Aviko introduceert Buurttafel
12-05-2017 18:35:00 | Door: Max Vlugt | hits: 5259 | Tags:

Nederland loopt warm voor een gezellig initiatief met de buurt. Na 2,5 week hebben ruim 1250 mensen hun straat opgegeven voor de Aviko Buurttafel; een initiatief van de aardappelfabrikant om mensen dichterbij elkaar te brengen door de liefde voor eten met elkaar te delen en samen plezier te beleven. Het succes van de Buurttafel bevestigt de bevindingen van onderzoeksbureau SAMR dat Nederlanders behoefte hebben aan een intensiever contact met de buurt.

Samen genieten

Op 24 april introduceerde Aviko het concept van de Buurttafel met een tv-commercial in drie varianten en een 1,5 minuut online versie. Consumenten kunnen hun buurt via Aviko opgeven voor de Buurttafel. Vanaf juni rijdt de Aviko Foodtruck met het kookweek team voor bij de gelukkige winnaars. Onder begeleiding van de vrolijke klanken van een live gitarist wordt gezellig gekookt en gegeten rond de langgerekte buurttafel. Aan het eind van de avond mogen de buurtbewoners hun favoriete recept kiezen dat de volgende dag bezorgd wordt bij een vriend. In totaal worden 40 Buurttafels weggegeven.


Buren zijn belangrijk

Onlangs voerde SAMR in opdracht van Aviko een buurtonderzoek uit onder ruim 1200 respondenten. Hoewel Nederlanders dik tevreden zijn over hun buren, geeft ruim een kwart aan meer buurtcontact te willen hebben. Nog maar de helft van Nederland heeft contact met de buurt dat verder gaat dan de directe buren. 67% van de ondervraagden geeft aan dat samen eten zorgt voor een beter onderling contact en daarmee voor een veiligere buurt. In het Oosten heeft men het meest van alle provincies contact met (bijna) de hele straat en gaat men – net als in het Zuiden – gemiddeld vaker op de koffie of borrel bij de buren. Regionaal blijken er meer verschillen in het buurtcontact te zijn. Regio West heeft met name spontane buurtactiviteiten, terwijl men in Noord/Oost/Zuid het vaakst buurtbarbecues en –feesten organiseert. In het Westen heeft men van alle provincies het meest behoefte aan meer buurtcontact. 

www.aviko.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie