ABN Amro schakelt Relay42 in
28-06-2017 12:47:11 | Door: Katja Brokke | hits: 2789 | Tags:

Datamanagementplatform-aanbieder Relay42 is door ABN Amro geselecteerd voor de implementatie van haar DMP-oplossingen in de IT-infrastructuur van de bank. Dit maakt het voor de bank mogelijk marketing om te zetten in een menselijke dialoog. Met het DMP van Relay42 wordt het herkennen van de klant accurater – zelfs als het device door andere mensen, zoals familieleden, wordt gebruikt. Dit helpt ABN Amro bij het creëren van individuele customer journeys waarbij de communicatie specifiek op de individuele klant wordt toegesneden.

ABN Amro benaderde Relay42 in eerste instantie voor een DMP-oplossing die zou bijdragen aan het verder verbeteren van customer-centricmarketing. Na een zes maanden durend tenderproces werd Relay42 gekozen als partner voor dit project. Het onboarding proces, waarbij het DMP werd geïmplementeerd in de IT-infrastructuur van ABN Amro , nam drie maanden in beslag. Hierna werd het DMP meteen in gebruik genomen door de marketingteams van de bank. 

Tomas Salfischberger, CEO en medeoprichter van Relay42: “Als je weet hoeveel verschillende platformen en systemen banken als ABN Amro dagelijks gebruiken, zou je verwachten dat het onboarding proces van een DMP wel even zou duren – een jaar is niet ongebruikelijk in deze markt. Onze oplossing biedt echter een snelle start voor zelfs de meest complexe ecosystemen. Het snelle onboarding proces is belangrijk omdat succesvolle marketeers efficiënt moeten kunnen werken en instinctief beslissingen nemen. Dit kan alleen maar bereikt worden als de DMP-oplossing daadwerkelijk geïnstalleerd en klaar voor gebruik is. We willen dat onze klanten met maximale agility te werk kunnen gaan en zo snel mogelijk resultaten zien. In dit geval waren we de enigen die een uitrol binnen drie maanden konden aanbieden.”

Martin Rijken, projectmanager IT analytical CRM bij ABN Amro : “We begonnen aan dit project in de wetenschap dat het technisch complex en tijdrovend zou zijn. Dus zo hadden we onze verwachtingen gemanaged. Niets bleek echter minder waar. Het team bleef trouw aan haar belofte en had ons binnen drie maanden up and running. Daar zijn we heel blij mee.”

www.relay42.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie