De Persgroep: Start bèta-versie vernieuwde AD.nl
10-05-2016 13:05:00 | Door: Ton Boom | hits: 4300 | Tags:

Vandaag zal de vernieuwde website van AD in bèta-versie live gaan. Over een paar weken vervangt deze de bestaande AD.nl definitief. Met deze bèta-versie kunnen bezoekers de komende weken alvast wennen aan de nieuwe vormgeving en functionaliteiten. Voor de makers biedt het de kans de site te testen en te toetsen op user experience.

De reden voor de vernieuwing van AD.nl was de behoefte aan een modernere look & feel en optimale infrastructuur. De huidige site bestond al jaren en was toe aan een vervanging. De techniek achter de nieuwe site biedt de mogelijkheid om betere koppelingen te maken met de content van de krant.

Een van de belangrijkste vernieuwingen is de versteviging van het regionale nieuws. Vanaf vandaag  wordt regionaal nieuws gebracht vanuit 28 regio’s. Dit aantal zal gedurende het jaar worden uitgebreid.

Op de nieuwe AD.nl site zal ook met registratie worden gewerkt, zodat gebruikers hun voorkeuren kunnen vastleggen.

Na de bèta-versie en latere lancering van de site volgt deze zomer de vernieuwing van de mobiele app. De huidige IOS en Android app worden op verschillende elementen verbeterd.

Dennis van Luling, chef AD.nl: "AD.nl komt dichterbij met 28 regio’s and counting in de rest van het jaar. Een dynamische en moderne site, uiteraard responsive, met mobile first design. Beeld krijgt een dominantere rol en state-of-the-art-techniek waarmee wij continu kunnen doorontwikkelen voor zowel de behoeften van de lezers als de adverteerder."

Over de Persgroep Nederland

De Persgroep Nederland is uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Twentsche Courant Tubantia en is eigenaar van de radiozender Q-music en diverse websites zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank en Tweakers. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 130 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks 9,3 miljoen contacten met 6,4 miljoen mensen.

www.ad.nl
www.persgroep.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie