IAB Nederland organiseert samen met BVA collegedag programmatic advertising bij De Persgroep
16-09-2015 11:12:00 | Door: Michiel Stol | hits: 8055 | Tags:

Ruim 40 adverteerders zaten 8 uur lang aan de collegebanken gekluisterd bij De Persgroep om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic. Dat programmatic geen trend is, is slechts één van de take outs die men mee naar huis heeft genomen na de collegedag over programmatic advertising, die IAB Nederland in samenwerking met BVA heeft gehouden.

Adverteerders kregen antwoord op vragen als: Hoe is programmatic advertising ontstaan? Hoe werkt het veilingaspect precies? Welke mogelijkheden zijn er voor adverteerders als ze zelf dichter op de bal willen zitten? Omdat alle aanwezigen al (enige) ervaring hebben met programmatic kwamen er veel concrete vragen uit de zaal, wat leidde tot geanimeerde discussies.  

De dag werd afgesloten met een presentatie van Karen Priem (Philips Consumer Lifestyle). Hiermee gaf Philips inzicht in wat zij de afgelopen drie jaar heeft  geleerd en op welke manier programmatic bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen.

Enkele take outs die de deelnemers over programmatic advertising mee naar huis hebben genomen:

  • programmatic advertising is transparant. Het is echter een keuze in hoeverre het beherende bureau of de adverteerder de transparantie wil geven/krijgen.
  • programmatic advertising is niet (meer) rest inventory tegen dumpprijzen. Allerlei rijke formaten (rich media, video etc) zijn verkrijgbaar middels programmatic inkoop.
  • programmatic advertising biedt adverteerders meer flexibiliteit, controle en optimalisatiemiddelen over hun campagnes dan handmatige werkwijzen.
  • programmatic advertising is geen trend, het is ‘here to stay’. Dus is het goed te investeren in het opdoen van de juiste kennis.


www.iab.nl
www.persgroep.nl
www.bva.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie