Hogere ROI met inzet bioscoopreclame
02-01-2017 12:43:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4498 | Tags:

Onderzoek toont aan dat een groot aantal sectoren profiteren van een hogere ROI met een hogere inzet van bioscoopreclame.

Volgens een nieuw onderzoek uit de UK zullen merken in vrijwel alle belangrijke consumenten sectoren een beter rendement op investering zien door een groter deel van hun budget in te zetten op bioscoopreclame.

Building Box Office Brands: Volume II, van Digital Cinema Media, Millward Brown en Benchmarketing, gebruiken een meta-analyse van benchmarketing resultaten om de impact van bioscoopreclame te meten op de ROI van een campagne.

Hieruit stelde zij vast dat de sectoren reizen/vervoer en FMCG in voedingswaren het meest waarschijnlijk te weinig investeren in bioscoopreclame.

Reismerken spenderen momenteel gemiddeld 4,9 procent van hun begroting aan bioscoop maar volgens het onderzoek zou een optimale verdeling ruim twee keer zo hoog zijn, namelijk 11%. Wanneer een adverteerder dit niveau zou aanhouden dan zou een ROI van £2.70 per £1 gerealiseerd worden, in vergelijking met maar £1.10 met de huidige verdeling.

Het onderzoek wees uit dat voedingsmiddelen merken, welke maar 2,8 procent van hun budget op bioscoopreclame zetten, deze idealiter zouden moeten verhogen naar 6,8 procent, bijna 2,5 keer hoger.

Telecommunicatie merken spenderen tussen 1,8 en 3 procent van hun begroting aan bioscoopreclame terwijl alle sectoren gecombineerd – inclusief charitatief, entertainment / ontspanning, financieel, retail, telecom en reizen – een stijging zouden moeten realiseren tussen 1,5 tot 2,7 procent om de optimale ROI te behalen.

Volgens het onderzoek zouden alleen retail merken een optimale mix in hun begroting hebben met een gemiddelde inzet van 2,6 procent aan bioscoopreclame.

Karen Stacey, chief executive of Digital Cinema Media: “We know that for many advertisers the ultimate measure of success is whether the campaign is able to deliver ROI. The last cinema industry ROI study was released in 2012 and given the level of change across the media industry since then we were keen to understand cinema’s impact on campaign ROI in today’s landscape. By providing advertisers with the chance to add incremental cover amongst desirable, upmarket audiences and giving brand’s great creative work the showcase it so rightly deserves, cinema can help build brands as part of an effective multi-media campaign that ultimately stimulates brand growth.”

Het volledige rapport staat hier.


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie