Abovo Media verzorgt mediastrategie Halfords
20-02-2017 08:52:05 | Door: Katja Brokke | hits: 2788 | Tags:

De eerste stap in de vernieuwde mediastrategie is het toepassen van doelgroepsegmentering voor de folderverspreiding. Abovo verzorgt bovendien de creatie en regelt het printwerk.

Mouringh den Dunnen, Sales Director van Abovo: "Halfords wil zijn 51 filialen zo goed mogelijk bedienen. Dat vraagt om een lokale aanpak voor de communicatie. Het verspreiden van folders werkt nog steeds prima, mits je zorgt voor zo min mogelijk waste. Wij kijken daarom niet naar het postcodegebied, maar naar de opbouw van de wijken waar verspreid moet worden. Deze aanpak vereist wat meer onderzoek vooraf, maar de resultaten zijn goed."

Centrale aanpak lokale marketing

Den Dunnen meent dat een landelijke aansturing van lokale marketing nog vele mogelijkheden biedt.

Den Dunnen: "Daarom adviseren wij Halfords ook op het gebied van marketing via sociale media, toegespitst op de sociale en demografische verhoudingen binnen de doelgroepen van de franchisenemers. Niet iedere franchiser is even bekwaam in online marketing, dus wij bieden graag de mogelijkheid om hier een steentje aan bij te dragen."

Sebastiaan van Breemen, marketingmanager van Halfords: "Bij de eerste oriënterende gesprekken kwam Abovo al gelijk met enkele eyeopeners. We hadden direct het gevoel dat een samenwerking tot mooie marketingresultaten zou leiden. Abovo is eigenzinnig, maar ze weten uitstekend waar ze het over hebben."

www.abovomedia.nl
www.halfords.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie