First Day of Spring zet millennialactie op voor Stedelijk Museum
15-06-2017 13:11:18 | Door: Katja Brokke | hits: 2225 | Tags:

Afgelopen weken was #deverliefdecamera trending. De hashtag was onderdeel van de digitale activatie die reclamebureau First Day of Spring voor het museum bedacht om de Ed van der Elsken-tentoonstelling bij millennials onder de aandacht te brengen.

De activatie, in de vorm van een fotowedstrijd, had een insteek die aansloot bij zowel de tentoonstelling als het interessegebied van jonge fotografiefans. De opdracht? Ga net als Van der Elsken op jacht naar een bijzondere uitwisseling tussen fotograaf en gefotografeerde en vang de blik die volgt. Deelname ging volledig digitaal door de foto, met de hashtag, te posten op Instagram of Facebook.

Jonge, invloedrijke fotografen jaagden de campagne vervolgens digitaal aan door hun eigen inzending voor de wedstrijd op hun socialmediakanalen te delen. Een interview met hen op VICE en bijbehorende subkanalen gaf de wedstrijd nog meer bekendheid onder de doelgroep.

Binnen de korte looptijd van 40 dagen werd een totaalbereik van bijna 1 miljoen behaald waarvan meer dan de helft earned bereik door user generated content. Er waren ruim 1000 inzendingen voor de wedstrijd, waar elke inzending door gebruik van de hashtag de awareness vergrootte.

Bekijk de prijswinnende foto’s die in het Stedelijk een plek aan de muur naast Van der Elsken kregen hier.

First Day of Spring was verantwoordelijk voor het concept en executie van de campagne. Topfoto: Ed van der Elsken.

www.firstdayofspring.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie