De Persgroep kiest Vote Company voor organisatie Musical Awards
11-12-2015 15:25:00 | Door: Ton Boom | hits: 6372 | Tags:

De Persgroep lanceert vanuit het AD de Publieksprijs voor de beste musical van het jaar. Deze musicalprijs wordt dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt. Het Nederlandse publiek kan zijn stem uitbrengen op drieëntwintig door de Stichting Musical Awards genomineerde musicals en bepaalt zodoende welke musical op woensdag 6 januari de AD Publieksprijs wint. De Persgroep heeft de organisatie van de verkiezing uitbesteedt aan Vote Company, de specialist in de organisatie van verkiezingen.

Verkiezing is een geweldig platform

De Persgroep is enthousiast over deze nieuwe verkiezing en weet inmiddels goed welke kansen een verkiezing biedt. Bert Looij van De Persgroep: “Eerder dit jaar gaven we Vote Company de opdracht om een verkiezing te organiseren rondom het thema amateursport. Dat is de verkiezing Clubhelden van de amateursport geworden. Dat was een groot succes en we waren onder indruk van de wijze waarop Vote Company dit voor ons heeft kunnen vertalen in termen van exposure, leads en sales. Deze nieuwe verkiezing van de Beste Musical zien we als een logische vervolg. Het is een unieke kans om onze lezers en het publiek te betrekken bij de musicals en de musicalsterren in Nederland. Een thema waarvoor een groot deel van onze lezers belangstelling heeft.”

Live-show op televisie

Op 6 januari wordt de AD Publieksprijs uitgereikt tijdens de 15e editie van Musical Awards Gala. Het gala is live te zien zijn bij de AVROTROS. Tijdens deze groots opgezette liveshow vanuit het Beatrix Theater in Utrecht worden de prestigieuze Awards voor Nederlands grootste musicalsterren en beste producties uitgereikt. Nog tijdens de live-uitzending kan er gestemd worden. Aan het einde van de uitzending wordt de winnaar bekend gemaakt.

Verkiezingen zijn hot

Steeds meer media, merken en brancheorganisatie ontdekken de mogelijkheden van een verkiezing. Marcel Demper, founder van Vote Company: “Ook deze verkiezing is weer een fantastisch project om te mogen realiseren. Ons stemplatform is dermate flexibel dat we iedere keer weer maatwerk kunnen leveren. Tegelijkertijd is het sterk doorontwikkeld en daar profiteren al onze opdrachtgevers van. Zo bevat het systeem geautomatiseerde fraudecontroles die ervoor zorgen dat de verkiezingen eerlijk verlopen. Voor veel van onze opdrachtgevers is de combinatie van een flexibel platform met de zekerheid van een eerlijke verkiezing een belangrijke reden om de organisatie van een verkiezing aan ons uit te besteden.”

Media-aandacht en veel stemmen

Voor iedere verkiezing is het van belang om veel stemmen te verkrijgen. Vote Company weet dat keer op keer te realiseren. Marcel Demper: “We  hebben een uitstekend track-record als het gaat om het realiseren van media-aandacht en het generen van heel veel stemmen. Ook bij deze AD Publieksprijs zorgen we er weer voor dat dat gaat lukken. Genomineerden ontvangen alle tools die ze nodig hebben om hun publiek te vragen om een stem uit te brengen en we genereren ook zelfstandig traffic naar de verkiezing.”

Stemperiode

Er kan via www.ad.nl/musicalawards gestemd worden tot en met 31 december 2016. Op 1 januari 2016 wordt de 3 finalisten bekend gemaakt en van 2 januari 2016 tot in de live-uitzending op 6 januari 2016 kan er gestemd worden om de winnende musical te bepalen.

www.votecompany.nl
www.persgroep.nl
www.ad.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie