Frank Peters schrijft boek over mediawoordvoering
10-07-2017 14:55:44 | Door: Arjen Westra | hits: 5015 | Tags:

Met zijn boek Mediatraining voor iedereen biedt Frank Peters 46 praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met journalisten.

Peters stelt dat je als bedrijf mediawoordvoering niet uit de weg moet gaan.

Volgens hem zou dat zonde zijn: “…want media zijn de snelste en meest geloofwaardige weg naar jouw omgeving. Journalisten zijn de belangrijkste nieuwsbron voor het publiek. Beschouw ze dus als vrienden en bouw actief een relatie op met de voor jou belangrijke media. Belangrijk is wel dat je ze respecteert en zelf open en eerlijk bent.”

MediatrainingVoorIedereenFrankPeters

Bestel dit boek hier

Nog meer praktisch advies: Zorg ervoor dat je woordvoering serieus neemt en dat je je goed voorbereidt. Anders loop je risico’s of mis je kansen. Daarbij gaat het volgens de auteur vooral om het maken van zorgvuldige afwegingen, de voorbereiding van interviews, het formuleren van heldere kernboodschappen en het zelf leren regisseren van de gesprekken met media.

Frank Peters noemt het boek “…jouw persoonlijke mediatrainer. Je zult zien dat je niet per se Barack Obama hoeft te zijn om van jouw mediaoptreden een succes te maken. De lessen in Mediatraining voor Iedereen helpen je niet alleen bij mediawoordvoering, maar kun je ook toepassen op zakelijke gesprekken en presentaties in het algemeen.”

Frank Peters is eigenaar van VIRTUS Communications. Hij is expert op het gebied van reputatiemanagement, crisiscommunicatie en mediatraining en adviseert ondernemingen, organisaties en hun bestuurders.

Eerder schreef hij het boek Spanning rond de boardroom, met reputatielessen voor directeuren en commissarissen.

www.virtuscommunications.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie