ABN AMRO, Nuon, Duxxie en NBD Biblion opdrachtgevers SCHAAL+
11-05-2017 15:35:35 | Door: Katja Brokke | hits: 2366 | Tags:

De tweede lichting digitale marketingtalenten is van start gegaan met het Digital Talent Development Programma van SCHAAL+. Naast een uitbreiding van talenten, breidt ook het aantal opdrachtgevers uit: ABN AMRO, Nuon, Duxxie en NBD Biblion verbinden zich vanaf deze maand als nieuwe opdrachtgever aan SCHAAL+. Ook Jumbo en Interpolis, die al sinds de start van het programma betrokken zijn, nemen opnieuw een digitaal marketingtalent op in hun organisatie.

Voorafgaand aan de start van het programma volgden zeven nieuwe digitale talenten twee weken lang een intensieve introductieperiode met trainingen over SEO, Google Analytics, projectmanagement, presentatievaardigheden, agile marketing en contentmarketing. Door te werken aan hun competenties, vaardigheden en (basis)kennis over digitale marketing, zijn de talenten klaargestoomd om te starten bij hun opdrachtgevers. Gedurende 18 maanden worden zij vanuit een dienstverband bij SCHAAL+ begeleid in hun ontwikkeling als T-shaped marketeer, waarvan vier dagen per week bij de opdrachtgevers.

Rik de Boer, directeur en initiatiefnemer SCHAAL+: “Met het programma spelen we in op een groeiende behoefte aan jong talent met actuele digitale marketingkennis en de juiste set aan competenties en vaardigheden. Hiermee helpen we organisaties voorop te lopen in de digitale transformatie door te investeren in hun eigen digitale DNA”.

Maarten Smit, Product Owner Digital Channels & Innovation van ABN AMRO/Commercial Clients: “Bij ABN AMRO zijn digitale kennis en skills steeds belangrijker. Het vinden van talent met relevante ervaring in digital is lastig. Bij SCHAAL+ zien we een mogelijkheid om jong talent aan te trekken, waarbij ze naast hun werk gevoed worden met trainingen voor de juiste digitale skills. Het voordeel is dat beide partijen 9 maanden kunnen aftasten of ze bij elkaar passen.”

Jorissa Neutelings, Director Digital Development van Nuon: “Jonge, digital savvy mensen zijn een verrijking voor je bedrijf. Zij denken en kijken anders en alleen dat al is winst. SCHAAL+ biedt voor ons een mooie combi tussen jong maar onder gedegen vleugels van een ervaren begeleider en een uitstekend opleidingsprogramma.”

Paskal van Lomm, directeur digital van Duxxie: "Ik wist dat SchaalX al jaren een volwassen speler was op het gebied van online professionals. Ook was ik al op de hoogte van het initiatief om SCHAAL+ te starten. Ik geloof echt in programma’s die een combinatie zijn van werk en opleiding, omdat zij goed aansluiten bij de wensen van zowel bedrijven als starters."

Nina Nannini, adjunct directeur van NBD Biblion: “NBD Biblion wil heel graag haar dienstverlening sneller, actueler, completer, flexibeler en goedkoper organiseren. Door een jong digitaal talent binnen te halen, willen we het team dat hieraan werkt met deze missie een boost geven. We willen graag in een hoog tempo de communicatie en de samenwerking met klanten verbeteren. Door het team uit te breiden met nieuwe skills en digitaal talent kunnen we meer impact hebben.”

www.schaalplus.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie