Blauw Gras ontwikkelt campagne voor Burendag
30-06-2017 09:04:00 | Door: Marianna Beets | hits: 1882 | Tags:

Blauw Gras ontwikkelt een campagne voor het Oranje Fonds en Jacobs Douwe Egberts om Burendag onder de aandacht te brengen als het sociaalste feestje van het jaar. De campagne loopt van juli tot aan Burendag op zaterdag 23 september via social media.

Alles mag op Burendag

Burendag is in het leven geroepen om buren met elkaar in contact te brengen. Het is een jaarlijks terugkerend feest op de 4e zaterdag in september waarop veel mensen iets goeds doen voor elkaar en de buurt. In 2017 wordt Burendag op zaterdag 23 september gevierd. Alle buurten van Nederland kunnen zich ervoor aanmelden via www.burendag.nl

Marc van Hal, hoofd communicatie & fondsenwerving Oranje Fonds: “Burendag is niet alleen een feestje, het is een dag die buren bij elkaar brengt. Een dag waarop mensen uit de wijk elkaar beter leren kennen, nieuwe dingen over en van elkaar leren en waarop verschillen omarmd worden.  Dat laat deze campagne op een mooie manier zien. Samen met Jacobs Douwe Egberts organiseren wij Burendag omdat buurten socialer en veiliger worden als mensen hun buren kennen. Jaarlijks doen er zo’n 1 miljoen Nederlanders mee.”

Er gaat geen dag voor bij zonder thema.

Blauw Gras heeft voor Burendag een campagne opgezet waarin deze verschillen belicht, maar ook samengebracht worden.

Shaun Voogd, creatief directeur van Blauw Gras: “Burendag, is dé dag in het jaar waarop al onze interesses samen komen. In de campagne haakten we in op de meest bijzondere, leuke en opmerkelijke themadagen door ze een podium te geven gedurende de campagne. Hoe je Burendag ook viert, het mag allemaal.”

Het concept achter de campagne is dat voor mensen met verschillende interesses, verschillende themadagen relevant zijn. Zo is voor iemand met een grote interesse in katten nationale kattendag een belangrijke dag, waar andere buren misschien weer blaasmuziekdag vieren. Binnen Burendag komen al deze interesses samen: het maakt niet uit waar je nu precies van houdt, het gaat erom dat we buren zijn en interesses met elkaar kunnen delen.

Credits

Klant: Oranje Fonds | Verantwoordelijk bij Oranje Fonds: Nerina Vilchez en Marcel van Spronsen | Bureau: Blauw Gras | Concept en creatie: Shaun Voogd en Jesse van Hoeven Wijsard | Account: Dyon Verstegen en Erjon Tuenter | Designer: Jordi van Putten | Productiebureau: CLIFF | Regisseur: Jonathan Smit | Uitvoerend producer: Denise Slot | Art director: Kim Verduijn | DOP: Jorrit Garretsen | Gaffer: Michel IJzerman | Editor: Jonathan Smit | Voice-over: Pim Veth | Geluid: Postoffice

www.burendag.nl  
www.blauw-gras.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie