Abovo Media ontwikkelt landelijke campagne voor Moteo Two Wheels
15-04-2016 11:19:00 | Door: Marianna Beets | hits: 5145 | Tags:

In opdracht van Moteo Two Wheels Europe heeft Abovo Media een landelijke campagne ontwikkeld voor SYM. Het merk is ‘the smart choice’ voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe scooter. Om dat duidelijk te maken begint vandaag de campagne voor de SYM ScooterDays, een campagne van een maand die onder meer begeleid wordt met een tv- en YouTube-campagne.

Om meer traffic naar de SYM-dealers te krijgen heeft Moteo pitchwinnaar Abovo Media gevraagd een mediastrategie en campagne te ontwikkelen. Naast de unieke standaard 3 jaar garantie ontvangt men tijdens de SYM ScooterDays minstens 100 euro inruil op elk rijdend voertuig, of dat nu een andere scooter, een fiets of zelfs een auto is. De handige dealerlocator maakt het eenvoudig om de dichtstbijzijnde SYM-dealer te vinden.

Katinka Plagge, marketingmanager van Moteo Nederland, over de campagne: “Ons doel is om meer traffic naar de dealers te krijgen. We zijn ervan overtuigd dat wij met de SYM ScooterDays veel mensen gaan bereiken en enthousiasmeren. Wat ons heel leuk lijkt, is om te zien wat voor voertuigen ingeruild gaan worden. Je kunt zelfs je auto inruilen voor extra korting op je nieuwe scooter. Best bijzonder toch? Veel scooterliefhebbers zijn nog niet bekend met ons merk SYM en ‘standaard zorgeloos rijden’. Met deze actie hopen we op nog meer SYM-fans!”

Niels Bruinsma, strategisch directeur van Abovo Media: “Dankzij ons strategisch plan hebben we nieuwe inzichten kunnen aandragen bij Moteo, met als resultaat dat de unieke kernwaarden van SYM in een landelijke campagne verteld worden. Uniek is ook dat we een self-service online media-inkooptool hebben ontwikkeld waarmee we alle dealers faciliteren. De dealer kan zelf in zijn eigen verzorgingsgebied op elk moment een displaycampagne starten.”

Het actiemechanisme, de creatie en de strategie voor de SYM ScooterDays zijn bij Abovo in eigen huis tot stand gekomen en uitgevoerd, de productie is in samenwerking met MacGyver Amsterdam gedaan. Naast tv en YouTube wordt online, huis-aan-huis en instore dealercommunicatie ingezet. De SYM ScooterDays worden later dit voorjaar ook in andere landen uitgerold.



Over Moteo
Moteo Nederland is importeur van o.a. Peugeot-, SYM-, Tomos- en Derbi-scooters en onderdeel van het Moteo Two Wheels Europe die verschillende mobiliteitsoplossingen biedt.

Over Abovo Media
Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. Er werken dagelijks ruim honderd professionals. Met een eigen kijk op media levert het fullservicebureau strategische en crossmediale oplossingen aan bedrijven die een mediavraagstuk hebben. Abovo Media werkt onder andere voor fashioncheque, HG, Primera, Autogrill, Koopjedeal, MediaBookers, Basic-Fit en ROC Amsterdam.


www.abovomedia.nl   
www.moteo.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie