De winnaars van de Grand Prix Content Marketing 2016
18-11-2016 10:53:00 | Door: Max Vlugt | hits: 4006 | Tags:

Het niveau van de inzendingen voor de Grand Prix Content Marketing (GPCM) was dit jaar aanmerkelijk hoger dan de afgelopen jaren volgens organisator en directeur van Platform Content Bert Groothand. Daarnaast mocht de organisatie met zo’n 190 cases een recordaantal inzendingen ontvangen. LVB Networks was het meest succesvol met zilver en twee keer brons bij de Awards en werd twee keer tot winnaar uitgeroepen bij de Bekroningen. De feestelijke uitreikingavond vond plaats in DeFabrique in Utrecht.

Groothand: "Er wordt meer gedacht en gewerkt vanuit de strategische doelstellingen en in het overgrote deel van de cases is het veel minder alleen maar het maken van middelen. Er zijn natuurlijk steeds meer succesvolle content marketingbureaus. Maar LVB Networks is al jaren succesvol in content marketing, ontwikkelt zich ook voortdurend en draagt daarmee actief bij aan de volwassenwording van het vak. Zo is Aart Lensink de afgelopen jaren altijd hard bezig geweest om Platform Content, de branchevereniging verder te brengen. Een ontwikkeling die, net als het vak zelf, nu behoorlijk snel gaat. Hoewel de jurering van de cases volstrekt onafhankelijk is geweest, kan ik zeggen dat ik LVB Networks een voorloper in het vak vind."

De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle strategieën en uit Bekroningen voor uitblinkende producties in specifieke deelgebieden. De Grand Prix is een initiatief van BBP Media in samenwerking met Platform Content.

De winnende cases van de Grand Prix Content Marketing Awards en Bekroningen op een rijtje:

AWARDS – B-to-B

GOUD
Visie is king                                                                             
Bureau: Zandbeek. The agency for engagement.
Opdrachtgever: KPN Zakelijke Markt 

ZILVER
Jouw Gemeente Mijn Gemeente                                                     
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: PinkRoccade Local Government

BRONS
Ziggo Uitblinkers                                                                                          
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Ziggo

 AWARDS - B-to-C

GOUD
Recht uit de Praktijk                                                                               
Bureau: Brandwebbing en Ride
Opdrachtgever: DAS

ZILVER
Allerhande platform breidt het aantal touchpoints uit in de omnichannel strategie
Bureau: MPG.                                                                         
Opdrachtgever: Albert Heijn 

BRONS
Financial Focus                                                                
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: ABN AMRO Meespierson

 AWARDS - B-to-E

GOUD
Ziggo – ‘Wedden dat…?’                                                     
Bureau: PROOF
Opdrachtgever: Ziggo 

ZILVER
Interne Campagne #EnNuJij                                              
Bureau: eigen productie - ABN AMRO
Opdrachtgever: ABN AMRO, afdeling Interne Communicatie

BRONS
ABN AMRO – Ons Verhaal                                                      
Bureau: PROOF
Opdrachtgever: ABN AMRO 

AWARDS - Not for Profit

GOUD
Aan de weg timmeren voor Rijkswaterstaat                             
Bureau: Sabel Communicatie
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat

ZILVER
Haags Bloggershuis                                                           
Bureau: eigen productie - Den Haag Marketing
Opdrachtgever: Den Haag Marketing & HaagseStrandhuisjes 

BRONS
Ga voor Goed Goud                                            
Bureau: Axioma Communicatie
Opdrachtgever: Solidaridad


BEKRONINGEN - PRINT

Beste Magazine

WINNAAR
Holland Herald                                                                                         
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Liever 
Bureau: mooi mag.
Opdrachtgever: Florence gezondheid en zorg

SPOOR
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: NS

Beste Cover

WINNAAR
Chef Magazine                                                                                
Bureau: Propaganda
Opdrachtgever: METRO Belgium

Holland Herald 
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

 
Jij & UWV, 3 edities 
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: UWV

Beste Fotografie

WINNAAR
ABN AMRO – Ons Verhaal                                                 
Bureau: PROOF
Opdrachtgever: ABN AMRO

De Stekker Eruit 
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: HVG Advocaten en Notarissen 

Rouwkost 
Bureau: Axioma Communicatie
Opdrachtgever: Yarden uitvaartorganisatie

Beste Vernieuwende Printconcept
GEEN NOMINATIES

BEKRONINGEN - VIDEO

Beste Video

WINNAAR
Stabilo Correcto - 1 april
                                                                     
Bureau: Yune
Opdrachtgever: Stabilo 

Meneer Van dam verrast met de A380
Bureau: eigen productie - Amsterdam Airport Schiphol
Opdrachtgever: Amsterdam Airport Schiphol

Next stop: Ibiza – Corendon in Zaken 
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Ziggo Zakelijk

Beste Branded Channel

WINNAAR
Amsterdam Airport Schiphol                                                   
Bureau:  eigen productie - Amsterdam Airport Schiphol
Opdrachtgever: Amsterdam Airport Schiphol

Bijenkorf op Snapchat 
Bureau: Yune
Opdrachtgever: de Bijenkorf

Financial Focus 
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: ABN AMRO MeesPierson

Beste Videoserie

WINNAAR
Hardwell’s Travels                                                          
Bureau: Born05
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines 

Coke FrisChicks Make Someone Happy 
Bureau: UM i.s.m. Yune
Opdrachtgever: Coca-Cola Nederland 

ZZP Uitblinker van de Week 
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Ziggo Zakelijk

Beste Uitlegvideo

WINNAAR
Praxis DIY video’s                                                                                 
Bureau: Yune
Opdrachtgever: Praxis 

CV-ketel controleren, hoe doe je dat? 
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Vereniging Eigen Huis

Libelle Lifehacks 
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: Libelle TV/Sanoma
 
BEKRONINGEN - ONLINE

Beste Content Platform

WINNAAR
iFly KLM Magazine (vernieuwd)                                                            
Bureau: Born05
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Aan de weg timmeren voor Rijkswaterstaat 
Bureau: Sabel Communicatie
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat

Dementie.nl 
Bureau: 5IVE/Born05
Opdrachtgever: Alzheimer Nederland

Beste Data Driven Executie

WINNAAR
Burgerhulpverlenerscampagne                                                           
Bureau: We Are Blossom
Opdrachtgever: De Nederlandse Hartstichting

Beste User Generated Content Campagne/Platform

WINNAAR
Website UWV Perspectief                                                                
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: UWV
(Genomineerd vanuit de categorie: Online - Beste Blogserie)

Ode aan Hasselt 
Bureau: Zandbeek en Impuls
Opdrachtgever: Projectontwikkelaars Chateaux Real Estate en Matexi

Olympic Moves The School Final – Snapchat Crew 
Bureau: Fresh Bridge
Opdrachtgever: Olympic Moves

Beste Distributie

WINNAAR
Bloed redt levens                                                                               
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Sanquin

Gliss Kur Haargeheimen 
Bureau: MEC Wavemaker
Opdrachtgever: Henkel Nederland

Recht uit de praktijk 
Bureau: Brandwebbing en Ride
Opdrachtgever: DAS

Beste Blogserie

WINNAAR
Website UWV Perspectief - blogserie Lerrie Grooten               
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: UWV

Coolblue Praatjes Blogserie “De beste voor jou”
Bureau: eigen productie - Coolblue
Opdrachtgever: Coolblue

Horeca Kengetallen 
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Sligro

BEKRONINGEN - OVERIGE

Beste Marketing PR Campagne

WINNAAR
Bouwputtoerisme in Hasselt                                                             
Bureau: Zandbeek en Impuls
Opdrachtgever: Projectontwikkelaars Chateaux Real Estate en Matexi

Haags Bloggershuis 
Bureau: eigen productie - Den Haag Marketing 
Opdrachtgever: Den Haag Marketing & HaagseStrandhuisjes

PR-strategie Kneppelhout & Korthals 
Bureau: LVB Networks 
Opdrachtgever: Kneppelhout & Korthals

Beste Content Campagne

WINNAAR
Allerhande Kersthulp via WhatsApp
                                                                    
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: Albert Heijn 

Bloed redt levens 
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Sanquin

Mijnverhalen 
Bureau: Impuls communicatie i.s.m. Zandbeek en Nexwork , Medialife  en regisseur Stijn Coninx
Opdrachtgever: Toerisme Limburg VZW (België)

Beste Infographic

WINNAAR
GIF up your graphic
                                                                                      
Bureau: Zandbeek. The agency for engagement.
Opdrachtgever: ABN AMRO

Beste Long Read

WINNAAR
KPMG Innovators – Hoe Tomtom de Perfect Storm overleefde
            
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: KPMG Nederland 

Longreads Ruimte voor de Rivier 
Bureau: Leene Communicatie i.s.m. Maatschap voor Communicatie
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat, programma Ruimte voor de Rivier

TÊTE-À-TÊTE 
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: TEFAF

Beste Vernieuwing

WINNAAR
Vodafone YOU – Power To The Prepaid People                                              
Bureau: MEC
Opdrachtgever: Vodafone – Prepaid 

Allerhande Kersthulp via WhatsApp                                                                     
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: Albert Heijn

Enexis Huis / Thuis in duurzaam wonen 
Bureau: Scripta Communicatie
Opdrachtgever: Enexis  

Beste merk/opdrachtgever

WINNAAR
Albert Heijn
Coolblue
ABN Amro

 

www.grandprixcm.nl
www.bbpmedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie