De ANWB stimuleert maatschappelijke uitjes met kennisplatform
05-04-2017 11:59:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2469 | Tags:

Dankzij een investering van ANWB Maatschappelijk Rendement is een kennisplatform tot stand gekomen dat maatschappelijk ondernemen in de vrijetijdsbranche een stimulans moet geven.

Met de kennis die ANWB bezit, heeft het platform suggesties gebundeld voor ondernemingen in de vrijetijdssector.

Het kennisplatform
, een initiatief van het Land van ANWB, is 7 maart gelanceerd tijdens de bekendmaking van de Meest maatschappelijke uitjes van 2017. Het doel is om maatschappelijk ondernemende bedrijven in de vrijetijdsbranche in staat te stellen kennis en ervaringen uit te wisselen. Het gaat om bedrijven die toegankelijk zijn voor mensen met een handicap, die werken met vrijwilligers en die werknemers in dienst hebben die door een beperking elders niet aan de slag komen.

Kennis uitwisselen
Uitwisseling van kennis en ervaring is er nauwelijks tussen deze vaak plaatselijk en regionaal opererende bedrijven. Het kennisplatform biedt onder andere informatie over wetgeving en het inzetten van vrijwilligers en mensen met een beperking. Ondernemers vinden hier oplossingen voor nu, handige tools en inspiratie.

Meest maatschappelijke uitje van 2017
De ANWB vindt dat iedereen er op uit moet kunnen. Daarom organiseert ANWB ook de verkiezing 'Meest maatschappelijke uitje'. Dit jaar ging de eer naar Zorgboerderij De Buytenhof.

www.anwbmedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie