Hoogste marktaandeel ooit voor portfolio BrandDeli
01-08-2017 12:54:23 | Door: Katja Brokke | hits: 3234 | Tags:

De zenders uit het portfolio van BrandDeli hebben in de maand juli 19,9 procent marktaandeel behaald, het hoogste marktaandeel voor BrandDeli ooit. Dit betekent een stijging van 16 procent ten opzichte van juli vorig jaar. Ook in primetime werd een nieuw record neergezet met 14,1 procent marktaandeel, een stijging van 33 procent in vergelijking met vorig jaar. Het is de tweede achtereenvolgende maand dat de BrandDeli-zenders een recordmarktaandeel behalen. De groei komt voort uit een goede performance van de zenders 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Eurosport, FOX Sports, ID, MTV, Spike en TLC.

Voor 24Kitchen en Comedy Central was juli de beste maand ooit. Eurosport trok in juli veel kijkers met onder meer de Champions League kwalificatiewedstrijd Nice-Ajax, het tennistoernooi van Wimbledon het EK vrouwenvoetbal. Op BBC First werden de series Father Brown en Midsomer Murders goed bekeken en op MTV trok Ex On The Beach: Double Dutch veel kijkers. Ook voor kidszender Nickelodeon was het een erg goede maand, de zender was voor de zevende maand op rij marktleider in de jonge doelgroep 6 - 12 jaar, met 22,4 procent marktaandeel.

(Bron: SKO, tijdvak 02.00-26.00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden. Primetime: 18.00-24.00 uur. Nickelodeon tijdvak: 06.00-21.00 uur.)

www.branddeli.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie