BrandDeli groeit in 2017
01-02-2017 11:35:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2902 | Tags:

BrandDeli is 2017 goed begonnen. Met een primetime marktaandeel van 10,3 procent in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar werd wederom een mooie groei gerealiseerd (+6 procent ten opzichte van januari vorig jaar). Over de gehele dag werd zelfs een marktaandeel van 17,8 procent behaald.

Naast de groei van Eurosport, FOX Sports, ID, MTV en TLC draagt ook de ontwikkeling en uitbreiding van het BrandDeli portfolio bij aan dit succes. Het tijdvak van Spike is in december 2016 bij Ziggo uitgebreid en mede hierdoor is het marktaandeel van de zender in januari verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar. BBC First. sinds september jl.onderdeel van het portfolio van BrandDeli, had in januari het hoogste marktaandeel sinds de start van de zender. Onder andere Sherlock en Maigret trokken veel kijkers. Onder de best bekeken programma’s is ook veel sport terug te vinden: op FOX Sports is de Eredivisie weer van start gegaan en op Eurosport waren de herenfinale van de Australian Open met 489.000 kijkers en de daaropvolgende huldiging met 611.000 kijkers zelfs de best bekeken programma’s ooit.

Ook Nickelodeon kijkt terug op een goede start van het jaar. De zender behaalde een marktaandeel van 19,7 procent binnen de doelgroep 6 tot en met 12 jaar en wist daarmee een groei van maar liefst 26 procent te realiseren. De Thundermans, Chica Vampiro en Cool Factor trokken veel kijkers.

Bron: SKO, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.
Primetime: 18:00-24:00 uur; Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur.

www.branddeli.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie