Content Marketing Onderzoek 2017 van start
16-05-2017 10:33:23 | Door: Katja Brokke | hits: 2361 | Tags:

Het Content Marketing Onderzoek 2017 is van start gegaan. Het is het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt. Doel van het onderzoek is het in kaart brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van het Nederlandse Platform Content. De Belgische vakvereniging CUSTO zal het onderzoek verspreiden onder de Belgische bedrijven en organisaties.  

Contentmarketing is regelmatig onderdeel in verschillende marketingonderzoeken. Het ontbreekt echter in Nederland en België nog aan uitgebreid onderzoek in de breedte en diepte.

Bert Groothand, directeur van Platform Content: “Contentmarketing in Nederland is volwassen; 70 procent van de B2B-marketeers past het inmiddels toe. Er zijn gelukkig steeds meer sterke cases beschikbaar, maar wij merken dat er in de markt behoefte is aan diepgaande inzichten, zoals: voor welke doelen zet men contentmarketing in, hoe meet men de resultaten, wat zijn de knelpunten, wat kost het en wat levert het op? Al deze vragen vormden voor ons de aanleiding om het onderzoek te starten.”

Content Marketing Onderzoek 2017 meerjarig samenwerkingsproject

Daan Goote coördineert het onderzoek. Hij is lid van Platform Content en werkzaam bij LVB Networks. In samenspraak met MarketingTribune, Marketingfacts, NIMA en CUSTO stelde hij de vragenlijst samen. De onderzoeksvragen zijn gevalideerd door Ed Peelen, bijzonder hoogleraar contentmarketing aan de Universiteit van Amsterdam en Irma Machielse, kerndocent marketing van de Hogeschool Rotterdam.

Goote: “Door deze samenwerking weten wij zeker dat het onderzoek valide en nuttig is, voor de deelnemers en voor de markt. Wij hebben de ambitie om het onderzoek jaarlijks te herhalen, voor inzicht in lange termijntrends.”

Doe mee met het Content Marketing Onderzoek 2017

Het onderzoek is vanaf nu live. Marketing- en communicatieprofessionals kunnen meedoen. Ervaring met contentmarketing is geen eis of voorwaarde. Het onderzoek sluit bij voldoende respondenten, de uitkomsten worden na analyse gedeeld via de samenwerkende partijen.

Content Marketing Onderzoek 2017

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie