | hits: 6017 | Tags:

De creatieve bureaus Kingsday en 180 Amsterdam gaan fuseren. Het nieuwe bureau, 180 Kingsday, zal worden geleid door Sander Volten als CEO. Al Moseley, het huidige boegbeeld van 180 Amsterdam, gaat zich als International President richten op de bloei van het mondiale 180 micro-netwerk.

180 en Kingsday hebben elkaar gevonden als volledig complementaire bureaus. Modern Nederlands en Europees werk enerzijds, legendarisch mondiaal werk anderzijds. En waar 180 kan bogen op jarenlange merkbouw op het allerhoogste niveau, brengt het kernteam van Kingsday diepe wortels in digital mee. 180 Kingsday vestigt zich op de Herengracht 506 in Amsterdam.

Natuurlijke match

Sander Volten, Kingsdays huidige Managing Director: “Met Kingsday zijn we in ruim vijf jaar snel gegroeid naar een volwaardig bureau voor grote Nederlandse merken. Daarbij is onze achtergrond in internationaal digitaal werk steeds een pre geweest. Want ook voor onze huidige klanten maken we cross mediale campagnes voor diverse Europese landen.

De keuze om met 180 samen verder te groeien, voelt als natuurlijke match. Niet alleen zijn we praktisch buren op de Herengracht, maar ook qua drive en werkmentaliteit blijken we uit hetzelfde hout gesneden. De combinatie die we nu hebben gesmeed, maakt ons uniek en daarmee ook super relevant voor ambitieuze Nederlandse merken.”

180 micro-netwerk

Het nieuwe bureau is onderdeel van 180’s micro-netwerk met vestigingen in Los Angeles, Amsterdam en China. Als onderdeel van de fusie richt Al Moseley zich volledig op de verdere ontwikkeling van dit netwerk. Over de fusie: “Both 180 Amsterdam and Kingsday have exceptional track records in their own right, so the union of the two brings incredible potential for the future. With complementary expertise and multi-market perspectives, 180 Kingsday is now fully equipped to build ideas that make iconic brands famous, human and seamless. A great impulse for our micro-network.”

180 Amsterdam maakt prijswinnend en baanbrekend creatief werk voor onder meer Playstation, DHL, United Colors of Benetton en UNICEF. Kingsday heeft in de afgelopen vijf jaar campagnes met conversatiewaarde gebouwd voor onder meer MINI, Hartstichting, Bloemenbureau Holland, Exact, Heineken (Affligem), Duyvis, Vereniging Eigen Huis, Rabobank en Smint.

www.kingsday.com
www.180amsterdam.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie