Gardena start marketingoffensief richting consument
11-05-2017 17:34:00 | Door: Max Vlugt | hits: 2536 | Tags:

Mede door de gunstige weersomstandigheden kent het tuinseizoen van 2017 een goede start met positieve geluiden uit de tuinbranche. Tuinspecialist GARDENA is gestart met een flink marketingoffensief richting consument.

Paul Rietbergen, commercieel directeur: "GARDENA gaat er dit seizoen extra hard tegenaan met tv-commercials, voordeelacties en een PR-campagne. Daarnaast hebben we onder meer ingezet op boarding in voetbalstadions rondom de spannende ontknoping van de Eredisvisie en de KNVB bekerfinale. Doel is om onze leidende marktpositie verder uit te bouwen en de kwaliteit van GARDENA producten te benadrukken."

Tien weken lang zijn dagelijks tv-commercials van GARDENA te zien op NPO1, 2 en 3 rondom veelbekeken programma's als Boer zoekt Vrouw, Studio Sport, NOS Journaal en De wereld draait door. In de commercials staan het GARDENA snoeigereedschap en het Original GARDENA System centraal. Daarnaast GARDENA is sponsor van het populaire tv-programma Robs Grote Tuinverbouwing op SBS6.

Om consumenten extra te verleiden organiseert GARDENA acties voor robotmaaiers, waterpompen en accugereedschappen. Voor alle voordeelacties geldt dat de verkooppunten volledig ontzorgd worden.

Rietbergen: "Na aankoop bij tuincentrum of ander GARDENA-verkooppunt ontvangt de consument een stevige korting via speciale GARDENA-websites. Voor onze accugereedschappen geldt dat je de 2e accu gratis krijgt en bij de robotmaaiers krijg je bijvoorbeeld of een deel van het aankoopbedrag retour of wordt de maaier gratis geïnstalleerd."

Om de diverse acties zichtbaar te maken op de winkelvloer heeft GARDENA een compleet marketingpakket beschikbaar via de rayon- of accountmanagers.

Het assortiment van GARDENA is dit jaar uitgebreid met onder meer een 'City Gardening'-productlijn voor stadstuinen en balkons, een nieuwe collectie Powermax-grasmaaiers, handgereedschappen en een opvangzak voor aan de heggenschaar tijdens het snoeien. Via een PR-campagne worden consumentenmedia en bloggers geïnformeerd. Inmiddels zijn de eerste publicaties verschenen in dagbladen, tuin- en lifestylemagazine en blogs.

www.gardena.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie