Jeroen de Bakker Brand & Online Directeur nieuw radiobedrijf 538 - Sky - Radio 10 - Veronica
01-11-2016 17:17:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 5115 | Tags:

Jeroen de Bakker is benoemd tot Brand & Online Directeur bij het nieuwe radio-bedrijf, waaronder de merken 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio vallen. De Bakker heeft zijn sporen verdiend met ruim 20 jaar ondernemen en adviseren op het gebied van merkstrategie, media-innovatie, (online) marketing en technologie.

Jeroen de Bakker: “De nieuwe onderneming is een always on mediabedrijf waar creativiteit & content voorop staan en waar de uitdaging ligt om van sterke radiozenders medium-onafhankelijke muziek- en entertainment-merken te maken. Ik kijk er naar uit om met mijn ervaring en kennis van het transformeren van merken en organisaties een grote bijdrage te leveren aan het nieuwe radio-bedrijf. De organisatie beschikt over een groot content- en ontwikkelteam en er ligt een ambitieuze roadmap met innovaties. Ik kijk er enorm naar uit om dit allemaal in goede banen te leiden."

Na zijn opleiding startte Jeroen de Bakker in de reclame-industrie. In 1997 begon hij Qi, het meest succesvolle digitale merkenbureau in Nederland rond het millennium. Na 7 jaar is het bedrijf verkocht en werd De Bakker managing director en directeur strategie & innovatie bij TBWA\. In 2010 was hij betrokken bij de oprichting van Lab1111. Een creatief bedrijf dat digitale communicatie- en mediaproducten ontwikkelt.

Sinds 1 oktober jl vormen de radiozenders Radio 538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10 samen één radio- en muziek entertainmentbedrijf. Met deze merken en de verspreiding van 40 radiostations via FM, DAB+, kabel, internet en apps, wordt een uniek bereik gerealiseerd van 7,1 miljoen Nederlanders per week, die gemiddeld meer dan 3 uur per dag luisteren. Het nieuwe mediabedrijf heeft als ambitie élke Nederlander 24/7 waardevolle radio- en muziekentertainment te bieden.

Spot sales van Radio 538 en Radio 10 is in handen van OMS. Per 1 januari komen daar Sky Radio en Radio Veronica bij. OMS zal daarmee STER ruimschoots voorbijstreven als grotste radio sales house. OMS kondigde deze week tijdens het SPOT ON RADIO event in Amsterdamde lancering van OMX aan, een nieuwe divisie binnen het sales house volledig gericht op online radio.

www.538.nl
www.radioveronica.nl
www.radio10.nl
www.skyradio.nl
www.oms.fm


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie