Cécile Narinx op de bres voor diversiteit met septembernummer Harper’s Bazaar
14-08-2017 10:19:51 | Door: Katja Brokke | hits: 2656 | Tags:

Het septembernummer van Harper’s Bazaar staat geheel in het teken van diversiteit. De modewereld lijkt eindelijk te snappen dat het tonen van louter jonge, dunne, witte cisgendermodellen in piepkleine kleren niet meer van nu is. Vandaar dat ook Bazaar verscheidenheid viert door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten.

#HETNIEUWENORMAAL

Ook in essays en columns vormen diversiteit en het nieuwe normaal de rode draad. Speciaal voor Bazaar blikt Sylvana Simons in een zelfgeschreven stuk terug op de afgelopen turbulente periode. Gastschrijvers Valentijn de Hingh, Diana Matroos en Annemarie Oster beschrijven vanuit hun eigen perspectief wat er mis is met de huidige schoonheidsnormen en waarom inclusiviteit voor iedereen goed is.

Om Bazaar en andere bladen zo divers mogelijk te maken en te houden nodigt hoofdredacteur Cécile Narinx modellen, fotografen, schrijvers en andere creatieven uit ondervertegenwoordigde groepen uit om zich en masse te melden bij agentschappen, bureaus en redacties. En vraagt iedereen om op social media inspirerende bijdragen te leveren met de hashtag #hetnieuwenormaal.

Narinx' uitgebreide verhaal, waarin ze de balans opmaakt over diversiteit in de mode, lees je hier en in Bazaars septembernummer welke vanaf 15 augustus verkrijgbaar is.

www.harpersbazaar.nl
www.hearst.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie