ACHTUNG! lanceert Hovering Art Director action figure voor Adobe Stock
09-05-2017 11:18:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2359 | Tags:

ACHTUNG! mcgarrybowen en Adobe spelen in op de dynamiek tussen zwetende ontwerpers en hun besluiteloze art directors en nemen daarmee de reclame-industrie op de hak. Er is een wedstrijd georganiseerd met als hoofdprijs een pratende ‘Hovering Art Director’ action figure. De designer toy is onderdeel van een campagne van Adobe Stock, de stock service in Creative Cloud die de workflow van designers makkelijker maakt.

Daniël Sytsma, (Hovering) Creative Director ACHTUNG! mcgarrybowen: “Het uitgangspunt was een zeer herkenbare alledaagse situatie voor bijna elke designer. Dit hebben we doorvertaald naar een campagne voor Adobe Stock. Het idee sloeg zo goed aan binnen de creatieve industrie dat we het nog een stap verder hebben gebracht in de vorm van een limited-edition Hovering Art Director actiefiguur.”

In elke creatieve omgeving vindt je er wel een paar: Limited-edition vinyl actiefiguren. Nu krijgen ontwerpers de kans om hun eigen desktop criticus te winnen. De opdracht is eenvoudig, deel je eigen ‘hover’ quotes. De action figure met ingebouwde speaker geeft feedback zodra je ‘m aanraakt – met een peinzende blik alleen voorbehouden aan echte hovering art directors. Sytsma: “Ja, HAD is eigenlijk een verzameling van alle art directors met wie we ooit hebben samengewerkt.”

Adobe geeft actiefiguren weg aan de meest originele inzendingen, de jury bestaat vanzelfsprekend uit een team van echte hovering art directors.

YumYum London heeft het ontwerp van de Hovering Art Director voor hun rekening genomen, geproduceerd door Studio Sophisti. De creatieven bij ACHTUNG! mcgarrybowen zijn verantwoordelijk voor de 19 zinnen creatieve wijsheid. De HAD wordt geleverd in een officiële Adobe doos inclusief het verhaal achter Adobe Stock. Der HAD heeft alle clichés van een echte art director, inclusief geometrische tattoos, limited-edition sneakers, skinny jeans, en een notitieboekje vol met prijswinnende ideeën.

De wedstrijd

Tot 22 mei geeft Adobe Hovering Art Director actiefiguren weg aan de meest originele en schandalige quotes. Ontwerpers en creatieven krijgen de kans om hun favoriete gezegdes in te sturen op www.hoveringartdirector.com en te delen op social media. De beste inzendingen worden gedurende de wedstrijd ook getoond. Een team van echte hovering art directors zal de winnaars uitkiezen.

Daniël Sytsma, Creative Director bij ACHTUNG! mcgarrybowen voegt daaraan toe: “We wilden een  voor de creatieve community herkenbare campagne maken. Zo laten we zien dat Adobe de dagelijkse struggle van designers begrijpt. Zowel de creatieven als de ontwerpers waren bij dit project vanaf het begin betrokken.”

Credits

Klant: Adobe | Alexander Meyers - Marketing Manager Benelux | Patty Nozato - Director Campaign Marketing | Christa Heupel - Campaign Marketing Adobe Stock | Paul van Keeken - Enterprise Marketing Manager EMEA | Nienke Schipper Pauw - Communications Manager Adobe Stock EMEA | Henrik Owenmark – Campaign Marketing Group Manager | AJ Joseph – Executive Creative Director | Joel Giullian - Director Advertising and Production | Elizabeth Dessuge – Senior Studio Manager | Amy Goldstein – Social Media Manager | Marissa Lee -  Senior PR Manager, DVA and Adobe Stock | Daniela Province – Senior Copywriter | Celeste Lam – Art Director

Character design & animation - Yum Yum London
Website - Egotribe

Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen Amsterdam |  Creative Director - Daniël Sytsma | Senior Creative - Jasper Janssen | Senior Creative - Niklas Kristensen | Creative - Michael James Phillips | Creative - Bert Marissen | Creative - Alexis Jabbour | Design Director - Christian Mezöfi | Account Director - Sven Vening | Strategist - Gerben van der Zwaard | Producer - Esther Kroes | Producer - John Gerard | Producer Trainee - Suzanne Whittaker

www.hoveringartdirector.com   
www.achtung.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie