Creatieve industrie lanceert campagne 8 miljoen gesprekken
29-06-2017 10:00:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3649 | Tags:

We praten steeds meer over elkaar, niet met elkaar. Maar wat als iedere Nederlander eens een gesprekje zou voeren met een onbekende? Dat is het idee achter de campagne 8 miljoen gesprekken. Vanaf september vinden diverse activiteiten plaats, geïnitieerd door de creatieve industrie in samenwerking met bedrijven, bekende Nederlanders, media en maatschappelijke partners. Het streven is alle Nederlanders te bereiken met een optelsom aan initiatieven.

Marc Oosterhout, voorzitter van VEA: “De VEA bestaat 100 jaar. Wij verenigen de meest toonaangevende communicatie-, reclame- en mediabureaus. Dit is hét moment om de kracht van ons vakmanschap, onze creativiteit in te zetten voor een maatschappelijk doel. Wij willen de krachten van al onze leden bundelen en misschien zelfs andere partijen zoals omroepen, om samen een campagne te maken die Nederlanders met elkaar verbindt.”

8 miljoen gesprekken

Het idee van 8 miljoen gesprekken komt van This, That + The Other in samenwerking met Mark Muller van Achtung McGarry Bowen. 8 miljoen gesprekken is een opensourcecampagne. Veel bureaus uit de creatieve industrie hebben het basisidee verder uitgewerkt. Deze creatieve uitwerking varieert van originele middelen om gesprekken op gang te brengen tot visuele uitingen en bijzondere ontmoetingsplekken.

Meedoen

Niet alleen de bij de VEA aangesloten reclamebureaus, maar ook adverteerders, mediabedrijven, productiemaatschappijen, regisseurs, fotografen en andere disciplines uit de creatieve industrie worden opgeroepen om mee te doen en samen een beweging in gang te zetten. Voor meer informatie of aanmelden, kunnen mensen contact opnemen met campagneleider Karen de Loos via 06 129 683 44.

www.8mln.nl

Update 28/08/2017: de campagne is uiteindelijk niet doorgegaan. Marc Oosterhout: "Het initiatief werd met enthousiasme ontvangen. En nog steeds. Echter is het lastig gebleken in de praktijk om met zo'n breed scala aan bureaus samen tot een campagne te komen. Dat is erg jammer, maar soms reiken je ambities verder dan de mogelijkheden. Helaas."

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie