Albert Heijn introduceert augmented reality productscanner
24-07-2017 09:30:17 | Door: Katja Brokke | hits: 2601 | Tags:

De AH Productscanner is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.

Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn: "Klanten vinden het steeds belangrijker te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen. Maar dat niet alleen: ze zijn ook op zoek naar lekkere recepten. Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site. Met behulp van nieuwe technologieën brengen we de informatie nu binnen handbereik tijdens het winkelen. We starten met 35 producten en schalen dit aantal de komende tijd op."

Augmented reality

De AH Productscanner werkt met augmented reality. Na het scannen van de voorkant van het product met de telefooncamera zien klanten gegevens over ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst. De app geeft ook inspiratie met Allerhande-recepten.

In de eerste fase kunnen 35 producten uit het vlees-, vis-, kip-, en vleeswarenschap worden gescand. Deze producten krijgen een sticker op de verpakking die verwijst naar de AH Productscanner. Het aantal scanbare producten wordt de komende tijd stap voor stap uitgebreid naar alle AH eigen merk-producten.

www.ah.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie