Chiquita kleurt label roze voor Oktober Borstkankermaand
12-10-2017 11:58:10 | Door: Katja Brokke | hits: 2502 | Tags:

Ruim 100 miljoen Chiquitabananen krijgen een helderroze sticker. De campagne is gestart in het kader van de Oktober Borstkankermaand. Chiquita wil hiermee het onderwerp borstkanker onder de aandacht brengen van een breed publiek. 

Franklin Ginus, directeur benelux van Chiquita: "Onze bananen liggen in bijna ieder huishouden op de fruitschaal. Wij kunnen dus veel mensen bereiken en dat biedt ons de mogelijkheid om borstkanker onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Voor ons reden om deze campagne te starten.”

Het bedrijf heeft als onderdeel van het corporate social-responsibilitybeleid diverse initiatieven ontwikkeld die gericht zijn op voorlichting over en preventie van kanker. Zo bood het bedrijf in 2012 meer dan 470 vrouwen in Costa Rica gratis borstkankerscreenings aan. Dit jaar doneert Chiquita 350.000 dollar aan diverse kankerstichtingen.

www.chiquita.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie