Comedy Central beleeft beste maand ooit
02-08-2017 13:00:36 | Door: Katja Brokke | hits: 3278 | Tags:

Viacom Benelux-zender Comedy Central beleefde in juli haar beste maand ooit. De zender steeg in juli naar een marktaandeel van 4 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het mediabedrijf zag het marktaandeel onder millennials ten opzichte van vorig jaar met 23 procent stijgen naar 10,8 procent met de merken MTV, Comedy Central en Spike.

Nickelodeon en MTV

Viacom Benelux’ kinderzender Nickelodeon was met 22,4 procent marktaandeel wederom marktleider in de doelgroep 6-12 jaar. Best bekeken shows op Nickelodeon waren afgelopen maand Thundermans en Game Shakers.

De seizoensfinale van Ex on the Beach: Double Dutch trok gemiddeld 250.000 kijkers tijdens de première op tv . Daarnaast bereikte de show meer dan 147.000 kijkers via catch-up via de website van MTV, de onlangs gelanceerde MTV Play-app en de partnerships met providers. Onder millennials was de seizoensfinale de best bekeken reality-aflevering in Nederland in juli.

Maurice Hols, SVP en General Manager van Viacom Benelux: “Als mediabedrijf weten we per merk shows neer te zetten en online en offline bestemmingen te bouwen die echt speciaal zijn ontwikkeld voor de doelgroep. Veelal spraakmakend, soms controversieel en edgy. We durven keuzes te maken en respecteren onze fans. Waar een ander bij een show als Just Tattoo of Us op de kast springt omdat we de regels veranderen, zien wij een show die gaat over vriendschap en het creëren van impactvolle momenten. Hetzelfde geldt voor een Ex on the Beach: Double Dutch en Ink Master – Meesters van de Lage Landen. Dat maakt dat fans ons keer-op-keer weten te vinden.”

Comedy Central

Comedy Central beleefde in juli haar beste maand ooit. De zender werd 10 jaar geleden naar Nederland gehaald om de liefhebbers van comedy te bedienen. De meest bekeken shows in juli op Comedy Central waren Friends, Modern family en Family Guy.

Spike

Niet alleen MTV, maar ook Spike had een goed scorende finale van een lokale productie: Ink Master – Meesters van de Lage Landen. De finale bereikte op maandag 3 juli gemiddeld 94.000 kijkers, met een marktaandeel van 3,7 procent onder volwassenen. Met uitgesteld kijken kwamen daar nog gemiddeld 50.000 kijkers bij. Meest populaire shows op Spike waren in juli: Bar Rescue, Face Off en Ink Master.

www.vimn.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie