Albert Heijn en André Kuipers starten AR- en VR-ruimtevaartactie
10-05-2017 12:51:59 | Door: Katja Brokke | hits: 2994 | Tags:

Albert Heijn en André Kuipers starten een landelijke spaaractie waarin kinderen spelenderwijs kennismaken met het thema ruimtevaart, met behulp van de nieuwste VR/AR-technieken. In de spaaractie stappen kinderen samen met ruimtevaarder Kuipers virtueel de ruimte in om te leren over ruimtevaart en de kwetsbaarheid van onze planeet. Met de gratis AH Ruimtevaart-app en 160 ruimtevaartplaatjes met feiten en weetjes – waarvan 23 met VR/AR-belevingen – belanden ze in hogere ruimtesferen. De ruimtevaartplaatjes, het verzamelalbum, VR-brillen en de speciale André Kuipers flight suit zijn vanaf maandag 15 mei verkrijgbaar in alle winkels.

Nieuwste VR/AR-technieken

Kinderen krijgen met VR de mogelijkheid om virtueel de ruimte in te gaan met Kuipers. Met een smartphone of tablet kunnen kinderen rond en door de verschillende ruimtebestemmingen en –objecten bewegen en met de plaatjes creëren kinderen hun eigen universum. De nieuwste AR-technologie zorgt voor een nog rijkere ontdekkingsreis.

Kuipers: “Dit jaar bestaat ruimtevaart 60 jaar, een mooie gelegenheid om met dit thema groots uit te pakken. Zelf heb ik een Albert Heijn verzamelalbum over techniek uit 1953, een tijd waarin ruimtevaart nog niet eens bestond. Vanuit mijn missie om kinderen te laten zien hoe boeiend ruimtevaart, wetenschap en techniek zijn en hoe kwetsbaar onze planeet is, heb ik Albert Heijn benaderd met de vraag of ze een spaaractie rondom ruimtevaart en duurzaamheid interessant zouden vinden. Dit past in hun prachtige, jarenlange traditie. Ik ben er trots op dat we samen deze campagne hebben kunnen vormgeven en hoop dat veel kinderen er op speelse wijze veel van zullen leren.” 

Bij besteding van 10 euro ontvangen klanten een set met daarin 4 ruimtevaartplaatjes. In totaal zijn er 160 kaartjes met feiten en weetjes, waarvan 23 met VR/AR-belevingen. Cardboard VR-brillen zijn verkrijgbaar in de winkel voor 2,49 euro. Het verzamelalbum is verkrijgbaar voor 0,99 euro en is in de eerste week gratis bij aankoop van de bonusaanbieding op de voorkant van de folder.

De AH Ruimtevaart app is vanaf 15 mei gratis te downloaden voor iOS en Android.

www.ah.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie